VM i fälttävlan (Ulvspel)

*muttrar*
Det finns alltså goda teser om att caisa är ond, att Hedinn är ond, att Niyama är ond och så har jag ändå en känsla av att Jeffery döljer något, och därutöver så drivs den en tes om att cirkus antingen är ond eller är jagad av de onda? :arghh: Fem onda so far alltså... Vilket antagligen inte stämmer för visst var det något om fyra onda och koppen är redan ute? Jag blir ju snurrigare och snurrigare hela tiden och det säger inte lite med ett nick som Snurrfian... :D

Jag är ledsen att jag är den som berättar det här - men lyssnar du bara på tillräckligt många teorier är ALLA onda! :p
 
@Lobelia och kanske @Snurrfian om ni inte visste det så är ett effektivt sätt att gå igenom varje deltagares inlägg
man kan hitta en persons inlägg genom att på senior sidan klicka på antalet inlägg för en viss tråd och då får du en sorterad lista på skribenterna, sen kan du klicka på skribentens nick och på så vis få fram dens inlägg..

Det var lite enklare än min metod (vanlig sökning i tråden på visst nick), men samma effekt.
 
Det här känns som en märklig teori att hålla sig fast vid? Vad är det som talar för att ulvar röstade på just Habina? Det skulle kunna vara så, visst, men vad talar för det? Och det måste ju vara rätt graverande för att det fortfarande ska göra Caisa till en av dina huvudmisstänkta fortfarande dag tre, när det hänt en hel del däremellan?

Det som talar för att en ulv gärna var med och petade ut Habina är helt enkelt att hon var GOD. Ulvarnas huvuduppgift är ju att få ut de goda.
 
Det här känns som en märklig teori att hålla sig fast vid? Vad är det som talar för att ulvar röstade på just Habina? Det skulle kunna vara så, visst, men vad talar för det? Och det måste ju vara rätt graverande för att det fortfarande ska göra Caisa till en av dina huvudmisstänkta fortfarande dag tre, när det hänt en hel del däremellan?

Det som talar för att en ulv gärna var med och petade ut Habina är helt enkelt att hon var GOD. Ulvarnas huvuduppgift är ju att få ut de goda.
 
Det är väl inte ovanligt att folk ber om ursäkt för att de skrev jättefel eller på annat vis har missuppfattat nånting. Och att de andra spelarna faktiskt köper den ursäkten. Det har jag varit med om flera gånger. Hon *hade* alltså kunnat försöka rikta bort strålkastaren från mig. Det gjorde hon inte. Det kanske fanns skäl för det. Jag är god och för lyan är det jättebra om Koppens misstag åtminstone kan leda till att en god ryker i lynch.

Jovisst. Igår skrev Koppen dessa inlägg i leken:

jag har 5 minuter på mig :(
har läst genom mobilen men fan inte kunnat säga nåt.
jag hatar iphone!!

Hahaaa... ok,. jag får en röst för att jag har en felsägelse?!
Hallå??? Min mobil är ff fucked up!

Koppen röstar på caisalundblad

enbart för att jag får en sån röst på mig

kan ju ändå inte spela med en mobil som inte synkar med buke...

Dvs inte speciellt stor aktivitet, så jag ser det inte som konstigt att hon inte kommenterade det, oavsett din roll.
 
Det som talar för att en ulv gärna var med och petade ut Habina är helt enkelt att hon var GOD. Ulvarnas huvuduppgift är ju att få ut de goda.

Jovisst. Men tja, att tre stycken goda röstar på samma är inte direkt osannolikt, och gör de det varför ska då onda anstränga sig för att rösta ut en god när andra goda gör det så bra själva? Alltså jag ser det inte som helt uteslutet, men jag ser inget som tyder på det heller. Och då tycker jag att det är märkligt att fortsätta dra i det när det hänt så mycket sedan dess, med en så svag teori.
 
MEN ÅH ANDRA SIDAN ( ;) ) kanske du är ond och försöker elda på den teorin? :nailbiting:
Den paranoida tanken dök upp hos mig också, nu när jag läste igenom. Sorry, @Mammas, men jag litar inte ett skit på dig. ;) Inte så mycket att ta på, men att du absolut verkar vilja hålla fast vid den teorin gör mig lika skeptisk som du är för att folk tar avstånd från den.
 
Personligen blir jag paranoid när så många inte kollar så mycket mer noga på cirkus. För mig är det väldigt graverande att en ulv säger att två ska hoppa av precis innan en andra aviserar att hon hoppar av - jag ser det som betydligt troligare att det i det läger är en faktiskt felsägning pga info som kommit fram i lyan än att hon bara fått för sig det utan påverkan. Och det är så otroligt lägligt om det inte skulle vara en tabbe, just en ulv som missuppfattar precis innan en god ersätts, och sedan när ulven åkt börjar folk försöka rikta fokus mot andra. Jag blir paranoid på det här!

Eller så är du ond och påtalar detta för att rikta misstankarna åt annat håll. Hur troligt är det att både koppen och cirkus skulle göra princip samma misstag i samma ulvlek? Och vad skulle någon vinna på att meddela att X hoppar av?
 
Eller så är du ond och påtalar detta för att rikta misstankarna åt annat håll. Hur troligt är det att både koppen och cirkus skulle göra princip samma misstag i samma ulvlek? Och vad skulle någon vinna på att meddela att X hoppar av?

Fast va? Teorin handlar ju om att bara Koppen felsagt sig och därmed angivit MM?
 
Jag håller med om att ha Habina lite åt det godare hållet, men snarare för att hon noterade felsägningen än för att hon la första rösten. Vid läget för första rösten kändes det som att misstankarna var så pass stora att vilken ulv som helst hade kunnat rösta på henne i mitt tycke.

Fast det var så pass uppseendeväckande att en ulv lika gärna skulle kunna lyfta det först. Inte en chans att det hade gått obemärkt förbi. Det var bara att Habina var den första som påpekade det.
 
Jag är ledsen att jag är den som berättar det här - men lyssnar du bara på tillräckligt många teorier är ALLA onda! :p
Jag tror dig! :D Men hur ska jag lyckas reda ut vem jag ska tro på då... :crazy: För det är nog bara i den här frågan jag tror på dig just nu... :p
 
Den paranoida tanken dök upp hos mig också, nu när jag läste igenom. Sorry, @Mammas, men jag litar inte ett skit på dig. ;) Inte så mycket att ta på, men att du absolut verkar vilja hålla fast vid den teorin gör mig lika skeptisk som du är för att folk tar avstånd från den.

Nej, det förstår jag, att du inte litar på mig. Jag litar inte på någon annan heller så det är ömsesidigt! :D Jag tycker bara att det är märkligt att när det kommer saker som visar på att teorin kan stämma så släpper många den, och det får igång min paranoia.
 
Fast det var så pass uppseendeväckande att en ulv lika gärna skulle kunna lyfta det först. Inte en chans att det hade gått obemärkt förbi. Det var bara att Habina var den första som påpekade det.

Huh, kanske det. Jag läste det i alla fall utan att notera det, kanske håller på att tappa stinget...
 
Huh, kanske det. Jag läste det i alla fall utan att notera det, kanske håller på att tappa stinget...

Tja, med tanke på din insats i förra leken så kanske det är så :angel: ;)

Jag minns inte riktigt nu, men jag hade noterat det men innan jag hade kommit till teorier omkring det så hade Habina redan skrivit det har jag för mig. Jag hajade i alla fall till direkt när jag läste och trodde först att jag hade missat något.
 
Nej, det förstår jag, att du inte litar på mig. Jag litar inte på någon annan heller så det är ömsesidigt! :D Jag tycker bara att det är märkligt att när det kommer saker som visar på att teorin kan stämma så släpper många den, och det får igång min paranoia.
Den teorin har visat sig fungera halvvägs. Och det har inte framkommit så mycket att fortsättningen på teorin skulle vara felaktig. Så jag tycker definitivt att @cirkus '2 lutar mer åt Fuskarulvahållet än något annat.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 461
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp