Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb För att göra en lång historia kort. 29 mars - fick mail från chefen "du jobbar v 29-32, det här är tiderna". Någon gång i maj pratade...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 356
Senast: kryddelydd
·
Kläder & Bli fin Jag gjorde en smileypiercing på Sweden rock och ända sedan dess har jag letat ett smycke som uppfyller allt jag vill ha. Jag har smycken...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Eloise
·
Juridik & Ekonomi Hur mycket betalar ni som bor i lägenhet och har IF?
Svar
13
· Visningar
846
Senast: lady_vip
·
Skola & Jobb Finns det nån här som jobbat/jobbar på Samhall, känner någon som gör/gjort, eller jobbar på ett företag som anlitar Samhall? Jag är lite...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Keb71
·
Mat På torsdag ska jag åka tåg ToR Stockholm för att besöka stadsarkivet :banana: !! Det ska bli superkul, men säkerligen rätt intensivt...
Svar
11
· Visningar
1 501
Fritid Mitt fina sy-projekt verkar gå om intet eftersom symaskinen har slutat sy. Det är en Bernina Bernette 56. Nålen går ner en gång i tyget...
Svar
18
· Visningar
4 093
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag slog ut en framtand för 2 år sedan, och fick en högst tillfällig sak på plats "jag garanterar inte ens att den håller en dag" sa...
Svar
12
· Visningar
1 798
Senast: ptr
·
Kläder & Bli fin Har fått dille på att jag vill ha en specifik typ av topp. Vill ha typ denna modellen fast den ska inte vara rynkig, inte ha hål på...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Sel
·
Kultur När jag växte upp var det slang för sex men den betydelsen var kanske väldigt lokalt? Västerås.
2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 318
Senast: Lycan
·
Skola & Jobb Hur brukar det fungera vid anhörigs bortgång ang ledigt från jobb? Kollektivavtal finns inte. Jag sjukskrev mig en vecka totalt efter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 921
Senast: mandalaki
·
Tjatter Good ol' fashion tråd :love: Om du hade 4 timmar med en, idag levande, känd person, vem och vad skulle ni träffa och göra?
2 3
Svar
44
· Visningar
3 998
Senast: Twihard
·
Hemmet Jag behöver smakråd! Har en tavla som jag vill hänga bakom soffan, men jag kan inte bestämma mig för om det passar att den hänger där...
Svar
19
· Visningar
1 480
Svar
7
· Visningar
800
Senast: Eli
·
Kultur Viktig diskussion här hemma :p. Kan kadaver syfta på en död människa(s kropp)? Varför/varför inte? Vad säger språkkänslan?
2
Svar
28
· Visningar
3 659
Senast: Snubbelfot
·
Trädgård & Växter Knapp halv hektar åkermark. Oklart vad som växt där tidigare och om den är vänd i höstas eller om det är stubb. Ska leta reda på bonden...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 629
Senast: em-pirre
·
Samhälle Lägger under samhälle då jag tycker frågeställningen har ett större samhällsintresse och det i mina ögon inte specifikt handlar om...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 651
Senast: Sol
·
Kultur Jag tänkte starta en musiktråd där vi slänger in varsin Youtubedump med en låt som vi lyssnar på just nu. Jag börjar:
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 976
Senast: Sleepy
·
Kropp & Själ Jag har i många år haft fotsvamp, men inte brytt mig så mycket. Det stör inte mer än utseendemässigt. Har testat behandla och det...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
14 924
Senast: Blå
·
Fritid Jag har noll koll på Skåne men har halvt om halvt planerat in max 5 dagars bilande i Skåne. Vi är två vuxna som gillar att äta och...
2
Svar
32
· Visningar
2 145
  • Låst
Tjatter Fortsätt ventilera och skriva av er om saker som stör er! :)
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
160 915
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp