VM i fälttävlan (Ulvspel)

Fast det var så pass uppseendeväckande att en ulv lika gärna skulle kunna lyfta det först. Inte en chans att det hade gått obemärkt förbi. Det var bara att Habina var den första som påpekade det.

Ja så tänker jag med innan jag vågar helt sätta Habina åt den goda sidan.
 
Tja, med tanke på din insats i förra leken så kanske det är så :angel: ;)

Jag minns inte riktigt nu, men jag hade noterat det men innan jag hade kommit till teorier omkring det så hade Habina redan skrivit det har jag för mig. Jag hajade i alla fall till direkt när jag läste och trodde först att jag hade missat något.

Det som hände i leken stannar i leken? Inte? :D

Ok, då är du mer vaken än jag är då, haha! Men då förstör du ju min godskuffning av Habina, för jag tycker inte att hennes röst säger så mycket ändå. Eller jag vet inte, en del andra hade ju betett sig skumt också, så varför inte försöka lägga fokus där? Ytterligare å andra sidan kom Habinas röst så tidigt att hon kanske ville safea med att alibirösta och kan det vändas senare är det en bonus typ?
 
Huh, kanske det. Jag läste det i alla fall utan att notera det, kanske håller på att tappa stinget...
Sen får man ju inte glömma att man ser allt mycket tydligare när man sitter i lyan. Det var väl fler som ifrågasatte det hela när koppen skrev det, ulvarna kan ha trott att det var kört redan där och valde att offra Koppen, man vet ju aldrig.
 
Huh, kanske det. Jag läste det i alla fall utan att notera det, kanske håller på att tappa stinget...
Sen får man ju inte glömma att man ser allt mycket tydligare när man sitter i lyan. Det var väl fler som ifrågasatte det hela när koppen skrev det, ulvarna kan ha trott att det var kört redan där och valde att offra Koppen, man vet ju aldrig.
 
Jag har nog svårt att fatta, hänge inte alls med i tankegångarna, kanske för at jag inte hängde med i avhoppscirkusen, förlåt avhoppsröran

Jo om Koppen visste något om avhoppet på riktigt så kan det bara ha skett genom att den som hoppade av sa det i lyan. Den som hoppade av var MM som jag övertog rollen ifrån.

Senare så blev också Bumpo ersatt av Habina2. Dock inte pga avhopp utan hon blev kickad pga missad röstning. Fast egentligen är det ganska underligt. Jag missade ju också den röstningen men blev inte kickad, däremot så dog jag döden när ulvarna åt mig.
 
Jag har nog svårt att fatta, hänge inte alls med i tankegångarna, kanske för at jag inte hängde med i avhoppscirkusen, förlåt avhoppsröran

Ok, men såhär var det. CB hade sagt till LL att hon skulle hoppa av, Myrten letade ersättare åt henne. Samtidigt skriver Koppen typ "undrar om det kommer hittas ersättare till de två som hoppat av", och efter ett tag aviseras det att MM också hoppar av. Så då är teorin att MM och Koppen hängt i lyan och MM då sagt att hon ska hoppa av och meddelar LL. Men inte tråden, så därför är det en försägning när Koppen skriver två istället för en. För hon vet om MMs kommande avhopp genom kontakterna i lyan.

Blev teorin klarare nu? :)
 
Jo om Koppen visste något om avhoppet på riktigt så kan det bara ha skett genom att den som hoppade av sa det i lyan. Den som hoppade av var MM som jag övertog rollen ifrån.

Senare så blev också Bumpo ersatt av Habina2. Dock inte pga avhopp utan hon blev kickad pga missad röstning. Fast egentligen är det ganska underligt. Jag missade ju också den röstningen men blev inte kickad, däremot så dog jag döden när ulvarna åt mig.

Det är väl inte konstigt - du skrev ju i tråden innan nattuppdateringen, och det var väl i den vevan bumpo kickades?
 
Senare så blev också Bumpo ersatt av Habina2. Dock inte pga avhopp utan hon blev kickad pga missad röstning. Fast egentligen är det ganska underligt. Jag missade ju också den röstningen men blev inte kickad, däremot så dog jag döden när ulvarna åt mig.

Jag tycker inte det är så underligt. Dels beror det ju på hur många ersättare man har att plocka in, och dels att Bumpo ofta uteblir så risken är helt enkelt stor att hon skulle missa igen.
 
Sen får man ju inte glömma att man ser allt mycket tydligare när man sitter i lyan. Det var väl fler som ifrågasatte det hela när koppen skrev det, ulvarna kan ha trott att det var kört redan där och valde att offra Koppen, man vet ju aldrig.

Ja helt sant! Så då är det nästan troligare att en i lyan tror att det redan är kört för Koppen... Åh, så rörigt det blev nu, haha! :p
 
Ja helt sant! Så då är det nästan troligare att en i lyan tror att det redan är kört för Koppen... Åh, så rörigt det blev nu, haha! :p

Jag vet inte... Vet inte om jag riktigt håller med Hedinn om att det "är tydligare när man sitter i lyan heller" se bara på alla hennes felskrivningar menar jag. ;) (baserat på om hon är ulv, för det är rätt skumt...)
 
Jag håller med om att ha Habina lite åt det godare hållet, men snarare för att hon noterade felsägningen än för att hon la första rösten. Vid läget för första rösten kändes det som att misstankarna var så pass stora att vilken ulv som helst hade kunnat rösta på henne i mitt tycke.

Jag har gått igenom hela Koppen-incidenten, från första inlägg, via alla relaterade kommentarer - fram till Habinas och min röst #1 och #2 på Koppen:

Frågan är bara viljen roll de två avhoppade hade.
Får vi reda på det @Myrten ?

Här hajade jag till igår när jag skumläste. Kan det vara så att Koppen och Matmissbrukaren var tillsammans i lyan, matmissbrukaren hade förvarnat om att hon inte hann med att leka och Koppen sedan försäger sig i leken? För synsk tror jag inte att hon är...

I sådana fall skulle Koppen och Cirkus2 vara ulvar tillsammans.

Wow! Intressant teori! Vaket av dig.

Jag förstår inte, synsk för att hon undrade om vi skulle få reda på de avhoppandes roller? Kan du utveckla? :)

Vad jag menar är att koppen pratar om två roller som skall avslöjas/ersättas. I det läget i leken var det bara _CorpseBride_ som det hade pratats om inte hade tid. Sedan, efter koppens inlägg, fick vi även veta att matmissbrukaren hade ont om tid och ville bli utbytt.

Dessutom fick bumpo också kicken, men (av förklarliga skäl) är jag mer skeptisk till att bumpo skulle varit ond och låtsas att hon var tillbaka i leken och helt enkelt inte sett att hon blivit ersatt.

Tydligare så? :)

Ok, mina tankar so far...

{editerat, och bara relevant info är med}
Koppen. Se teori om koppen i inlägg #283. Har lite funderingar kring både lobelia och niyama, men inget som hjälper mig att få grepp om henne. Blir misstänksam när hon så snabbt förklarar att någon som röstat på Habina1 eller på henne är ulv. Så behöver det självklart inte vara. Det kan också vara tre goda som röstade på mig, i tron att jag var ond. Likaså kan glömmerallt (som röstade på koppen) vara god, jag blir inte riktigt klok på hur koppen menar.

matmissbrukaren/cirkus2. Se teori om cirkus2 i inlägg #283. Matmissbrukaren verkar ha röstat på Habina1 för att jag hade ett ”spår” mot henne. Förstår inte riktigt hur hon menade, men jag har svårt att se att cirkus2 kan förklara heller.

Jag noterade också det där. Vad jag hittat så hade LL bara skrivit om en roll och inget som kan tolkas annorlunda, så det känns klart skumt. Kan ju i och för sig vara nån felläsning från Koppens sida.

Spontana tankar utan någon som helst ordning:
{editerat, och bara relevant info är med}
Koppen är alltid mer eller mindre skum tycker jag, vet inte om det beror på hur hon uttrycker sig? Men oavsett så reagerar jag på en del saker hon skrivit, bland annat det om de två avhoppade som egentligen bara var en vid det tillfället. Det kan givetvis bara vara läsfel men jag blir ändå misstänksam.

Jag måste hjälpa min kollega att flytta möbler nu, så jag kommer inte ha något internet på ett bra tag.

Habina röstar på koppen

som jag tror är ond, baserat på tidigare teori kring felsägningen av antalet som hoppat av leken. Kommer tyvärr inte kunna komma in i leken före DL något mer, då jag har dressyrträning ikväll.

Jag tycker att Habina definitivt har en poäng här, detta är det mest graverande hittills - en fullt möjligt ulvablooper.
Så - Jeffery röstar Koppen.
 
Jag vet inte... Vet inte om jag riktigt håller med Hedinn om att det "är tydligare när man sitter i lyan heller" se bara på alla hennes felskrivningar menar jag. ;) (baserat på om hon är ulv, för det är rätt skumt...)

Fast jo, det tycker jag. Jag har flera gånger suttit i lyan och någon har gjort en FET jävla tabbe och alla ba "Bye bye :cry:", för att sedan notera att det inte plockades upp för att det inte uppfattas på samma sätt av andra som inte vet att personen är ond. Så jag tycker nog att det är tydligare om man sitter i lyan, man ser saker ur ett annat perspektiv då imo.
 
Jag håller med om att ha Habina lite åt det godare hållet, men snarare för att hon noterade felsägningen än för att hon la första rösten. Vid läget för första rösten kändes det som att misstankarna var så pass stora att vilken ulv som helst hade kunnat rösta på henne i mitt tycke.

Så jag vet inte om jag tycker misstankarna var speciellt stora vid förstarösterna på Koppen.
Räknar man bort Habinas inlägg, hon lanserar och lobbar ju för sin teori, så är det ju bara tre oneliners (ja ja, en twoliner åsså då), och Zassos lite mer matigare kommentar.
 
Så jag vet inte om jag tycker misstankarna var speciellt stora vid förstarösterna på Koppen.
Räknar man bort Habinas inlägg, hon lanserar och lobbar ju för sin teori, så är det ju bara tre oneliners, och Zassos lite mer matigare kommentar.

Ja, du har helt rätt, felaktig formulering av mig. Det jag tänker är att det är en så pass "stark" teori att det inte är konstigt om man anser att hon kommer att ryka på det när fler kommit in och kan kommentera. För Habina la ju rösten redan på eftermiddagen, det är ju hela kvällens aktivitet att invänta.

Jag motsätter mig alltså inte att Habina är god, men jag tycker inte att det är så pass uppenbart bara med tanke på rösten, när jag fick bara på att hon skulle bli lite godare mha upptäckten av det.
 
Så det var anledningen till att jag röstade så tidigt, jag ville att Koppen-incidenten skulle synliggöras mer än vad den syntes i det läget.
 
Just nu så känns ingenting särskilt säkert.

De som eventuellt tippar över på goda sidan är Lobelia och eventuellt Habina2. Lobelia har jag teoriat om förut så jag har inget att tillägga. Det känns sannolikare att Habina2 är en god som snappade upp Koppens felsägelse än att hon är ond, men inget jag vet inte om jag det är helt säkert så. Snurrfian gör skäl för sitt nick, känns snurrig, men trovärdig, neutral mot god

Jeffery har varit skum, dels för gårdagens beteende men också för att han inte vill ta åt sig av vad jag har skrivit om att ulvarna antaligen hoppas på att få ut mig i lynch idag pga den olycksaliga felsägningen. Om jag åker i lynch och det visar sig att jag är god (duh) så kommer de som röstar på mig med den teorin som bas ligga lite pyrt till. Just nu så har dessutom Jeffery rakt ut sagt att jag borde vara ulv pga den felsägningen (ena gången idag och första gången igår att det var en ulvablooper)Mammas har också varit med och underblåst teorin även om hon i vanlig ordning är väldigt hal.

Caisa har haft en hel del av mina misstankar tidigare, jag har inte släppt den teorin, men just nu finns det dom som ligger högre på min lista

Hefinn och Niyama är aktiva och känns mer som goda som vänder och vrider på varje sten och tänker ur flera synvinklar. De får vara neutrala så länge. Det kan ju snabbt ändra sig. Zasso har haft lite väl låg aktivitet idag för att jag ska kunna uttala mig om henne så även där neutral.

Just nu så känns Jeffery som den jag håller som mest skum just med avseende på att han håller fast vid teorin mot mig.

cirkus röstar på Jeffery
 
:cry: Jag hade ju bestämt mig för att rösta på @Jeffery just för att han kändes skum redan igår och det har inte blivit bättre idag, men @cirkus tes kan ju vara ett sätt att avleda alla misstankar på henne.
Men jag går på min magkänsla och på att Jeffery har undvikt att få fram några teorier utan bara upprepat vad andra har skrivit så:
Snurrfian röstar på Jeffery

Nu måste jag fixa med maten istället.. ;)
 
Jeffery har varit skum, dels för gårdagens beteende men också för att han inte vill ta åt sig av vad jag har skrivit om att ulvarna antaligen hoppas på att få ut mig i lynch idag pga den olycksaliga felsägningen. Om jag åker i lynch och det visar sig att jag är god (duh) så kommer de som röstar på mig med den teorin som bas ligga lite pyrt till. Just nu så har dessutom Jeffery rakt ut sagt att jag borde vara ulv pga den felsägningen (ena gången idag och första gången igår att det var en ulvablooper)Mammas har också varit med och underblåst teorin även om hon i vanlig ordning är väldigt hal.

Hur resonerar du här, om han tror att du är ulv så har ju ulvarna inget att vinna på att försöka få ut dig, så då är det inte konstigt att han inte "tar åt sig" av det du skrivit i ämnet? Eller är det ett svar angående varför han inte tror det du efterlyser? :)
 
Men jag går på min magkänsla och på att Jeffery har undvikt att få fram några teorier utan bara upprepat vad andra har skrivit så:
Snurrfian röstar på Jeffery
Det finns väl ingen större mening med att hitta på egna teorier, om den bästa för dagen redan är påkommen - och redan visat sig vara till 50% korrekt..?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp