Fast det var inte det citatet handlade om?

:confused: Men ingenstans har väl @movi sagt att du kan strunta i alla andra råd du fått så länge du tvättar i högre än 60 grader? Eller har jag missat något inlägg? Jag tolkade det som sagt som ett komplement till resten, dvs byta strumpor oftare, variera mellan fler skor, svabba golv regelbundet etc.
 
:confused: Men ingenstans har väl @movi sagt att du kan strunta i alla andra råd du fått så länge du tvättar i högre än 60 grader? Eller har jag missat något inlägg? Jag tolkade det som sagt som ett komplement till resten, dvs byta strumpor oftare, variera mellan fler skor, svabba golv regelbundet etc.
Nej du har inte missat nåt 👍 Det är precis som du skriver, ett komplement till resten.
 
:confused: Men ingenstans har väl @movi sagt att du kan strunta i alla andra råd du fått så länge du tvättar i högre än 60 grader? Eller har jag missat något inlägg? Jag tolkade det som sagt som ett komplement till resten, dvs byta strumpor oftare, variera mellan fler skor, svabba golv regelbundet etc.

Okej, du fattar uppenbarligen inte hur jag menar, så jag ger upp.
 
Okej, du fattar uppenbarligen inte hur jag menar, så jag ger upp.

Trist ton men okej. Du kan ju annars förklara vad du menar istället, det har du ju trots allt inte gjort? Det enda du skrev var att det "inte var vad citatet handlade om". Och uppenbarligen uppfattade jag @movi korrekt.
 
@MissFideli Har du provat att descificera skor med Virkon? Och istället för att gå barfota inne, så gå i tofflor, som du kan spraya lite Virkon i när du tar av dom för kvällen. Jag kanske inte skulle använda dom dyraste skorna, för jag vet inte hur grejorna blir av långvarigt bruk med Virkon, men att man under en period blir typ lite manisk med att försöka få stopp på fotsvampen, att man tänker hygien mest hela tiden på allt som fötterna nuddar och då är det ett plus att inte gå barfota. Att man tar för vana att varje kväll spraya skor/tofflor.
 
Jag har i många år haft fotsvamp, men inte brytt mig så mycket. Det stör inte mer än utseendemässigt. Har testat behandla och det försvann, men kom tillbaka och jag läste att man skulle hålla fötterna torra med. Det funkar inte för mig som ständigt har joggingskor och sitter i varma bussar.

Så min undran är, är det nån idé att försöka få bort det eller kommer det ändå komma tillbaka?


Hur går det?
 

Jag behandlar på och har vidtagit lite olika åtgärder. Så vi får väl se hur det funkar i längden sen när behandlingen är över. Det finns ingen synlig svamp nu, men den försvinner ju på typ 2 dagar när man behandlar så...
Vi får se helt enkelt :)
 
Jag får ibland sprickor mellan tårna, använder pevaryl pulver (alltså typ babypulver) så läker dom fort. Högst oklart om det är svamp, jag har aldrig undersökt saken närmare.

Men i alla fall. Har börjar smörja in fötterna med kokosolja när jag duschar/badar och har slutat få sprickorna. Jag smörjde främst för att få mjuka fötter men upptäckte den positiva bieffekten. Billigt att prova om inte annat? :)

Är det vanlig kokosolja som man köper i en bruk i mataffären? Maken har problem med sprickor i fingrarna, så kokosolja kanske vore värt att testa. Smörjer du in i duschen och spolar av, eller efteråt och låter oljan sitta kvar?
 
Du har mina sympatier angående skor! Mina fötter är hyperkänsliga också, endast ecco duger typ :cautious: Sneakers och allt med tyg får jag skav av eller så värker undersidan av mina fötter :meh: Köper därför endast skor gjort av läder. Det skulle vara dyrt att behöva köpa flera olika par!

Jag har ett par converse i någon garderob som jag bara kunnat använda enstaka gånger ... :cry:
 
Är det vanlig kokosolja som man köper i en bruk i mataffären? Maken har problem med sprickor i fingrarna, så kokosolja kanske vore värt att testa. Smörjer du in i duschen och spolar av, eller efteråt och låter oljan sitta kvar?
Yes! Det är ju oerhört billigt, så det är ju värt att prova. Använder det istället för duschkräm och sådär. Jag brukar "skölja av" men undvika att torka överdrivet mycket då man gnuggar bort oljan.
 
Jag går helst i joggingskor jag med, Men jag har ett par i svart meshtyg på sommaren. Har jag tunna svart strumpor i så ser det ut som riktiga skor men fläktar nästan som sandaler.
 
På tal om strumpor, så är socks of sweden populära bland jakt/friluftsmänniskor. Just för att de är väldigt bra på att hålla fötter torra och transportera bort fukt, då de är gjorda av -i huvudsak- coolmax + ull och de är inte såvärst dyra heller.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 651
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 721
Senast: Linn-Nora
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 935
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp