Don Primero

Sv: Don Primero

Av dom avkommor som jag har sett så upplever jag att man rätt ofta kan se på avstånd om det är en DP, Forsythia upplever jag som lite av en "klassisk" DP om man kan säga så, har sett många som är lika eller har många liknande drag. Det med halsarna som togs upp tidigare i tråden är inget jag sett eller reagerat på förut. Lågställd är DP själv men han förärver mkt mer högställdhet än sig själv till sina avkommor, så ngn benägenhet till lågställda vill jag nog inte hålla med om, ännu mindre när man tittar på avkommeresultat/blup.

Vilka liknande drag är det du tycker dig ha sett hos avkommorna?

Sv: Don Primero

Ngt svårt att precisera faktiskt, men brukar vara säker när jag ser en DP så brukar jag spontant tänka att "Det ser ut som en DP det där". Exteriört, kroppsform och viss ihopsättning samt huvudet tror jag det är som får mig att dra slutsatsen.
En kompis till mig har bla en DP-valack med ett helt annat möderne (tyskt), men han och Forsythia är så pass lika både exteriört och till sättet att det är lite komiskt :).

Upplever ofta när jag ser de färdigvuxna ute på banan, att de ofta är mkt lika sin far som ung om än mer högställd.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/544862_10150783262040951_717330950_9786651_1057455133_n.jpg

Min kusins fd DP - Martini var dock inte alls lik vad jag uppfattar som en relativt "klassisk DP". Hon var mer lik sin mor och morfar.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver era goda råd. Jag hade tänkt fråga om det är någon här som är bra på konflikthantering, men jag tror nog inte det är där som...
2
Svar
33
· Visningar
2 748
Senast: Tora
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 967
Senast: Thaliaste
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 028
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 790
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar