Fått ett schema, dags att jobba och chefen har "ångrat" sig.

I know, men det kan vara win win för bägge om @Unafraid slipper endast värma stol :) Blir väl dessutom billigare för AG att casha ut henne?
Varför skulle det bli billigare att betala ut lönen när hon sitter hemma än när hon sitter på jobb? Och är utköpt så är hon inte tillgänglig om det kommer upp något. Det är bara win för TS inte för arbetsgivaren med att helt friställa. I praktiken så kanske hon får gå hem tidigare etc.

Och vad säger att det inte är den andre sommarjobbaren som blir utköpt och får stanna hemma?
 
Varför skulle det bli billigare att betala ut lönen när hon sitter hemma än när hon sitter på jobb? Och är utköpt så är hon inte tillgänglig om det kommer upp något. Det är bara win för TS inte för arbetsgivaren med att helt friställa. I praktiken så kanske hon får gå hem tidigare etc.

Och vad säger att det inte är den andre sommarjobbaren som blir utköpt och får stanna hemma?
Förhoppningsvis kan vi ringa när det är HELT slut arbetsuppgifter och be om mer att göra, det kommer kanske gå att hitta på lite grejer, men det kommer ta slut uppgifter.
 
Åandra sidan är det väl ett läge där ni rentav skulle kunna få utrymme att utveckla och utvidga med - så på så vi kan det bli bra.
 
Översyn av varor som företag har i butik som sen säljer, var det inte så? Kan ju finnas fler sådana aktörer i samma butiker som ni kunde göra samma jobbet med på entreprenad åt andra som har varor till försäljning i samma butik. Och i det läget gäller det att ha leveranssäkerhet och då är där en förutsättning att inte vara själv.
Bara för att komma med en idé till nåt spår på tänkt merförsäljning. Ni kommer med idéerna och gör jobbet - chefen får sälja, den ska ju göra nån nytta den med ju.
 
Åandra sidan är det väl ett läge där ni rentav skulle kunna få utrymme att utveckla och utvidga med - så på så vi kan det bli bra.
Jo, man kan absolut vara lite kreativ! Men det är väldigt begränsade möjligheter och går inte att samarbeta med övriga avdelningar, utan att berätta vilket företag det gäller. :)
 
Översyn av varor som företag har i butik som sen säljer, var det inte så? Kan ju finnas fler sådana aktörer i samma butiker som ni kunde göra samma jobbet med på entreprenad åt andra som har varor till försäljning i samma butik. Och i det läget gäller det att ha leveranssäkerhet och då är där en förutsättning att inte vara själv.
Bara för att komma med en idé till nåt spår på tänkt merförsäljning. Ni kommer med idéerna och gör jobbet - chefen får sälja, den ska ju göra nån nytta den med ju.
Är det inte väl ambitiöst för ett sommarjobb några veckor på sommaren? Chansen att få tag i någon som kan ta beslut om något under sommaren är låg. Hade det varit ett mer permanent jobb och som sträckte sig över andra delar om året hade det varit något att kolla på?
 
Nu har chefen ringt!
Han erkände att han gjort en miss och dubbelbokat. Så vi ska få jobba båda två. Han skulle försöka hitta på något extra vi kan göra. Jag sa att han skulle behöva hitta på mycket extra, med tanke på att jag tyckte att jag hade för lite att göra förra året och nu ska vi alltså vara två på samma tjänst. :p

Det låter ju som en rimlig lösning.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: seahawk
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
903
Senast: corzette
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 526
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp