Sv: Förnedrad av stoet :/
Förnedning av stoet tycker jag rubriken borde vara. Hon är nog förtvivlad över att du som är "flockledaren" försöker kidnappa hennes föl... Som flera sagt - lämna dem ifred !!! De behöver knyta band nu första tiden och förutom nödvändig veterinärvård eller möjligen testa grimma ibland så gör du antagligen mer skada än nytta av att pyssla med fölet nu. Lycka till !
I helgen som gick fick mitt sto ett hingstföl - min första uppfödning någonsin! Hur häftigt som helst. Nu är han fyra dagar gammal /.../
Han är jättesnäll och duktig. På fyra dagar har han blivit borstad, fått grimma, lyft på alla fötterna och börjat ledträning i grimskaft. Det känner jag mig nöjd med - helt klart. Problemet är stoet! Hon är så förbaskat grinig och vill inte veta av mig! Så fort hon ser mig så tar hon sin fölunge och galopperar till andra änden av hagen. Så j-vla förnedrande!
:
Förnedning av stoet tycker jag rubriken borde vara. Hon är nog förtvivlad över att du som är "flockledaren" försöker kidnappa hennes föl... Som flera sagt - lämna dem ifred !!! De behöver knyta band nu första tiden och förutom nödvändig veterinärvård eller möjligen testa grimma ibland så gör du antagligen mer skada än nytta av att pyssla med fölet nu. Lycka till !