Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 557
Avel ngn som har tips på new forest hingstar som står i Småland? samt vad de kostar, och gärna hemsida?
Svar
2
· Visningar
772
C
  • Låst
Avel Nästa sommar kommer ett nytt föl till världen, har betäckt mitt Svenska halvblod med hingsten Faustino ( DRESSYR ) Mitt sto heter...
Svar
4
· Visningar
1 255
Senast: Görel
·
Avel e: Dardel u: Faraya Sämre egenskaper: Veka/svaga kotor fram. Hoppar hellre än bra typ :D Rätt mycket nerver utåt. Bra egenskaper...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: pastejja
·
Avel Jag köpte sent förra sommaren ett sto som var betäckt, vi kollade henne efter 45 dygn efter att hon varit hos hingst. Veterinären kände...
Svar
12
· Visningar
2 858
Senast: Fridis78
·
Avel Igår kväll hände det som inte får hända, vårt föl föddes, dött... :cry: Ett underbart sött stoföl, väldigt jämna tecken, nästan på...
Svar
16
· Visningar
5 184
Senast: Ela
·
C
Avel Hej! Min familj har en mindre uppfödningsverksamhet. Vi har fått 8 föl av samma sto och ett av dom föddes för tre år sedan utan ett...
Svar
15
· Visningar
4 328
Senast: lewellyn
·
S
Avel Låter som en helkorkad fråga, men jag har ett ponnysto som jag köpte för några månader sen. Förra ägaren garanterade att hon inte var...
Svar
6
· Visningar
5 146
Avel Hej! Har en lite äldre sto som jag ev ska betäcka i år, tänkte innan jag funderar vidare åka o ultraljuda o se att allt står rätt...
Svar
5
· Visningar
796
Senast: CK
·
Avel Kan ett sto känna en inre stress vid brunst? Har ett 5-årigt sto e. Frist Wish- Eighty eight keys xx Upplever att hon drabbas av en...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Sickan
·
Avel Jag har ett meriterat sto f.90. Hon har fått tre föl tidigare, snabba okomplicerade fölningar, men det senaste var 2008. Då bestämde jag...
Svar
15
· Visningar
2 513
Senast: ameo
·
Avel Det har ju helt plötsligt blivit jättesoligt. Är det farligt för ett knappt tvåveckorsföl att vistas för mycket i solen?
Svar
1
· Visningar
1 169
Senast: Masse
·
Avel Hej alla avelsnördar! På ridning har vi en diskussion om olika tiders hingstar. Jag tänkte höra om någon vet ifall tyska hingstar mäts...
Svar
7
· Visningar
2 346
Avel Lång historia kort: Jag har ett sto som ska dömmas ut som ridhäst pga skada orsakad av "yttre våld" och istället användas till avel (har...
Svar
3
· Visningar
1 437
Senast: jerseyko
·
S
Avel Wladimir O.A. Född 2003 Mörkbrun, 169 cm Premierad AB t o m 2012 I avel från 2007 Uppfödare: O. Anema, Holland Ägare: Birgitta...
2
Svar
30
· Visningar
5 674
Avel Publicerat 16 maj "Nytt gällande registrering av häst Från och med årets fölårgång sker en förändring gällande...
Svar
12
· Visningar
2 191
Senast: neve
·
Avel Hej! Mina två ston går för tillfället tillsammans med en valack. Denna valack har på 10 år aldrig försökt betäcka något sto han har...
Svar
4
· Visningar
2 151
Senast: kopparberg
·
Avel Hejsan! Tänkte bara höra om det finns någon som har mer erfarenhet om dräktiga/skendräktiga ston än jag. Har nämligen ett sto som var...
Svar
0
· Visningar
876
Senast: glance
·
Avel Sitter här och funderar på vad man skulle kunna lägga för hingst på detta lilla stoet. Ridponnysto e. Power Boy, u: Dartmoorsto, 4 år...
2
Svar
22
· Visningar
3 720
Senast: ikaros227
·
Avel Mitt D-day sto UE: Falleur ska betäckas och jag behöver verkligen hjälp med att välja hingst. Vill gärna ha en dressyrhäst med...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: Boe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka