Fått ett schema, dags att jobba och chefen har "ångrat" sig.

Svar till alla: jag har räknat ut att jag brutto ska tjäna typ 7500kr. Så jag hoppas faktiskt att företaget bara betalar mig det och jag slipper jobba. Men annars jobbar jag gärna också, och nej, jag kommer INTE att ge mig.

Företaget är rejält stort och finns i hela landet, så för dom är det inga pengar alls.
 
Det är mycket logiskt att den som först blivit anställd också är den som i slutänden får jobbet. Sen hur företaget löser det hela med person nr 2 är en helt annan fråga.

Så när tråden”Fått ett schema, dags att jobba och chefen har ångrat sig 2” kommer, skriven av en person som fått ett jobb och det sedan visar sig att chefen gett någon annan jobbet innan, så kommer du svara att hen naturligtvis ska avstå jobbet eftersom den andra personen fått det först? (Och sedan försöka bli kompenserad på annat sätt)
 
Svar till alla: jag har räknat ut att jag brutto ska tjäna typ 7500kr. Så jag hoppas faktiskt att företaget bara betalar mig det och jag slipper jobba. Men annars jobbar jag gärna också, och nej, jag kommer INTE att ge mig.

Företaget är rejält stort och finns i hela landet, så för dom är det inga pengar alls.

Håller tummarna!
 
Så när tråden”Fått ett schema, dags att jobba och chefen har ångrat sig 2” kommer, skriven av en person som fått ett jobb och det sedan visar sig att chefen gett någon annan jobbet innan, så kommer du svara att hen naturligtvis ska avstå jobbet eftersom den andra personen fått det först? (Och sedan försöka bli kompenserad på annat sätt)

Nej, varför i hela fridens dagar skulle jag svara så?

Det teoretiska svaret skulle snarare bli i stil med att tyvärr för personen så är det i en sådan situation inte alls konstigt att jobbet går till den som är först uppsatt för det och det teoretiska rådet skulle nog bli att trycka på företaget om ett annat jobb, eller ersättning för att man står där utan jobb pga att de arshlat sig.
 
Svar till alla: jag har räknat ut att jag brutto ska tjäna typ 7500kr. Så jag hoppas faktiskt att företaget bara betalar mig det och jag slipper jobba. Men annars jobbar jag gärna också, och nej, jag kommer INTE att ge mig.

Företaget är rejält stort och finns i hela landet, så för dom är det inga pengar alls.

Har du hemförsäkring? I s f ingår det rättskydd. Ett annat alt om du inte har en hemförsäkring är att ansöka om rättshjälpsbiträde.

Båda alt kräver dock att du tar kontakt med ett ombud och i a f det senare alternativet kräver, som huvudregel, 1 h rådgivning vilket du får betala själv.
 
Säger som Grynet. Ta ingen skit. De är skyldig dig timmarna. Möjligen hade jag övervägt att gå ner i ersättning för att bli arbetsbefriad. Men inte mer.
Fast 7600 får dom fan betala, jag prutar inte en spänn. Vägrar!
Har du hemförsäkring? I s f ingår det rättskydd. Ett annat alt om du inte har en hemförsäkring är att ansöka om rättshjälpsbiträde.

Båda alt kräver dock att du tar kontakt med ett ombud och i a f det senare alternativet kräver, som huvudregel, 1 h rådgivning vilket du får betala själv.
Alltså, jag har som plan att hota med att ringa pressen. Det är en incident som dök upp i våras, en anställd gjorde något korkat, dom är nog inte intresserade av att dyka upp i Aftonbladet igen.. :angel:

Till alla: jag har redan nämnt att jag gjorde klart med det här jobbet i tid och det är ju omöjligt att hitta något nytt med extremt kort varsel.
 
Nu har chefen ringt!
Han erkände att han gjort en miss och dubbelbokat. Så vi ska få jobba båda två. Han skulle försöka hitta på något extra vi kan göra. Jag sa att han skulle behöva hitta på mycket extra, med tanke på att jag tyckte att jag hade för lite att göra förra året och nu ska vi alltså vara två på samma tjänst. :p
 
Nu har chefen ringt!
Han erkände att han gjort en miss och dubbelbokat. Så vi ska få jobba båda två. Han skulle försöka hitta på något extra vi kan göra. Jag sa att han skulle behöva hitta på mycket extra, med tanke på att jag tyckte att jag hade för lite att göra förra året och nu ska vi alltså vara två på samma tjänst. :p
Ja, det är inte rimligt att du ska värma en stol.
 
Självklart, jag menar att har de inga arbetsuppgifter får de betala henne utan att hon ska behöva sitta och värma en stol, tänkte jag :)
Fast jo, har chefen sagt att hon ska jobba, då får hon sitta och värma en stol under dessa veckor och utföra dom arbetsuppgifter hon blivit tilldelad, även om det inte är tillräckligt för att fylla ut arbetstiden.

Arbetsgivaren har rätt att göra så här, även om TS hade hoppats på en annan utgång..
 
Fast jo, har chefen sagt att hon ska jobba, då får hon sitta och värma en stol under dessa veckor och utföra dom arbetsuppgifter hon blivit tilldelad, även om det inte är tillräckligt för att fylla ut arbetstiden.

Arbetsgivaren har rätt att göra så här, även om TS hade hoppats på en annan utgång..
I know, men det kan vara win win för bägge om @Unafraid slipper endast värma stol :) Blir väl dessutom billigare för AG att casha ut henne?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: seahawk
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
903
Senast: corzette
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 526
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp