Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Om man skulle vilja betäcka sitt sto med hingst av annan ras: Finns det någon ras som så gott som alltid är lämpad att använda sig av...
Svar
11
· Visningar
1 540
Senast: KickiH
·
Avel Ja nu startar jag en tråd ändå, fast jag trodde jag skulle klara detta själv ;). Mitt nya sto har ovanstående stam. Hon är syster...
Svar
14
· Visningar
1 940
Senast: athena
·
  • Låst
Avel Någon som vet ngt om hans avkommor? En snygg hingst men ingen jag hört ngt om, vaken ont el gott. Någon som har något att skriva om...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: Görel
·
C
Avel Jag har funderat på att ta ett föl på min 21-åriga islandshäst nu i vår/sommar då jag verkligen vill ha ett föl efter henne. Men, hon...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: cirkus
·
Avel Spanar lite å en kompis vägnar... Hon har ett sto f-96 e. Rebel Z-Leuthen I ur stofamilj 46. Stoet är 165-166 cm och av trevlig modell...
Svar
1
· Visningar
880
Senast: Emsan
·
Avel När man bestämt sig för 2011´s hingstval och semineringen är igång/klar så rullar såklart funderingarna igång inför 2012´s års...
35 36 37
Svar
720
· Visningar
77 153
Senast: rubytoo
·
Avel Om man har ett sto som ska föla i juli. Vad ska man tänka på? Jag har ett sto och en vallack hemma redan som är supersnälla, kan dom gå...
Svar
3
· Visningar
1 040
Avel Mitt sto köpte jag som 4 åring och då var hon tyvärr inte visad, sen har jag inte gjort någon bedömning på henne eftersom jag inte tänkt...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Agony
·
Avel Jag går i tankarna på att betäcka mitt sto och funderade på hur andra gör och vad som funkar bäst; att ha ett sto med föl ensamma eller...
Svar
5
· Visningar
1 383
Senast: Gazque
·
Avel Vilken hingst tycker ni vi ska ta till vårat ponnysto? Hon är korsning new forest/ arab, fin modell ganska grov och viktbärande. Hon...
Svar
7
· Visningar
2 165
Senast: mira2013
·
Avel Som helt n00b på det här med avel så ställer jag frågan till er med mer erfarenhet: Vad kostar det? Att det kostar pengar att få fram...
Svar
15
· Visningar
4 858
Senast: Nixehen
·
Avel DIPLOM - Lägst 47 poäng totalt, ingen delpoäng under 7 i aktuell gren - Godkänt ridprov - Dessutom lägst 8 poäng i minst två...
2
Svar
31
· Visningar
3 048
Senast: gylle
·
Avel Vill gärna höra lite åsikter från er som sett honom och känner till stammen bättre än mig. Skulle han kunna passa på ett xx-sto? Har han...
2 3
Svar
48
· Visningar
10 312
Senast: neve
·
Avel Ja, hur gör ni? Det är inte väder och temperatur för att dra in högtryckstvätten i stallet, så jag undrar lite hur man bäst förbereder...
Svar
0
· Visningar
812
Senast: dee79
·
Avel Jag har nu bestämt mig för att betäcka mitt sto i år, men behöver lite hjälp med hingstval. Stoet är e. Lancier ue. Ilmeo, alltså...
Svar
12
· Visningar
1 904
Senast: Emsan
·
L
Avel Är det någon som vet något om stammen på min häst Han är född i Damark och han heter A taut prix-pari Far-Akinos Mor-Ali-pari Eller...
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: KickiH
·
Avel I helgen som gick fick mitt sto ett hingstföl - min första uppfödning någonsin! Hur häftigt som helst. Nu är han fyra dagar gammal och...
2
Svar
25
· Visningar
3 165
Senast: Mary91
·
Avel Jag har ett sto som är korsning Connermara/Fullblod (25%-75%) e: Sunny Foretune ue: Son of a gun ee: Songline uue:Cocum Tiger...
Svar
4
· Visningar
1 332
Senast: SofieL
·
Avel Läste i tråden om "varför går så få hästar svår klass" och blev lite inspirerad att skapa en lathund över vilka...
Svar
12
· Visningar
2 857
Senast: lilith
·
Avel Jag har noll och ingen erfarenhet av avel och har en liten fundering. Jag har för mig att jag hört att det är en skröna att man inte...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix