svar: det är väl självklart att hoppningen är viktigast men nu står jag och väger mellan två hingstar, då jag verkligen gillar click and cash "hoppmässigt" Dessvärre tycker jag att han går lite mot handen och ser inte lika ridbar eller rörlig ut som t ex nintender som jag också funderat på. Givetvis är det trevligare att rida en häst som är mjuk och elastisk i traven varje dag än en som har lite kort och stötig trav som min (som för övrigt har en jättefin galopp och skritt tex) I mitt fal tror jag det är den korta raka ryggen som sluttar lite ner mot manken som gör att hon inte har lika bra rörlighet och ryggverkan i trav och tyvärr upplever jag att det kan vara samma med Click and cash, men då jag gillar honom så mkt hoppmässigt tänkte jag att det kanske är nån som vet vad han lämnar, alla avkommorna hittills kanske har haft jättebra rörliga gångarter och då behöver jag nog inte oroa mig för det till exempel.... Men SÄG att hästen jag föder upp inte kan hoppa ö h t, då är det väl också trevligt om den kunde få i af en 7:a på traven så kanske den går sälja till dressyr...