Twilight 1062 -språngrulla

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare missan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Twilight 1062 -språngrulla

Jag kan bara tala gott om Twiligt! Han är den absolut snällaste häst jag träffat och väldigt enkel att ha och göra med både ridmässigt och i hanteringen! (har själv gjort båda delar) Har varit med och ridit in flera stycken avkommor till honom och ALLA har varit väldigt okomplicerade och fruktansvärt snälla! Men samtidigt ändå känsliga och vakna :) Och väldigt roliga och rida och talangfulla! Sen beror det på mamman också men alla jag träffat har varit sådana!

missan: Det med munnen har jag inte sett på någon! Han har själv inte problem med det nu heller...

Här är en bild på min egen! Född iår e. Twiligt! Väldigt snäll och trevlig i sättet men ändå mycket uppmärksam på allting och rör sig riktigt trevligt :love:

315454_10150283310718046_694163045_7443337_5974171_n.jpg

Kan hålla me de som säger att hemsidan uppdateras dåligt samt att man inte får svar.. har mailat dem vid tre olika tillfällen och aldrig fått svar... har då testat att ringa... JAG kände att dom bemötte inte mig på ett sådant sätt att jag kände mig trygg med varken deras hingstar el station. Jag vet dock att de haft bra hingstar men jag valde ändå att inte ta min häst dit.

Har dock träffat hingsten ni pratar om ett par gånger o det jag sett av honom verkar han vara en trevlig individ.

Med tanke på bemötandet valde jag en station i skåne i stället. det blev många resor (20mil enkel resa) men för mig kändes det värt det mot att jag kom till en station jag tyckte kändes trygg och hjälpsam.

KL. Blåser liv i äldre tråd.... Hur går det med era Twiligt avkommor? Hur många är det som har sånna hemma i stallet? Själv är jag på väg att köpa en underbar häst efter Twiligt 1062 som är 5år å världens modigaste och vänligaste häst. :love:

Har inte Twilight en avkomma som fick 10 - 10 i löshoppning på 3-års?
Eller minns jag fel?

Skulle det varit på årets 3års test? På Strömsholm? Ska kolla!

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·
F
Islandshäst Sista numret av Islandshästen är det en artikel som heter "I huvudet på en avlare". Där framgår en i mina ögon gammal kritik om att man...
2
Svar
28
· Visningar
4 509
Senast: Mósi
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
Avel Nu tänker jag framför allt på halvblodsavel, men det förekommer säkert i de flesta raser. Håller inte alls på med avel själv (om det...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Eldfuxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar