VM i fälttävlan (Ulvspel)

Alltså ärligt talat. Nu jävlar njuter ulvaligan kan jag lova.
Att få ett drev mot två goda måste ju vara det bästa som kan hända.

Just nu så började jag direkt fundera på Niymas röständring.
jag förstår verkligen inte den. Om hon är god så kan det vara pga osäkerhet i en sån här situation. men som ond begriper jag inte varför ändra från en god till en annan?

Jag undrar numera rakt ut i luften varför Jeffery kunde vara så säker på att Caisa är god. Han var ju vanlig bybo
 
:crazy: Nu känner jag mig helt hemsk, jag kände mig ju så trygg i att Jeffery var skum... :cautious: Så om jag ska utgå från att min magkänsla är helt uppåt väggarna så borde jag kasta mig över @Mammas istället... ;)
Men vad säger det här om @cirkus ? Nog för att hon hävdar att hon är god, men det är väl inget att lita på? Och @Niyama som i sista sekund bestämde att Jeffery skulle ut? Försökte hon rädda Cirkus och båda är onda?
 
@Snurrfian - jag vet inte riktigt heller i vilken ände jag ska börja nu. Jag var också så säker på att Jeffery var skum.

@Lobelia jag begriper inte heller varför han skulle vara så säker på att jag var ond. Det har bara spelat lyan i händerna. Exakt - som bybo får man ingen extrainfo.
 
@Snurrfian - jag vet inte riktigt heller i vilken ände jag ska börja nu. Jag var också så säker på att Jeffery var skum.

@Lobelia jag begriper inte heller varför han skulle vara så säker på att jag var ond. Det har bara spelat lyan i händerna. Exakt - som bybo får man ingen extrainfo.

Han kan ju ha fått extrainfo från prisutdelaren, så att utgå från att han absolut inte kan ha haft extrainfo tror jag är farligt. :p
 
Alltså ärligt talat. Nu jävlar njuter ulvaligan kan jag lova.
Att få ett drev mot två goda måste ju vara det bästa som kan hända.

Just nu så började jag direkt fundera på Niymas röständring.
jag förstår verkligen inte den. Om hon är god så kan det vara pga osäkerhet i en sån här situation. men som ond begriper jag inte varför ändra från en god till en annan?

Jag undrar numera rakt ut i luften varför Jeffery kunde vara så säker på att Caisa är god. Han var ju vanlig bybo

Som ond kan hon ju ha ändrat från en ond som såg ut att ryka till en god för att rädda sin kollega också...
 
@Snurrfian - jag vet inte riktigt heller i vilken ände jag ska börja nu. Jag var också så säker på att Jeffery var skum.

@Lobelia jag begriper inte heller varför han skulle vara så säker på att jag var ond. Det har bara spelat lyan i händerna. Exakt - som bybo får man ingen extrainfo.
Skönt att man inte är ensam om att vara förvirrad! ;) Men nu måste jag ju börja om och försöka reda ut vad jag tror egentligen... *suck*
Men @Niyama känns mest suspekt för stunden med sin sena röstning som stjälpte Jeffery... Fast det värsta är att det då i sin tur pekar ut Cirkus som ond men det kanske bara är Niyama... :nailbiting:
 
Skönt att man inte är ensam om att vara förvirrad! ;) Men nu måste jag ju börja om och försöka reda ut vad jag tror egentligen... *suck*
Men @Niyama känns mest suspekt för stunden med sin sena röstning som stjälpte Jeffery... Fast det värsta är att det då i sin tur pekar ut Cirkus som ond men det kanske bara är Niyama... :nailbiting:

Möjligheten finns, men vet inte om en ond Niyama som inte är supermisstänkt skulle ha riskerat att dra blickarna till sig på det sättet för att rädda en kollega med mycket misstankar på sig.
... men jag vet inte.

Vad säger rävarna som spelat mer med henne? :p (ni kan ju inte vara onda hela högen, det vore inte rättvist. :p )
 
Frågan är vad röständringen säger om Niyama.

De scenarion som finns:
Hon är osäker god. Om hon varit säker på någon av oss så hade hon röstat på den och behållit rösten där. Tror jag.
Hon är ulv och vill sätta griller i huvudet på folk. Det förutsätter att jag är god (jag vet ju hur det står till med den saken)
Hypotetiskt: att hon försöker rädda en kollega - jag tror ärligt talat inte att Niyama skulle göra det så drastiskt.

En annan tanke - kan det vara en tjuvgrej att hon försöker visa sig för lyan att hon är tjuv? Inte för att jag ser logiken i det alls, men det är en tanke som slår mig
 
Varför utgår du ifrån att Caisa är god?

Jefferu skrev tidigare
Den här röstningen säger väldigt mycket.
Jag anser att vi skulle kunna Goda Caisa och zassoo för deras röster #3 och #4 på Koppen. Det vore en väldigt vågad alibiröstning i mina ögon.

Då har vi säkerligen nån ytterligare Ond som försöker styra över vågskålen mot i-så-fall Goda Caisa, förutom Koppen själv.
 
Jag tycker det är tveksamt om prisutelaren skulle valt att dela ut sian så tidigt? Borde valt något mera riskfritt kanske?

Det vet bara prisutdelaren, och du har en poäng, vet dock inte om de som haft jultomte-roller när jag varit med vågat vänta med att dela ut paket av rädsla för att lynchas/käkas tidigt och då inte vara till hjälp för den goda sidan alls.
Och åh tredje sidan tror jag inte Jeffery varit mitt förstahandsval att ge en sia i början av en lek. :D
Jag ville bara peka på att det inte är omöjligt att han fått specialinfo. Kan lika gärna ha fått t.ex ett skydd och skyddat någon förra natten när ulvarna misslyckades med käket? (Men kan då inte vara helt säker eftersom vi har en ordinarie ängel också) Det finns fler alternativ än sior som kan ge viss info. :)

Just att du inte kan se vad som hon som ond skulle vinna på det är vad man kan vinna, att det stärker din tro att hon är god.

Vilken tro att hon är god? :p Hon är snarare en av mina mer misstänkta. Men det känns ändå inte som nåt Niyama skulle gjort som ond i det läget om Cirkus också är god, troligen inte ens om Cirkus är ond kollega till Niyama. Vore ett skumt förfarande. Men jag är öppen för att hon luras, jag tror fortfarande Cirkus är ond och Niyama blir inte mer misstänkt än Cirkus pga röständringen.
...
tror jag. :p

Som sagt, de som spelat mer med henne får gärna ge sin syn på det. Jag kanske fått allt om bakfoten. :p
 
Det vet bara prisutdelaren, och du har en poäng, vet dock inte om de som haft jultomte-roller när jag varit med vågat vänta med att dela ut paket av rädsla för att lynchas/käkas tidigt och då inte vara till hjälp för den goda sidan alls.
Och åh tredje sidan tror jag inte Jeffery varit mitt förstahandsval att ge en sia i början av en lek. :D
Jag ville bara peka på att det inte är omöjligt att han fått specialinfo. Kan lika gärna ha fått t.ex ett skydd och skyddat någon förra natten när ulvarna misslyckades med käket? (Men kan då inte vara helt säker eftersom vi har en ordinarie ängel också) Det finns fler alternativ än sior som kan ge viss info. :)

Nja en felutdelad sia är väl värre än att inte dela ut en sia alls? Ett skydd kan ju också vara till stor hjälp men riskerar inte att skada omden delas ut fel. Får en ulv det paketet är det givetvis en förlorad möjlighet för de goda men det ger ju inte ulvarna extra kunskap/makt.

Givetvis kan han ha fått info genom något annat paket trorinte just på en sia bara. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 326
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp