VM i fälttävlan (Ulvspel)

Hm, jag funderar på hur jag ska tolka att Mammas röstade på Jeffery dag 2 men inte dag 3. Trodde hon att han varond hela tiden eller ändrade hon uppfattning och var det isåfall pga någon förmåga hon snott?

Vad skulle det ha varit för förmåga? Om hon fått en sia och siat honom som god så skulle hon väl fortsatt att rösta på honom?

Har nån röstlistorna för alla tre dagar?
 
Mammas röstade på Jeffery igår och cirkus idag. Hon borde ju därmed rent logiskt ha trott att Jeffery var god, igår åtminstone. Om hon inte ändrat uppfattning och trott att Jeffery var ulv idag, så borde hon ju inte lagt dagens röst på cirkus. Om hon inte helt enkelt ville undvika att väcka uppmärksamhet genom att rösta på samma, goda, spelare två dagar i rad.

Dock har vi ju även det faktum att tjuven har möjlighet att få reda på vissa roller genom att stjäla. Hon skulle ha kunnat veta om två roller vid dagens röstning, då borde det väl finnas viss logik i att lägga sin röst på någon man vet är god? Så frågan är ju om hon visste något om cirkus roll, eller om hon bara kände sig "tvungen" att rösta på någon av de två och inte ville rösta på samma som igår, utan att veta något...
 
Röstlista:
Dag 1
17:51 (Habina röstar på Lobelia)
18:24 Lobelia röstar på Habina19:23 (Hedinn röstar på glömmerallt)
19:45 Caisa röstar på Habina
20:10 Zassoo röstar på Lobelia
20:20 Niyama röstar på Caisa
20:25 Hedinn ändrar till Caisa
20:31 Koppen röstar på Lobelia
20:54 Glömmerallt röstar på Koppen
20:58 Matmissbrukaren röstar på Habina20:59 Habina ändrar till Caisa
21:00 Jeffery röstar på Mammas
Habina 3 Caisa 3 Lobelia 2 Koppen 1 Mammas 1

Missade att rösta: Mammas, cirkus1, snurrfian (dispans) och cirkus2 (fd bumpo)
Habina BYBO åker
Natt 1:
Cirkus1 SPION käkas

Dag 2:
15:46 Habina2 röstar på koppen
17:56 cirkus2 röstar på CaisaLundblad
18:22 Jeffery röstar på koppen
19:28 Snurrfian röstar på Jeffery
20:49 Mammas röstar på Jeffery
20:51 Lobelia röstar på Cirkus
20:56 CaisaLundblad röstar på Koppen
20:57 zassoo röstar på Koppen
20:58 Koppen röstar på CaisaLundblad
20:58 Niyama röstar på CaisaLundblad
20:59 glömmerallt röstar på cirkus
21:00 Hedinn röstar på CaisaLundblad
Missade att rösta: ?

Koppen ULV lynchas
Natt 2:
Ingen käkas

Habina röstar på Jeffery
(Niyama röstar på Cirkus)
cirkus röstar på Jeffery
Snurrfian röstar på Jeffery
Jeffery röstar på cirkus
Mammas röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Glömmerallt röstar på cirkus
Hedinn röstar på Jeffery
Lobelia röstar på Jeffery
Zassoo röstar på cirkus
Niyama ändrar till Jeffery

Jeffery var Bybo
Mammas käkas, var tjuv
 
Det här inlägget tycker jag var lite elakt, kunde han inte skriva ut alla tankar iaf? :p
Någon som förstår Jefferys inre och kan förklara vilka han tyckte skulle vara "givna" som onda om jag och han var god men Cirkus och Koppen onda? :p
Nix inte en susning, det vi kom fram till i våra disskussioner i tråden var att vi inte höll med varandra.

Hur många är det kvar? Kan vi använda någon sorts uteslutningsmetod? Han har skrivit att han tror du zasso och habina är goda(habina var vi faktiskt överens om) och att jag inte tillhör hans mest misstänkta. Vilka har vi kvar då?
 
Eftersom Mammas käkades så kan ju ulvarna inte anat att hon var tjuv. Kanske hon tvärtom uppträdde som en god med info, dvs hade rätt i det hon skrev?
 
Mammas röstade på Jeffery igår och cirkus idag. Hon borde ju därmed rent logiskt ha trott att Jeffery var god, igår åtminstone. Om hon inte ändrat uppfattning och trott att Jeffery var ulv idag, så borde hon ju inte lagt dagens röst på cirkus. Om hon inte helt enkelt ville undvika att väcka uppmärksamhet genom att rösta på samma, goda, spelare två dagar i rad.

Dock har vi ju även det faktum att tjuven har möjlighet att få reda på vissa roller genom att stjäla. Hon skulle ha kunnat veta om två roller vid dagens röstning, då borde det väl finnas viss logik i att lägga sin röst på någon man vet är god? Så frågan är ju om hon visste något om cirkus roll, eller om hon bara kände sig "tvungen" att rösta på någon av de två och inte ville rösta på samma som igår, utan att veta något...

Möjligheten finns, på samma sätt som hon kan ha "tjuvat" från 2 bybor eller helt andra spelare än de hon tjuvat av för att undvika något slags "spår".
Har ingen aning om hur Mammas tänker som tjuv. O_o
 
Nix inte en susning, det vi kom fram till i våra disskussioner i tråden var att vi inte höll med varandra.

Hur många är det kvar? Kan vi använda någon sorts uteslutningsmetod? Han har skrivit att han tror du zasso och habina är goda(habina var vi faktiskt överens om) och att jag inte tillhör hans mest misstänkta. Vilka har vi kvar då?
Fast vad får dig att tro att just hans misstankar skulle vara mer korrekta än någon annans? :confused: Han var ju som sagt bybo, på sin höjd kan han ha fått något paket, men annars satt han ju inte på någon extrainformation.
 
Nix inte en susning, det vi kom fram till i våra disskussioner i tråden var att vi inte höll med varandra.

Hur många är det kvar? Kan vi använda någon sorts uteslutningsmetod? Han har skrivit att han tror du zasso och habina är goda(habina var vi faktiskt överens om) och att jag inte tillhör hans mest misstänkta. Vilka har vi kvar då?

Haha, alla andra? :angel:
 
Det här inlägget tycker jag var lite elakt, kunde han inte skriva ut alla tankar iaf? :p
Någon som förstår Jefferys inre och kan förklara vilka han tyckte skulle vara "givna" som onda om jag och han var god men Cirkus och Koppen onda? :p
Om jeffery inte är synsk på riktigt så vet han knappast vilka 2-3 som är ulvar och vem som var tjuv. Gissa möjligtvis, men veta, knappast.
 
Orginaldeltagare:
1. Niyama
2. Koppen ->ulv
3. glömmerallt
4. cirkus ->spion
5. Lobelia
6. Mammas ->tjuv
7. zassoo
8. Jeffery -> bybo
9. _CorpseBride_ ->Snurrfian
10. Habina -> bybo
11. Hedinn
12. bumpo ->Habina2
13. matmissbrukaren ->cirkus2
14. caisalundblad

Kvar nu:

9 deltagare

6 specialroller finns kvar.
Rolller:
Prisutdelaren (jultomte)
Tidtagaren (storbonde)
Överdomaren (borgmästare) -
Veterinären (ängel)
Nattvakten (ny roll) – ficktjuvens fasa!
Byfånen

Då så kan jag konstatera att det borde vara 2 ulvar kvar om det var 4 onda (3 ulvar + 1 tjuv) ifrån början
 
Vad skulle det ha varit för förmåga? Om hon fått en sia och siat honom som god så skulle hon väl fortsatt att rösta på honom?

Har nån röstlistorna för alla tre dagar?

Ja det har du rätt i vi kanske borde fundera över varför hon valde cirkus? Det tyder väl på att hon trodde att cirkus var god. Var det något hon visste? Känns som om Mammas röst på cirkus talar till cirkus fördel i varje fall.
 
Orginaldeltagare:
1. Niyama
2. Koppen ->ulv
3. glömmerallt
4. cirkus ->spion
5. Lobelia
6. Mammas ->tjuv
7. zassoo
8. Jeffery -> bybo
9. _CorpseBride_ ->Snurrfian
10. Habina -> bybo
11. Hedinn
12. bumpo ->Habina2
13. matmissbrukaren ->cirkus2
14. caisalundblad

Kvar nu:

9 deltagare

6 specialroller finns kvar.
Rolller:
Prisutdelaren (jultomte)
Tidtagaren (storbonde)
Överdomaren (borgmästare) -
Veterinären (ängel)
Nattvakten (ny roll) – ficktjuvens fasa!
Byfånen

Då så kan jag konstatera att det borde vara 2 ulvar kvar om det var 4 onda (3 ulvar + 1 tjuv) ifrån början

Jag tror som sagt mer på 5 onda från början. Alltså 3 ulvar kvar.

Tack för listan blev lättöverskådligt. :)
 
Ja det har du rätt i vi kanske borde fundera över varför hon valde cirkus? Det tyder väl på att hon trodde att cirkus var god. Var det något hon visste? Känns som om Mammas röst på cirkus talar till cirkus fördel i varje fall.

Fast hon kan ju ha tyckt att det såg illa ut för Cirkus också och därför röstade där för "alibi" (som funkade lite väl bra tydligen :p ) eller för att inte sticka ut. :idea:
Eller så trodde hon Jeffery var ond och röstade helt sonika på någon annan. ;)
 
Fast vad får dig att tro att just hans misstankar skulle vara mer korrekta än någon annans? :confused: Han var ju som sagt bybo, på sin höjd kan han ha fått något paket, men annars satt han ju inte på någon extrainformation.

Det tror jag inte. Däremot vill jag gärna ta del av allas misstankar och teorier det hjälper när jag ska analysera och teoria.
 
Jag tror som sagt mer på 5 onda från början. Alltså 3 ulvar kvar.

Tack för listan blev lättöverskådligt. :)

Varför tror du det?

Jag tänker att ulvarna har en del specialskills som "godispåsen" plus att de får spioninfo (antagligen även efter spionens hädanfärd - så var det i förra leken i allafall) . Så jag tror på bara 4 onda från början
 
Fast hon kan ju ha tyckt att det såg illa ut för Cirkus också och därför röstade där för "alibi" (som funkade lite väl bra tydligen :p ) eller för att inte sticka ut. :idea:
Eller så trodde hon Jeffery var ond och röstade helt sonika på någon annan. ;)

Eftersom ficktjuven inte vet om ulvarna känns det lite långsökt att hon skulle alibiröstat.

ja det kan ju också vara så att hon fått info om någon annan som gjorde att hon trodde jeffery var ond. Isåfall skulle hennes röst på cirkus kunna vara en hint? Den kom ju direkt efter jefferys röst på cirkus.
 
@cirkus

Spontant tror jag på fyra ulvar, men det beror lite på vad myrten svarar på frågan jag nyss ställde.

Eftersom alla onda inte är ulvar så tycker jag det känns ganska rimligt med 5/14. Dock beror det som sagt endel på vad som krävs för att de onda ska vinna.

Å jag som tyckte jag läste myrtens inlägg noga:o.

Om det räcker med att de onda är fler än de goda så tycker jag det låter mycket med 5 onda. Så då känns det svårt att gissa hur myrten tänkt. Hade jag varit LL med dessa roller så hade jag haft 5 onda men haft att ulvarna måste vara fler för att de ska vinna.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp