Bila i Skåne + heldag i Köpenhamn

@Wingates @Eloise @Lingon Alla ni som rekommenderar att parkera vid Hyllie; vet ni ungefär vad det kostar per dygn? Brukar det finnas gott om platser? Funderar på om jag kan ställa bilen där och åka tåg till Kastrup, ska dock vara borta 4-5 dagar.

Arenagaraget ligger på typ 250:- dygnet

Då hade jag hellre parkerat bakom Malmö C, det finns en grusparkering mittemot Slagthuset som är betydligt billigare. Tror gatan kan heta Carlsgatan.

Alternativt kollat någon av garagen i närheten av Triangeln, och tagit tåget därifrån istället.
 
Arenagaraget ligger på typ 250:- dygnet

Då hade jag hellre parkerat bakom Malmö C, det finns en grusparkering mittemot Slagthuset som är betydligt billigare. Tror gatan kan heta Carlsgatan.

Alternativt kollat någon av garagen i närheten av Triangeln, och tagit tåget därifrån istället.

Tack snälla för info! Jag befinner mig egentligen i Lund på avresedagen, eventuellt skulle jag ju kunna snoka upp någon gratisparkering där och sedan ta tåget.
 
Tack snälla för info! Jag befinner mig egentligen i Lund på avresedagen, eventuellt skulle jag ju kunna snoka upp någon gratisparkering där och sedan ta tåget.

Helt klart smidigast alternativ!
Tänk bara på att även om det är gratis kan det finnas 24h begränsning så du kan få böter om du står för länge på samma ställe.
 
Den är väl avstängd? Det är ju byggarbetsplats nu?

Det kan du ha rätt i! :)
Kollade närmre och jag är på andra sidan Slagthuset, Jörgen Kocksgatan.
Parkerade där när jag jobbade på Stortorget.

2FFA3986-9E53-40EA-BAAD-0A51777FBE97.jpeg
 
Kommer man norr ifrån är Höganäs och Kullaberg fint att stanna vid. Fin natur, kustnära, flera outlets för Höganäs keramik och Ittala(stavning?). Nära där finns också Nimis som är ett stort olagligt konstverk av Lars Vilks.
Det finns också ett grymt hamburgerställe i Höganäs, Garage bar. Och pannkaksladan!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 742
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 577
Senast: Voeux
·
Fritid Jag och mannen är sugna på att åka på en weekend. Södra sverige är rätt välutforskat av oss och nu är vi sugna på att se något nytt. Man...
Svar
19
· Visningar
1 353
Senast: nickan1
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 998
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp