Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men, spontant, finns det någon som verkar säker på glömmerallts roll? Ond eller god? Om hon är siad måste det ju finnas någon som vet.

Har, läst och läst igen och börjar mer och mer tvivla på GA, den svaga godhet jag trott om henne baserar sig mest på att Paddis och fio visade sig vara onda och jag hade svårt att föreställa mig att 3 i konstellationen fio+paddis+GA skulle vara onda. Det var därför jag släppte misstanken på GA . De som menade på att GA var boven tänkte förmodligen det samma men tvärt om inför omröstningen, åtminstone skrevs det en del och vissa följde sin intuition och röstade på GA. Hade fio inte hoppat på paddtåget direkt hade Paddwoman kanske varit ond BM.

Kartan börjar klarna och jag ser ingen vits att egentligen vänta med rösten. Kommer något nytt upp kan jag alltid ändra mig. Lyan gör sällan som man tänkt och oftast beror det på att folk där gör efter eget huvud och inte efter en master plan. Snurrfian röstade 2 gånger på Glömmer allt och jag tror hon hade goda skäl med tanke på att hon fick all spioninfon från första dagen och en liten spillra senare.

Lobelia röstar på Glömmerallt

Har, läst och läst igen och börjar mer och mer tvivla på GA, den svaga godhet jag trott om henne baserar sig mest på att Paddis och fio visade sig vara onda och jag hade svårt att föreställa mig att 3 i konstellationen fio+paddis+GA skulle vara onda. Det var därför jag släppte misstanken på GA . De som menade på att GA var boven tänkte förmodligen det samma men tvärt om inför omröstningen, åtminstone skrevs det en del och vissa följde sin intuition och röstade på GA. Hade fio inte hoppat på paddtåget direkt hade Paddwoman kanske varit ond BM.

Kartan börjar klarna och jag ser ingen vits att egentligen vänta med rösten. Kommer något nytt upp kan jag alltid ändra mig. Lyan gör sällan som man tänkt och oftast beror det på att folk där gör efter eget huvud och inte efter en master plan. Snurrfian röstade 2 gånger på Glömmer allt och jag tror hon hade goda skäl med tanke på att hon fick all spioninfon från första dagen och en liten spillra senare.

Lobelia röstar på Glömmerallt
Gahh, jag har i vart fall gott om tid att ångra mig.

Oj, redan en röst.
Jag är verkligen inte så säker att jag hade vågat rösta nu.
Jag har svårt att tro att glömmerallt är siadoch ffa inte som ond I så fall borde inte Snurrfian lagt första rösten på henne i DL2 det borde den som siat ga gjort.

Ångra aldrig ordet Paddtåget iaf, jag satte drickan i halsen! :D

Hehe
Oj, redan en röst.
Jag är verkligen inte så säker att jag hade vågat rösta nu.
Jag har svårt att tro att glömmerallt är siad. I så fall borde inte Snurrfian lagt första rösten på henne i DL2 det borde den som siat ga gjort.

Nu gör du mig mer än nojig, jag satt och tittade på DL1 som det vore DL2 där röstar inte snurris först, men då vet hon ju lika lite som jag. Det känns som jag gjort bort mig nu.. du raserade min karta ju.

Hehe

Nu gör du mig mer än nojig, jag satt och tittade på DL1 som det vore DL2 där röstar inte snurris först, men då vet hon ju lika lite som jag. Det känns som jag gjort bort mig nu.. du raserade min karta ju.
Kan man ta tillbaks sin röst och göra om? Mitt fina excelark var inte så nyttigt den här gången. Trodde dag 1 var dag två :(

Det är inte så att jag inte misstänker GA, men premisserna ändrades ju lite så att säga när jag utgick från det. Nåja, jag kan ju ändra mig eller behålla. Ska ut på en ridtur och rensa hjärnan. Återkommer så får vi se.

Risken är ju att båda kan ha siat Klara.

Fast tror du det? Jag tyckte det fördes fram ganska tydligt i leken att storbonden borde sia Klara, jag är tveksam till om byfånen också siade henne då. Då tror jag mer på att byfånen siade paddington som någon nämnde innan.

Visst kan glömmerallt ha blivit siad, men borde inte både snurrfian och bollen__ ha röstat på glömmerallt i dl 2 då? Det är där jag blir förvirrad.

Fast tror du det? Jag tyckte det fördes fram ganska tydligt i leken att storbonden borde sia Klara, jag är tveksam till om byfånen också siade henne då. Då tror jag mer på att byfånen siade paddington som någon nämnde innan.
Men om byfånen siat Paddi så borde Snurris ha lagt sin röst där. Hur förklarar du då det?

De låter konstigt att byfånen siat paddis, i så fall verkar snurris missat det. Jag är mer inne på GA om någon.

Jag läste på rätt dag även om jag såg fel dags röstlistor ;)

Men om byfånen siat Paddi så borde Snurris ha lagt sin röst där. Hur förklarar du då det?

Ja, det är det jag inte begriper. :banghead: Hur jag än vänder och vrider på det så blir det fel. Vilka var det som röstade på glömmerallt i dl2? Kan byfånen ha siat henne?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 937
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 553
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar