Quaterback...

Sv: Quaterback...

Kl
Såg en på tre-års på strömsholm e. quarterback - beach boy. Långlinjerad, snygg, ganska lätt i typen med härlig utstrålning. Hoppade 10, 10 och fick bra på gångarterna också.

Jag har ju sett honom live flera gånger och han är magisk i sin elasticitet och trycket i gångarterna. Men han kräver sin ryttare och han är en riktig korv. ;) Men till rätt sto - ja tack!!

Angel - inga problem vid hantering.

Och den som säger att han inte lämnat bra måste haft ögonen delvis stängda. Visserligen har han betäckt otroligt mycket så det är klart att inte allt blir bra, men han har ju en mängd godkända söner, bla Quadroneur som tilltalar mig mkt!

Kl
Såg en på tre-års på strömsholm e. quarterback - beach boy. Långlinjerad, snygg, ganska lätt i typen med härlig utstrålning. Hoppade 10, 10 och fick bra på gångarterna också.

Den har jag missat. Skaplig linjeavel på Beach Boy, kul att se att det slog väl ut. Vi gör en ngt liknande i år då ett Quaterback-sto betäcks med Canterbury så det blir Brandenburger 3+3!

ja det var lite roligt att se den och visarna verkade inte riktigt veta vad det var för hopp-guldklimp de hade trots den stammen. Först var de ointresserade av att höra hopp-poängen och sen såg de positivt chockade ut! =)

Nästan så att jag började fundera på om quarterback kan passa mitt sto (camaro M - martini) nästa år bara för att jag blev lite kär i den som hoppade så bra. Den hade den där extra utstrålningen som vissa hästar verkar födas med =)

Blev lite nyfiken och kollade upp den, förra ägarna till stoet avlade för hoppning med helt ok resultat, och även om nuvarande ägare avlar för dressyr tycks det blivit hopphästar ändå.;) En femåring efter Topaasch går 1,20 felfritt, t ex.

Kl

Ja, den var ju helt fenomenal på många sätt.:love:

Jag umgås titt som tätt att lägga Q på mitt ridponnysto e: Jarno, och göra en liten gummiboll till mig själv.:p:d

Liknande trådar

Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 520
Senast: Marty
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Har ett sto som vi planerar att betäcka i vår, vi är gröna när det gäller avel och det finns så många fina hingstar, så ju mer vi kollar...
Svar
6
· Visningar
1 629
Senast: Långnos
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka