VM i fälttävlan (Ulvspel)

Det är sant. Det vi däremot kan utgå från är att Niyama gjorde ett aktivt val att i ett avgörande ögonblick ändra sin röst från (okända)Cirkus till goda Jeffery. :)

Ja absolut och det är intressant att resonera kring,vet inte vad jag tror om det än. Sponttant kändes det förvirrad god men det finns ju andra möjligheter också.
 
Nja en felutdelad sia är väl värre än att inte dela ut en sia alls? Ett skydd kan ju också vara till stor hjälp men riskerar inte att skada omden delas ut fel. Får en ulv det paketet är det givetvis en förlorad möjlighet för de goda men det ger ju inte ulvarna extra kunskap/makt.

Givetvis kan han ha fått info genom något annat paket trorinte just på en sia bara. :)

Det har jag också svårt att tro (även om jag tror en jultomte delade ut sia första dagen en gång för den var på väg att ryka i lynch... eller var det beskydd? denne lyckades turligt nog pricka in en annan god i alla fall. :p ) har inte sagt nåt om en sia, bara att möjligheten finns att han kan ha haft extrainfo trots att han "bara" var byfåne. :)
 
Det är sant. Det vi däremot kan utgå från är att Niyama gjorde ett aktivt val att i ett avgörande ögonblick ändra sin röst från (okända)Cirkus till goda Jeffery. :)

Ja absolut och det är intressant att resonera kring,vet inte vad jag tror om det än. Sponttant kändes det förvirrad god men det finns ju andra möjligheter också.
Frågan är vad röständringen säger om Niyama.

De scenarion som finns:
Hon är osäker god. Om hon varit säker på någon av oss så hade hon röstat på den och behållit rösten där. Tror jag.
Hon är ulv och vill sätta griller i huvudet på folk. Det förutsätter att jag är god (jag vet ju hur det står till med den saken)
Hypotetiskt: att hon försöker rädda en kollega - jag tror ärligt talat inte att Niyama skulle göra det så drastiskt.

En annan tanke - kan det vara en tjuvgrej att hon försöker visa sig för lyan att hon är tjuv? Inte för att jag ser logiken i det alls, men det är en tanke som slår mig

Om hon är tjuv så tror jag inte att det var ett sätt att visa sig utan att hon isåfall trodde jeffry var god och därför ändra. Så jag håller med om att hen kan vara tjuv menjag tror inte det var en hint.
 
Det har jag också svårt att tro (även om jag tror en jultomte delade ut sia första dagen en gång för den var på väg att ryka i lynch... eller var det beskydd? denne lyckades turligt nog pricka in en annan god i alla fall. :p ) har inte sagt nåt om en sia, bara att möjligheten finns att han kan ha haft extrainfo trots att han "bara" var byfåne. :)

Nä byfåne var han väl inte, jag trodde han var bybo. byfånen får väl sia ond/god så då kan han ju ha info? Är ju troligt att den använder sin möjlighet tidigt just för att hinna innan den åker ut.

Nä det var cirkus som tog upp sian men jag passadeju på att svara båda smtidigt där kanske blev förvirrande.
 
Nä byfåne var han väl inte, jag trodde han var bybo. byfånen får väl sia ond/god så då kan han ju ha info? Är ju troligt att den använder sin möjlighet tidigt just för att hinna innan den åker ut.

Nä det var cirkus som tog upp sian men jag passadeju på att svara båda smtidigt där kanske blev förvirrande.

Jag menade bybo! :p

Haha okej, nejdå, ingen fara för min del iaf. :)
 
@CaisaLundblad

Ja då är jag med verkar som om vi är överens kring eventuellt paket. Men om han nu fått paket så är det väl sian det enda paketet somskulle kunna göra honom säker på att någon är ond? Så om han inte fått sian så är det märkligt att han verkade så säker på cirkus ondhet?
 
UPPDATERING!

Varning nu blir det våldsamt! Känsliga spelare – hoppa ner till det fetstilta på slutet!

Mammas kom sprängande i full fart på sitt fullblod Fingersmith. Hästens muskler arbetade under henne där de for fram genom det vackra normandiska landskapet. Det gick så bra! Fingersmith hade hållt sig på banan under dressyren, men det här var verkligen hans gren. De flög över nästa hinder. TVs expertkommentator var vild. Var det en medaljör som tillfälligt försvann ut ur bild, in bland träden?

När ekipaget åter kom i bild hade något hänt. Den vita skimmeln var plötsligt röd som en fux, men visst – det var rätt nummer. Men fel hästfärg... hästen var röd. Av blod. Mammas huvudlösa kropp höll fortfarande tyglarna när hästen skenade förbi kameran. Blod sprutade som ur en vattenspridare ur den avslitna halspulsådern. TV-tittarna såg plötsligt allt genom en röd dimma (en uppmärksam producent bytte över till en ryttare som simmande tog sig iland efter ett fall). Men vad hjälpte det på plats? Där stänkte blod på åskådare, på fotografer, på allt! Någon skrek att en pianotråd hade spänts upp över stigen och att ryttaren måste blåsas av. Men inte sjutton stannade Fingersmith för en visselpipa. Han fortsatte. Till han någon mil senare tvärnitade framför ett staket i smideshjärn. Kroppen kastades äntligen av och spetsades på staketet. Inälvor... Ja, ni kan själva föreställa er. Kvar på stigen långt där bakom, utanför TV-kamerorna, låg Mammas huvud. Hjälmen satt i alla fall på.

Mammas var ficktjuv! (Och ville ha en splatterlek, så vad gör man inte som snäll LL? Jag hoppas ni noterar att jag skonade hästen.)

DL imorgon: 21.00
Natt-DL: 23.00
 
@CaisaLundblad

Ja då är jag med verkar som om vi är överens kring eventuellt paket. Men om han nu fått paket så är det väl sian det enda paketet somskulle kunna göra honom säker på att någon är ond? Så om han inte fått sian så är det märkligt att han verkade så säker på cirkus ondhet?
Han verkade ju lika säker på Caisas godhet och två sior kan han ju omöjligt fått, så jag skulle tro att det mest var spekulationer.
 
Hoppsan, missade visst att läsa att jag dog. :p

Edit igen: Det jag skrev från början var alltså det Caisa citerar i inlägget nedan. :)
 
Senast ändrad:
@CaisaLundblad

Ja då är jag med verkar som om vi är överens kring eventuellt paket. Men om han nu fått paket så är det väl sian det enda paketet somskulle kunna göra honom säker på att någon är ond? Så om han inte fått sian så är det märkligt att han verkade så säker på cirkus ondhet?

Som Hedinn gissar är det mest spekulationer. Han kan ha haft någon slags info, men det är inte säkert. Är nog större chans att det bara är Jeffery som är uttrycker sig som han gör. :p
 
Skönt att man inte är ensam om att vara förvirrad! ;) Men nu måste jag ju börja om och försöka reda ut vad jag tror egentligen... *suck*
Men @Niyama känns mest suspekt för stunden med sin sena röstning som stjälpte Jeffery... Fast det värsta är att det då i sin tur pekar ut Cirkus som ond men det kanske bara är Niyama... :nailbiting:

Alltså om jag nu skulle vara ond, och Cirkus ond, så skulle jag aldrig någonsin räddat en kollega så. Jag lärde mig i min andra lek att det är jäkligt korkat.
 
Han verkade ju lika säker på Caisas godhet och två sior kan han ju omöjligt fått, så jag skulle tro att det mest var spekulationer.

Var tycker du han verkar säker på caisas godhet? Jag vet att han haft teorier kring att caisa, zassoo skulle vara goda och tror han placera habina som god också. Men jag tolkade inte det som att han var extra säker på just caisa.

Intressant att mammas var ficktjuv, får kolla upp hennes inlägg.
 
UPPDATERING!

Varning nu blir det våldsamt! Känsliga spelare – hoppa ner till det fetstilta på slutet!

Mammas kom sprängande i full fart på sitt fullblod Fingersmith. Hästens muskler arbetade under henne där de for fram genom det vackra normandiska landskapet. Det gick så bra! Fingersmith hade hållt sig på banan under dressyren, men det här var verkligen hans gren. De flög över nästa hinder. TVs expertkommentator var vild. Var det en medaljör som tillfälligt försvann ut ur bild, in bland träden?

När ekipaget åter kom i bild hade något hänt. Den vita skimmeln var plötsligt röd som en fux, men visst – det var rätt nummer. Men fel hästfärg... hästen var röd. Av blod. Mammas huvudlösa kropp höll fortfarande tyglarna när hästen skenade förbi kameran. Blod sprutade som ur en vattenspridare ur den avslitna halspulsådern. TV-tittarna såg plötsligt allt genom en röd dimma (en uppmärksam producent bytte över till en ryttare som simmande tog sig iland efter ett fall). Men vad hjälpte det på plats? Där stänkte blod på åskådare, på fotografer, på allt! Någon skrek att en pianotråd hade spänts upp över stigen och att ryttaren måste blåsas av. Men inte sjutton stannade Fingersmith för en visselpipa. Han fortsatte. Till han någon mil senare tvärnitade framför ett staket i smideshjärn. Kroppen kastades äntligen av och spetsades på staketet. Inälvor... Ja, ni kan själva föreställa er. Kvar på stigen långt där bakom, utanför TV-kamerorna, låg Mammas huvud. Hjälmen satt i alla fall på.

Mammas var ficktjuv! (Och ville ha en splatterlek, så vad gör man inte som snäll LL? Jag hoppas ni noterar att jag skonade hästen.)

DL imorgon: 21.00
Natt-DL: 23.00

:love: :love: Du är för rar Myrten! :D
 
Om det nu var så att Caisa var god, och Koppen ond (det vet vi),
plus att jag är god (det vet ni strax) och cirkus2 är ond (det bör ni kolla i nästa lynch)
så tror jag att det stämmer ganska tydligt vilka övriga som är ulvar.

nån tjuv har jag dåligt med koll på.

Det är ivarje fall så jag skulle fortsatt och spelat, men - jag kan ju också vara uppfintad på läktaren. :)

Det här inlägget tycker jag var lite elakt, kunde han inte skriva ut alla tankar iaf? :p
Någon som förstår Jefferys inre och kan förklara vilka han tyckte skulle vara "givna" som onda om jag och han var god men Cirkus och Koppen onda? :p
 
Hm, jag funderar på hur jag ska tolka att Mammas röstade på Jeffery dag 2 men inte dag 3. Trodde hon att han varond hela tiden eller ändrade hon uppfattning och var det isåfall pga någon förmåga hon snott?
 
Det här inlägget tycker jag var lite elakt, kunde han inte skriva ut alla tankar iaf? :p
Någon som förstår Jefferys inre och kan förklara vilka han tyckte skulle vara "givna" som onda om jag och han var god men Cirkus och Koppen onda? :p

Jag fattar inte ens hur han kan uttrycka sig så pass säkert om dig, eller formuleringen är lite konstig.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 326
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp