VM i fälttävlan (Ulvspel)

Habina röstar på Jeffery
Niyama röstar på Cirkus
Cirkus röstar på Jeffery
Snurrfian röstar på Jeffery
Jeffery röstar på Cirkus


Det var Habina som röstade först va? Eller har jag missat någon?
 
Jag tycker att @cirkus resonerat märkligt angående @CaisaLundblad när hon biter sig fast vid henne med den ytterst lösa teorin att någon som röstade på Habina1 borde ha varit ond, och jag ser helt enkelt inte vad det är som talar för att någon av dessa bör ha varit ond, vilket gör hela resonemanget skumt av cirkus. Framförallt att hon med detta resonemang har Caisa som en av sina huvudmisstänkta.

Sedan tycker jag att resonemanget att hon inte borde vara god för att Koppen i sina 5-10 rader hon skrev igår inte skrev om henne är märkligt också.

Så detta, parat med att jag tror att Koppen skrev som hon gjorde för att MM berättat i lyan att hon skulle hoppa av leder till detta: Mammas röstar på cirkus

Men jag blir nojig, jag är långt från säker på min röst. Jag tycker att Jeffery har betett sig märkligt han också, hans resonemang är märkliga men jag vet inte om det innebär att de tyder på att han är ond? Alltså märkliga före onda för mig i nuläget i alla fall. Doch kan ju även han vara ond, och ulvarna tänker att de kan lägga upp två ulvar för röstning och kanske blir den andra som inte dör åt det godare hållet när en åker som ulv? Fast jag vet inte, jag kanske är överdrivet paranoid nu.
 
Dag 3:
17:56 Habina röstar på Jeffery
19:05 Niyama röstar på Cirkus
19:52 cirkus röstar på Jeffery
19:58 Snurrfian röstar på Jeffery
19:59 Jeffery röstar på cirkus
20:07 Mammas röstar på cirkus

Jeffery 3
Cirkus 3
 
Terrängritt! Ett antal ekipage ute på banan. Tufft, svårt! Blir det några nollor alls? Trixiga linjer och rejäla hinder. Det är VM!

45 minuter till DL!
 
Nej, jag tycker Cirkus är lite väl märklig. Först är jag huvudmisstänkt med en svagt hängande teori som får mig att tro att hon inte letar onda, sen röstar hon på Jeffery. :confused:
Lägg till mina teorier i #604, samt det att det känns som en liiite för stor tillfällighet med Koppens felsägning som visade sig stämma (att 2 hoppade av) om hon inte visste något. Jag har dessutom ifrågasatt henne 2 gånger nu och hon verkar inte vilja/kunna besvara mig. Det är ett väldigt märkligt beteende i mina ögon, därför:

Caisa röstar på Cirkus


@Mammas glöm inte tjuven! Ulvarna vet väl inte vem det är? Tänkte det kan röra till det ännu lite mer. :p
 
Jag tycker att andraröstningen är betydligt mer intressantare än förstaröstningen.
Här har jag tydliggjort hur de röstade låg till vid varje lagd röst, de/den som ledde röstningen är fetmarkerad:

15:46 Habina2 röstar på Koppen
{1 Koppen}

17:56 cirkus2 röstar på CaisaLundblad
{1 Koppen}{1 CaisaLundblad}

18:22 Jeffery röstar på Koppen
{2 Koppen}{1 CaisaLundblad}

19:28 Snurrfian röstar på Jeffery
{2 Koppen}{1 Jeffery}{1 CaisaLundblad}

20:49 Mammas röstar på Jeffery
{2 Koppen}{2 Jeffery}{1 CaisaLundblad}

20:51 Lobelia röstar på cirkus2
{2 Koppen}{2 Jeffery}{1 CaisaLundblad}{1 cirkus2}

20:56 CaisaLundblad röstar på Koppen
{3 Koppen}{2 Jeffery}{1 CaisaLundblad}{1 cirkus2}

20:57 zassoo röstar på Koppen
{4 Koppen}{2 Jeffery}{1 CaisaLundblad}{1 cirkus2}

20:58 Koppen röstar på CaisaLundblad
{4 Koppen}{2 Jeffery}{2 CaisaLundblad}{1 cirkus2}

20:58 Niyama röstar på CaisaLundblad
{4 Koppen}{3 CaisaLundblad}{2 Jeffery}{1 cirkus2}

20:59 glömmerallt röstar på cirkus2
{4 Koppen}{3 CaisaLundblad}{2 Jeffery}{2 cirkus2}

21:00 Hedinn röstar på CaisaLundblad
{4 Koppen}{4 CaisaLundblad}{2 Jeffery}{2 cirkus2}

Koppen låg alltså pyrt till under hela röstningen, och med bara tre minuter kvar så det ut som om det skulle bli en klar Onda Koppen-seger. Så dyker det upp tre i-sista-minuten-röster av fyra på Caisa, som gör läget oavgjort med bara sekunder kvar.

Varför denna rally på en och samma person?
 
Har tyvärr inte så mycket energi till leken idag så har inte så mycket nytt att komma med men det verkar det å andra sidan inte somså mpnga andra har heller. Jag har läst igenom tråden och tycker mest det är samma sak som tidigare som disskuteras. Känner inte att jag får nya infallsvinklar av det så jag röstar efter vad jag tänkte igår.

glömmerallt röstar på cirkus efter tidigare teorier plus att jag inte håller med om hur hon resonerade kring Habinas eventuella taktik(se våran disskusion i går kväll.)
 
Dag 3:
17:56 Habina röstar på Jeffery
19:05 Niyama röstar på Cirkus
19:52 cirkus röstar på Jeffery
19:58 Snurrfian röstar på Jeffery
19:59 Jeffery röstar på cirkus
20:07 Mammas röstar på cirkus
20:17 Caisa röstar på Cirkus
20:17 Glömmerallt röstar på Cirkus

Jeffery 3
Cirkus 5
 
Jag är långt ifrån säker på att Jeffery är ond, men jag är väldigt tveksam till att cirkus är det. Kan inte se något som tyder på det, förutom Habinas teori som jag är skeptisk till.

Så av den anledningen, om inget drastiskt händer innan DL:

Hedinn röstar på Jeffery
 
Alltså nu blir jag nojig av att det kommit så många röster på cirkus på slutet:cautious: det såg jag inte när jag röstade. Folk verkar rösta på henne av lite olika anledningar också detär lite intressant.
 
Alltså nu blir jag nojig av att det kommit så många röster på cirkus på slutet:cautious: det såg jag inte när jag röstade. Folk verkar rösta på henne av lite olika anledningar också detär lite intressant.
Lite olika anledningar, men alla har med den röda tråden i sin motivering; Koppens felsägning.
 
Jo om Koppen visste något om avhoppet på riktigt så kan det bara ha skett genom att den som hoppade av sa det i lyan. Den som hoppade av var MM som jag övertog rollen ifrån.

Senare så blev också Bumpo ersatt av Habina2. Dock inte pga avhopp utan hon blev kickad pga missad röstning. Fast egentligen är det ganska underligt. Jag missade ju också den röstningen men blev inte kickad, däremot så dog jag döden när ulvarna åt mig.

Det är elakt att sparka ut en som redan är död.
 
Alltså nu blir jag nojig av att det kommit så många röster på cirkus på slutet:cautious: det såg jag inte när jag röstade. Folk verkar rösta på henne av lite olika anledningar också detär lite intressant.

Det gnager ju lite i bakhuvudet att jag "alltid" har fel om Cirkus, och hemskt sällan förstår hennes teorier kanske framförallt när hon är god. :wtf:
 
Jag fattar inte alls jämförelsen med förra leken. Du var ju siare och det behövdes ju inte en Einstein för att förstå. :p

Det är väl olika spelstil hur drivande man bestämmer sig för att vara i en viss situation. Jag vet ju absolut inte om Habina har skaffat ett alibi, min spontana tanke är att så är det INTE. Jag vill bara lyfta möjligheten.

Sen har du naturligtvis alldeles rätt i att ett alibi inte måste få omedelbar effekt genom att någon offras. Men ibland så kan det vara värt det. I detta fall ser jag det som två möjliga fördelar för lyan. Dels 1) jag blir misstänkt (och för att upprepa mig, Koppen har inte vid något tillfälle påpekat sin felskrivning utan låter mig fortsatt vara utpekad, vore jag ond så är det väl dumt att riskera att få ut ännu en ulv vid nästa lunch? Är jag god och blir lynchad så har de lyckats) 2) En potentiell godförklaring av Habina.

Poängen med att jämföra med förra leken är ju lite det, folk blev godförklarad för att det verkade som om jag blev siare. Om koppen och habina var onda och ulvarna ville andvända koppen för att ge habina alibi. Var skulle de valt den spelstilen varför inte trycka lite hårdare på att koppen var ond likt jag gjorde mot Mammams i förra leken? Borde ge bättre effekt så därför tror jag inte på din teori. Dessutom är det ju mer än en deltagare i den här leken med möjlighet att sia så att någon skulle protestera mot det hela är osannolikt.
 
Lobelia röstar på Jeffery

Det är en stor ansamling av röster på Cirkus från de jag misstänker mest exempelvis Niyama, Caisa, Mammas och från jeffery som jag tycker verkar skum. Det är ännu ett led i att flytta bort Cirkus från ULV-lyan
 
Lobelia röstar på Jeffery

Det är en stor ansamling av röster på Cirkus från de jag misstänker mest exempelvis Niyama, Caisa, Mammas och från jeffery som jag tycker verkar skum. Det är ännu ett led i att flytta bort Cirkus från ULV-lyan

Du måste nog fetstila rösten för att den ska räknas.
 
Dag 3:
17:56 Habina röstar på Jeffery
19:05 Niyama röstar på Cirkus
19:52 cirkus röstar på Jeffery
19:58 Snurrfian röstar på Jeffery
19:59 Jeffery röstar på cirkus
20:07 Mammas röstar på cirkus
20:17 Caisa röstar på Cirkus
20:17 Glömmerallt röstar på Cirkus
20:21 Hedinn röstar på Jeffery
20:36 Lobelia röstar på Jeffery

Jeffery 5
Cirkus 5
 
Gaahh satte mig vid datorn nyss :nailbiting: Har skummat igenom det som skrivits idag men blir mest virrig, främst av alla teorier mot cirkus, vet inte vad jag ska tro om någonting :p Måste luska lite mer, det verkar ju helt klart stå mellan Jeffery och cirkus i denna lynch.
 
Jag blir nojig av att det är så jämnt. Står det mellan två goda, en ond och en god eller två ulvar? Ska jag ändra eller inte? :nailbiting:
 
Ryttare ute på banan fortfarande. Det dundrar i marken när hästarna galopperar förbi.LL noterar:

Habina röstar på Jeffery
Niyama röstar på Cirkus
cirkus röstar på Jeffery
Snurrfian röstar på Jeffery
Jeffery röstar på cirkus
Mammas röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Glömmerallt röstar på cirkus
Hedinn röstar på Jeffery

Cirkus: 5
Jeffery: 4

Kvar att rösta: Lobelia, zassoo

Knappa 20 minuter till DL!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp