Blir aldrig frisk

Jag har fått en läkartid till vc om några veckor!

Funderar på om jag ska acceptera den sjukskrivning som min läkare på psyk ville. Men det känns som ett sådant misslyckande.. samtidigt, jag misslyckas ju redan i skolan. Tenta på fredag och ingenting fastnar i hjärnan. Försöker och försöker men det går inte, det är bara som sirap.
Om det nu är något postinfektiöst och om du upplever ansträngningsutlösta försämringar (PEM - post exertional malaise) så anses aktivitetsreglering för att undvika bakslag vara väldigt viktigt. Tyvärr kan bakslag bli långvariga eller till och med leda till permanenta funktionsnivåsänkningar. Så upplever du just ansträngningsutlöst försämring är det evidensbaserade förhållningssättet att inte pusha. Kan vara bra info åtminstone tills du utretts. :heart

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 658
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: miumiu
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 348
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka