VM i fälttävlan (Ulvspel)

Med två minuter till målgång ser det ut såhär:

Habina röstar på Jeffery
Niyama röstar på Cirkus
cirkus röstar på Jeffery
Snurrfian röstar på Jeffery
Jeffery röstar på cirkus
Mammas röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Glömmerallt röstar på cirkus
Hedinn röstar på Jeffery
Lobelia röstar på Jeffery
Zassoo röstar på cirkus

Cirkus: 6
Jeffery: 5

(Stämmer, eller hur?)
 
Det konstigaste med den där röstningen tycker jag är att så många verkar "släppt" caisa till idag och jag fattar inte riktigt varför. (ja varför du tror det har jag förstått men du tillhörde ju inte heller de som röstade på henne)

Det har jag också funderat på! Det är väl ffa Hedinn och Niyama det gäller, övriga två var Koppen (som har åkt ut) och cirkus2 (som ju fortfarande har hakat upp sig på caisa).
 
Det finns väl ingen större mening med att hitta på egna teorier, om den bästa för dagen redan är påkommen - och redan visat sig vara till 50% korrekt..?

Det här förstår jag inte alls. För mig är det jätteviktigt att fortsätta teoria även om du bestämt vad du ska rösta på tar ju inte leken slut där och att då resonera inför fortsättningen är ju betydelse fullt.
 
DL har varit. Jag får det till att det här är det slutgiltiga resultatet.

Habina röstar på Jeffery
(Niyama röstar på Cirkus)
cirkus röstar på Jeffery
Snurrfian röstar på Jeffery
Jeffery röstar på cirkus
Mammas röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Glömmerallt röstar på cirkus
Hedinn röstar på Jeffery
Lobelia röstar på Jeffery
Zassoo röstar på cirkus
Niyama ändrar till Jeffery

Cirkus: 5
Jeffery: 6

Återkommer med uppdatering.
 
Det här förstår jag inte alls. För mig är det jätteviktigt att fortsätta teoria även om du bestämt vad du ska rösta på tar ju inte leken slut där och att då resonera inför fortsättningen är ju betydelse fullt.
Eftersom det är Ulvar kvar, kanske man inte vill visa alla sina kort med en gång.
 
Om det nu var så att Caisa var god, och Koppen ond (det vet vi),
plus att jag är god (det vet ni strax) och cirkus2 är ond (det bör ni kolla i nästa lynch)
så tror jag att det stämmer ganska tydligt vilka övriga som är ulvar.

nån tjuv har jag dåligt med koll på.

Det är ivarje fall så jag skulle fortsatt och spelat, men - jag kan ju också vara uppfintad på läktaren. :)
 
Om det nu var så att Caisa var god, och Koppen ond (det vet vi),
plus att jag är god (det vet ni strax) och cirkus2 är ond (det bör ni kolla i nästa lynch)
så tror jag att det stämmer ganska tydligt vilka övriga som är ulvar.

nån tjuv har jag dåligt med koll på.

Varför utgår du ifrån att Caisa är god?
 
UPPDATERING!

Ja... som Jeffery själv skrev i början på leken så är han ingen ryttare. Så visst är det smått fantastiskt att han lyckades manipulera alla i veterinärbesiktningen? Än mer fantastiskt att han klarade av att hålla sig kvar på hästen i dressyren. Ok, hans häst kan programmet utantill men ändå! Men nu, nu jäklar var det skarpt läge. Jeffery hade minst sagt hjärtat i halsgropen när han gick banan. Äckliga picnicbord, stockar. Stora, hårda, hemska stockar. Och vatten. Stort som Skagerack. Där blickade grodan Kermit mot honom. Eller... det var han själv, men illamåendet hade förändrat ansiktsfärgen en aning.

Så när någon erbjöd Jeffery att slippa och sitta i champagnetältet och dricka Pommery 1999 istället – tog han chansen. Jeffery kastade in handduken!

Trots detta var Jeffery – ryttare. Eller som vi brukar säga: bybo!

Natt-DL 22.30 (Fortsättning på terrängen, ni trodde väl inte det var klart redan?)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 327
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp