Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Skulle gärna vilja betäcka mitt 15 åriga sto. Haft föl innan jag ägde henne. Hon har haft förstoppningkolik några gånger de senaste...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: Tussemaja
·
K
Avel Ni som har avkommor till ridponnyhingsten Likstahöjdens Komet vill ni berätta lite om hur stora dom är och hur dom är i...
Svar
1
· Visningar
1 069
Senast: poloplayer
·
Avel Ska ultraljuda mitt sto som förhoppningsvis är dräktigt.. Skulle ni våga köra iväg på dygn 25 eller ta det hemma? Hon är lättlastad och...
Svar
14
· Visningar
1 114
Senast: Bukefalist
·
Avel Kan man påverka fölets vikt på något sätt? Nyfödd och ganska tunnt stoföl. Mamman är välgödd och ger bra med di. Fölet är piggt i...
Svar
7
· Visningar
1 672
Avel Hallå alla avelsexperter! Jag har börjar fundera/planera att ev. nästa år ta föl på mitt varmblodssto! Har tittat på mindre, grövre...
Svar
12
· Visningar
1 897
Avel Är inne på att köpa en shettis främst som sällskap till min gamling (då den yngre kommer tävla ganska mkt i höst och framöver) men även...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: ameo
·
S
Avel En tråd där alla med avkomma efter Rubinrot 1033 kan snacka, lägga bilder och diskutera.
2
Svar
32
· Visningar
5 453
Senast: Susanne_
·
Avel Har vi inte haft denna tråden än i år eller är det jag som missat? Treårstesten är ju i full gång, någon som har koll på vilka hingstar...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 357
Senast: Miaa
·
Avel Har inte sett det minsta lilla brunst hos mitt sto ännu i vår. Vi har dessutom flyttat vilket brukar påverka henne positivt. En valack...
Svar
0
· Visningar
676
Senast: vinkelina
·
Avel Vilken tycker ni är den högsta ålder då man kan betäcka sitt avelssto? Jag funderar på att köpa ett 19-årigt sto som är dräktigt och...
Svar
4
· Visningar
1 841
Senast: ameo
·
Avel Sitter och kollar lite hingstar till detta stoet http://blup.se/sv-SE/horses/206732-dark-ebony-23-swb, och fastnade för hingsten Don de...
Svar
12
· Visningar
2 438
Senast: Croquis
·
Avel Jag undrar hur vanligt det är att fölen har relativt röd tunga när de föds? Fick en hingstunge strax innan halv sju imorse, han har...
Svar
13
· Visningar
3 699
Senast: Fleuthen
·
Avel Fick mig en funderare här om dagen. I min närhet (inte geografiskt, utan genom bekanta) finns en av landets största uppfödare inom...
2
Svar
24
· Visningar
3 355
Senast: Texaz
·
T
Avel Hej, jag väntar mitt första föl, och jag undrar hur långt innan stonas magar sjunker ner(ändrar form bakåt)? Hennes tid går ut 15/6 hon...
Svar
6
· Visningar
3 081
Senast: Charlottee
·
F
Avel Mitt föl blir reggad i ASVH, og ja tänkte åka på fölutställning med honnom. Men vet inte vilken plats som är kortast från mig. Bor vid...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Centaur
·
Avel Ja detta hände 1880 då vinnaren i Epsom Derbyt inte var Bend Or xx utan Tadcaster xx. De hade blivit förväxlade,vilket man misstänkte...
Svar
0
· Visningar
846
Senast: KickiH
·
Avel Vilka stuterier i Sverige får flest föl varje år? Alltså inte bara egna uppfödningar utan även inackorderingar. Tänkte jag skulle...
Svar
15
· Visningar
2 986
Senast: lewellyn
·
M
Avel Kanske en märklig fråga men hur kan det komma sig att Twilight betäcker så få ston? Tycker själv att han verkar vara en av de bättre...
2
Svar
26
· Visningar
7 383
Senast: Lizzi
·
Avel Eftersom stoet stått skadat fram till nu o vi ändå inte kommer hinna komma igång så mycket under sommaren är det nu bestämt att hon ska...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: theJohanna
·
Avel Såg i senaste Ridsport att Trakehner Verband kommer till Sverige 30 juni och 1 juli för att mönstra in föl, unghästar och ston med...
Svar
1
· Visningar
964
Senast: Trix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka