Exteriörbedömning av ston, hur?

Sv: Exteriörbedömning av ston, hur?

Jag var iväg och visade på vinterutställning med ett 6 år gammalt sto, visserligen halvblod, men utställningen var öppen för andra raser också.
Men då fick man ett hum om vad som är bra och dåligt i alla fall!

Borde väl finnas något liknande i skåne?

Ja det hade ju varit guld! Var hittade du information om det? man kan ju hoppas det finns ngt motsvarande organ i skåne iaf :) Hade varit så kul att få henne bedömd och som du säger iaf få ett hum. :)

tidningen Equipage har flera nummer irad haft en exteriörbedömning där toppryttare från hoppning o dressyr får titta på sin bild o ger sin uppfattning om hur hästen är att rida. Sen får ryttaren/ägaren ge sin kommentar, o det stämmer nästan alltid. Intressant artikel

KL Har du några länkar?

kl

Tydligen fick man inte visa fullblod på sommarpremiering :( Så nu återstår väl bara stamboksföring antar jag? Supertråkigt! Skulle kommit på att jag vill ha henne bedömd tidigare så hon hade kunnat visats på kvalitén....

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 878
Senast: mars
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka