Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Lite nyfiken på hur ni gör med era ston ni har betäckt i år. Särskilt de som tidigare varit ridhästar och inte var helt avställda före...
Svar
16
· Visningar
1 979
A
Avel Någon här som har en Islandshäst som har Blair från Stenholmen som pappa? Har en sköt häst efter honom, Galsi heter han. Han e helt...
Svar
2
· Visningar
2 137
Avel Vad har ni för erfarenheter av ovanstående hingstar? Någon som sett dem eller avkommer IRL? Åsikter? Någon som vet vad de lämnar och...
Svar
6
· Visningar
1 538
Senast: RebeccaJoli
·
Avel Har försökt googla mig fram till vad det egentligen betyder när ett sto har vätska i livmodern? Är det för att hon inte är helt 'ren'...
Svar
1
· Visningar
1 281
Senast: Agony
·
Avel Har ett sto som fölade den 20 april och vi åkte till semstation på vad vi trodde var 30 dygns brunsten men hon visade inget spec hemma...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: CK
·
Avel Enligt en fransk och engelsk tidning har Chacco Blue avlidit, okänt av vad. Någon som vet något mer?
Svar
4
· Visningar
2 037
Senast: rubytoo
·
Avel Halloj! Jag blir alldeles snurrig på att välja hingst! :confused: Känns som om jag behöver bestämma mig nu! Blev medlem nu när jag...
Svar
13
· Visningar
3 045
Senast: OJOJ
·
Avel Ja precis som rubriken lyder... Varför är det så??:crazy:
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: Aliil
·
Avel Mitt relativt nyköpta, dräktiga, sto fölade natten till 1:a juni. Jag var inte riktigt beredd då hon inte visat mer tecken än att hon...
2
Svar
27
· Visningar
6 736
Senast: gylle
·
Avel Jag som bara är intresserad av hoppning, och ska det avlas så är det hopphingst som gäller för mig, har blivit frälst i en...
2
Svar
26
· Visningar
6 217
Avel Vårat sto är förmodligen dräktig trots vi åkte till kliniken med henne då hon skulle vara i dygn 48 och fick ett negativt besked. Hon...
Svar
8
· Visningar
4 084
Senast: RebeccaJoli
·
Avel Är lite i valet och kvalet om jag ska satsa på kvalitetsbedömningen i slutet av augusti. Ligger efter i utbildningen med hästen. I...
Svar
1
· Visningar
868
Senast: cirkus
·
Avel Har titta runt lite men inte lyckats få något svar på min fråga. Har ett sto med ett föl som är 9 månader(köpte stoet med föl vid...
Svar
1
· Visningar
1 250
Senast: Cornelia
·
Avel OBS detta gäller dock inte mitt sto utan en bekants men eftersom jag blev nyfiken så tänkte jag ställa några frågor , Hur skall man...
Svar
0
· Visningar
916
Senast: vinkelina
·
Avel Sitter och tittar på annonser och hittar en häst som saluförs som Gelderländer/KWPN men som har en Shire till pappa? Hur går det ihop?
Svar
4
· Visningar
1 575
Senast: dobbis
·
Avel Vilken ras är Lavallo DVE 312?
Svar
2
· Visningar
722
Senast: Görel
·
C
Avel Hej! Är det någon som har eller vet någon som har/har haft en avkomma från Kamillio av Haga? Om du vet så, hur högt har den tävlat i...
Svar
12
· Visningar
2 374
Senast: em76
·
Avel Hjälp en nybörjare på avelstermer! Har funnit en annons på en häst som jag vill ha, dock står det att hästen är registrerad i...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: Sockerbit
·
E
Avel Hej! Skulle behöva hjälp med en sak. Har varit väldigt intresserad av ett welsh mountainsto från wales. Fick nu se stamtavlan och hon...
Svar
4
· Visningar
1 399
Senast: KickiH
·
Avel Igår natt föddes ett litet sto hos mig :love: fredriksborgare/PRE det är en pigg och glad tjej som äter sover och busar massor, men jag...
Svar
10
· Visningar
3 097
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka