Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Hej! Är det någon där ute som har åsikter kring Corlensky G? Letar efter en hopphingst som kan förbättra gångarterna hos mitt hoppsto...
Svar
2
· Visningar
3 166
Senast: Selldahl
·
S
Avel Hej! Jag har ett fint sto vid namn Thip Rebellona (Rebel Z-Electro) som precis fått ett väldigt sött stoföl efter Cartier. Nu vill jag...
Svar
8
· Visningar
1 225
Senast: KickiH
·
Avel Jag ska betäcka mitt sto för första gången och har aldrig själv fött upp ett föl, så nu är frågorna och funderingarna många.... Bland...
Svar
11
· Visningar
2 518
Senast: Tussemaja
·
Avel Hej Mitt sto har ej tagit sig på försök 2. Ska man byta hingst, vill gärna ha den jag har valt men vill ännu mer att hon ska bli...
Svar
19
· Visningar
2 352
Senast: Raja
·
Avel Stoet är i år 4 år och har blivit betäckt. Hon kom in i fin tydlig brunst hos hingsten (gick i samma hage) och blev ordentligt betäckt...
Svar
12
· Visningar
2 355
Senast: Kellie
·
Avel Han står på min topplista inför betäckning av mitt sto nästa år då hon blir 3 år. Jag har hittat infon som står på Caprice hemsida men...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: slira
·
Avel Jag har ett sto som förhoppnings vis kommer föla nästa år. Är det någon som vet hur man får sitt föl registrerat i Zangesheide ?:)
Svar
3
· Visningar
1 141
Senast: KickiH
·
Avel Hej hopp! I väntan på att mitt sto som står på stationen nu ska komma i brunst har jag börjat kika på möjligheten att spruta igång...
Svar
2
· Visningar
1 368
Avel Enligt Tidningen Ridsport så får även hästar med grå papper delta i avelsvärdering och liknande i Avelsföreningen för Svenska...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
8 164
Avel Visste inte om det skulle ligga här eller på hantering, men lägger det här. Idag när jag skulle mocka åt sto med veckogammalt föl, så...
2
Svar
36
· Visningar
6 750
Senast: Madick
·
Avel Vet inte om tråden blev placerad rätt! Jag var med min häst på en station för att kolla brunsten i början på maj. Första gången...
Svar
14
· Visningar
3 126
Senast: mellan
·
Avel På kor är mellan 80-90 % av kvigorna födda tvilling med tjur sterila,finns det samma problem med hästar?
Svar
9
· Visningar
3 603
Senast: Fredag
·
S
  • Låst
Avel Är det bara jag kvar som väntar på föl? Det känns som alla får föl och jag får bara vänta oroligt. Än är det ett par veckor kvar.
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Görel
·
Avel Idag är lilla fröken dräktig på 18.e dygnet. Det är hennes första så jag har inget tidigare att jämföra med. Hur vanligt är det att...
Svar
0
· Visningar
815
Senast: Tahari
·
Avel Dom har ju iår sänkt den här hingsten rätt så bra i pris. Men när jag googlar på honom finns inte så mkt att hämta. Har inte hittat mkt...
Svar
15
· Visningar
6 172
Senast: sofiaspel
·
C
Avel Har ett fullblodsto efter Diaghlyphard xx som jag tänkte betäcka i år. Hon är född -00 och har tidigare inte fått föl. Hon har en bra...
Svar
7
· Visningar
2 092
Senast: snutt
·
Avel Tydligen ska det ha stått en godkänd halvblodshingst i stallet jag ränner i. Nån som har nån aning om vem det kan vara? Stallet ligger i...
Svar
3
· Visningar
1 134
Senast: Per K
·
Avel Ni som har eller ni som har kännedom om avkommor efter Fantast vh Zwarte Pannenhof berätta gärna lite om dem. Gärna bilder och info om...
Svar
3
· Visningar
1 657
Avel En liten fråga om brunst! Mitt sto ska på betäckning och jag går och väntar på att hon ska komma i brunst... Senast hon brunstade var...
Svar
7
· Visningar
1 100
Avel Registrera korsning Hej alla! Hoppas att jag postar min tråd i rätt forum och hoppas nån kan ge mig lite bra svar:) Jag är...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka