Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag skulle vilja ha mitt sto bedömt av någon som är duktig på att exteriörbedöma hästar. Men vart hittar man en sådan om man inte åker...
2
Svar
24
· Visningar
3 784
Senast: RebeccaJoli
·
Avel Mitt sto började sätta juver för 2 månader sen (är beräknad till 1 juni) och har haft riktigt stort, men inte färdigfyllt juver, den...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: dee79
·
Avel Hörde Victoria Almgren skulle ha hingstvisning ikväll kl 17. Skulle visa hingstarna Starkko, Caca och Hasard. Någon som ska dit?
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Opra
·
H
Avel Hej ska bli "mormor" för första gången nu i Maj. Tror jag har "förläst" mig på alla tecken på när det är dags :confused: Fölet är...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: HannaHighbury
·
Avel Jag har ett förstagångssto som idag är på dygn 338 hon har haft ganska stora juver ngn vecka och de sista dagarna har de varit...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: Anemona
·
S
Avel Jag har ett sto vars föl precis dött (dödfött? Veterinären tror att allt bara var ren otur). Nu funderar vi på att betäcka igen. Borde...
Svar
9
· Visningar
1 255
Senast: SunviewStar
·
N
Avel Jag har ett new forest diplomsto (Smedhults Cittra) som jag vill betäcka i år. Hon har tidigare lämnat ett godkänt diplomsto - Smedhults...
Svar
3
· Visningar
1 397
Senast: cirkus
·
Avel Jag väntar två föl i år där mamman är arab (ca 150 cm) och pappan welshmountain (ca 116 cm), vad tror ni om storleken vad kan man...
Svar
6
· Visningar
1 566
Senast: Ela
·
Avel Ny hobby. Istället för att mocka kan man som hästlös ägna sig åt hämningslös fönstershopping. Då snubblar jag över ett sto som i...
2
Svar
29
· Visningar
4 445
Senast: gylle
·
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 211
Senast: pastejja
·
  • Låst
Avel har ett sto E: Cardento-Cortus som ska betäckas iår. Ej inriden än så vet ej så mkt egentligen om henne. Rör sig ok men lite klunsig...
Svar
1
· Visningar
1 054
Senast: Görel
·
Avel Hur mycket vitt behövs för att man kan misstänka att hästen har ett skäckanlag? /Lizzie
2
Svar
24
· Visningar
4 757
Senast: Itz
·
Avel Kan hingstar drabbas utav testikel cancer om dom inte får "tömmas" på semin under några/flera år? Jag har ett sto och en hingst och...
Svar
4
· Visningar
1 213
Senast: pastejja
·
Avel Mitt sto har nästan en månad kvar, men hon är ordentligt stor. Har sedan tidigare föl en ganska rejäl "fölmage", men det ser ut som...
Svar
11
· Visningar
2 227
Senast: Quickstep
·
Avel Jag vet inte om denna tråd ska ligga här eller under hästvård? Flytta gärna om den ligger fel. Mitt sto kastade sitt föl i förrgår...
2
Svar
20
· Visningar
3 980
Senast: Kellie
·
F
Avel Hej. Är det någon som känner igen någon utav dessa hingstar? Allt är intressant! Är det någon som har nån länk till en bild så skulle...
Svar
9
· Visningar
1 875
Senast: goldstallion
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto med en hingst som vi är intresserade av med högt avelsindex, bra egna prestationer och lämnat fina föl...
Svar
2
· Visningar
1 236
Senast: Kellie
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag ska låta betäcka i sommar. Jag försöker få koll på hennes brunst vilket är svårt då hon väldigt sällan...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: Anita HH
·
Avel Mitt sto är beräknad till den 8/5 men har sedan mitt i veckan droppat mjölk. Först bara ur den ena spenen och ganska ljus mjölk. Men...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Tagalyckan
·
Avel Nu är det dax att betäcka stoet! Det är min kompis sto och "jag" ska betäcka henne. Stoet kommer under hela tiden stå hos sin...
Svar
0
· Visningar
818
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka