gylle
Trådstartare
Sv: Diplom hur tolkar ni det som står ?
De har aldrig specificerat något att inte hopp resp skritt/trav ingår tidigare, iom att det framgår klart och tydligt att de poängen inte har med det hela att göra iom uträkningen där det står specificerat vad som ingår.
Då skulle det ju även stått specificerat att totalt 47 gällde bara .... och uppräknat alla poäng som ingår om de nu skulle blivit övertydliga.
Ja, jag förstår hur du menar, det kan definitivt tolkas på båda sätten. Men även om det bara skulle stått "ingen delpoäng under 7" kunde detta ha tolkats som att även hopp-poängen för dressyrhästen ex måste vara minst 7. (Vilket faller på sin egen orimlighet iof - hade blivit kraftigt decimerat antal gångartsdiplom )
Däremot kan jag förså att till championatet kräver de 48p. Det är nog ganska många av diplomhästarna som klarar sig "på håret", så de vill väl ha ner antalet som kvalar. Sedan om just 48p - gräns är det bästa kan man ju disskutera, personligen hade jag kanske tyckt det var bättre att ställa krav på t.ex minst 9 i ett/båda hoppbetygen.
De har aldrig specificerat något att inte hopp resp skritt/trav ingår tidigare, iom att det framgår klart och tydligt att de poängen inte har med det hela att göra iom uträkningen där det står specificerat vad som ingår.
Då skulle det ju även stått specificerat att totalt 47 gällde bara .... och uppräknat alla poäng som ingår om de nu skulle blivit övertydliga.