Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Avel Finns det någon i Sverige som föder upp dessa hästar??? I ett TV-program visades en snutt med dessa hästar...eldiga men otroligt lydiga...
Svar
8
· Visningar
2 410
Senast: åke
·
Avel För och nackdelar. Om man använder en hingst där man reggar avkomman i hingstens förbund, och då även tillägsreggar sitt sto. Har...
Svar
8
· Visningar
1 377
Senast: KickiH
·
Avel I år ska jag betäcka mitt fina sto e: Silbersee - Herkules - Crown Point igen. Betäckte förra året med Nintender och hon blev dräktig på...
Svar
5
· Visningar
1 318
Senast: Jeps
·
Avel Jag har ett sto som jag förmodligen, någon gång i framtiden, vill betäcka men jag har verkligen noll erfarenhet vad gäller avel och allt...
Svar
6
· Visningar
1 342
Senast: Zilla3
·
Avel Jag undrar hur ni hanterar era föl? När börjar ni lyfta ben, borsta, binda upp lasta etc? Mitt föl är nu två veckor gammal och jag...
Svar
5
· Visningar
2 051
Senast: Jealle
·
Avel Finns det verkligen ingen tråd där det står om bara honom? Det går ju inte att förneka att det är en hingst som levererar och tänk att...
2
Svar
21
· Visningar
4 880
Senast: Victovie
·
Avel Har kommit fram att min hingst har inte mindre än 2 avkommor. Och nu undrar jag om det på något sätt går registrera dessa i efterhand...
Svar
9
· Visningar
1 607
Senast: MaRomer
·
Avel Tänkte vi måste ha en tråd för årets föl också så vi kan följa hur dom växer hela tiden:) Mätte våran hingst e: Cellestial-Irco Marco...
17 18 19
Svar
378
· Visningar
39 898
Senast: Miaa
·
  • Låst
Avel Här kan du ställa alla dina frågor om hur färger nedärvs och vilken färg din väntade avkomma kan tänkas få eller varför din häst fått en...
49 50 51
Svar
1 005
· Visningar
116 079
Senast: Görel
·
Avel Vi ska åka o kkolla på två ston på torsdag. Vill höra lite här vad ni tror om dom. Sto 1. Holländsskstam, pappans sida har bla...
Svar
0
· Visningar
877
Avel Tex mitt föl har inte ärvt mammans långa rygg, kan ryggen växa på längden senare?
Svar
11
· Visningar
2 614
Senast: amkm
·
Avel Eftersom det inte fungerar att ladda hem bedömningsreglementet för mig så frågar jag här. Jag har alltid tänkt att typpoängen är något...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: gylle
·
Avel Om man som vi, funderar på att låta betäcka ett Nordsvenskt Brukssto med hingst av annan ras, vilken ras skulle kunna vara lämplig då om...
2
Svar
31
· Visningar
4 489
Senast: EmmaBovary
·
Avel Har läst mig till och hört att han lämnar i regel avkommor som är speciella till temperament och lynne. Att de är ostabila och nervösa...
Svar
4
· Visningar
3 251
Senast: fridshem
·
Avel Kommer med stor sannolikhet betäcka mitt 4-åriga sto i år för att ge henne en lång läketid efter en vrickning i hagen som inte vill ge...
Svar
0
· Visningar
968
Senast: Linn_H
·
Avel Hej alla arabfantaster! Denna arab är morfar till mitt korsningsto.Vad vet ni om honom? Kicki
Svar
15
· Visningar
1 712
Senast: Wardex
·
Avel Nu är den fina elithingsten borta! Han fick tarmvred och hans liv gick inte att rädda. Jag är så tacksam för de fina Don...
Svar
4
· Visningar
1 452
Senast: Kiraya
·
Avel Kan någon hjälpa mig? Jag söker en welsh cob hingst till mitt ponnysto. Gärna en stor en med bra gångarter. Finns det några i...
2
Svar
21
· Visningar
4 263
Senast: Piraja
·
Avel Hej! Har letat o letat efter info/bilder om kwpnhingsten Ungaro f. 01. Någon som vet nånting om denne? :) Mkt tacksam för svar
Svar
0
· Visningar
706
Senast: EmmaSofia
·
C
Avel Jag har ett arabsto Jag kan inte så mycket om arabstammar men jag vill veta vad ni anser om hennes stam. Både positiva och negativa...
Svar
8
· Visningar
2 122
Senast: emelia88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka