VM i fälttävlan (Ulvspel)

Eftersom Mammas käkades så kan ju ulvarna inte anat att hon var tjuv. Kanske hon tvärtom uppträdde som en god med info, dvs hade rätt i det hon skrev?

Det här tycker jag är intressant. Jag håller med om att ulvarna rimligtvis inte kan ha anat Mammas roll, då hade det varit otroligt korkat att käka henne. Mammas var väldigt mån om att föra historien om cirkus2/Koppen upp i ljuset igen, kan hon ha tystats ner?

Jag tycker fortfarande att det är så himla konstigt att cirkus håller fast vid teorin om att caisa skulle vara ond, endast och enbart baserat på uteslutningsmetoden - som lika gärna kan användas som teori om att cirkus själv skulle vara ond :confused:

Angående Niyama så blir jag mer och mer osäker på vad jag ska tro. Det som är skumt är bland annat röständringen såklart. Jag har egentligen svårt att tro att Niyama skulle våga sig på att sticka ut så extremt mycket som ulv, men å andra sidan är Niyama en spelare som skulle kunna lyckas med en sådan grej.

En sak börjar oroa mig: Jag har ingen aning om vart jag har Hedinn. När jag studerar röststatistiken så tycker jag att hennes röster bade dag 2 och dag 3 är lite skumma. Dag 2 är hon med i drevet mot Caisa (som alla sedan släpper utan vidare??), där har vi visserligen problemet med att Hedinn kanske inte sett de tidigare rösterna då alla kom så tätt. Men dag 3 så blir det än skummare, när det star 5-3 till cirkus så kommer Hedinn in och reducerar och får sen med sig fler spelare så att Jeffery till slut lynchas. Återigen en slump eller? Lösa funderingar såhär på morgonkvisten.

Snurrfian är nybörjare och förvirrad, helt naturligt :D Jag tycker att hon känns ärlig när hon vrider och vänder på saker för att försöka förstå, men det som gnager är ju att man lätt blir lurad av nybörjare just pga detta :p Men alltså, jag har just nu inga skäl att misstänka henne pga vad hon skrivit i leken så jag håller henne än så länge neutral.

Habina (2) har jag verkligen ingen koll på. Har lagt flera otacksamma förstaröster. Visst att Koppen låg lite risigt till men skulle verkligen en ulv lägga förstarösten där? Jag vet inte. Ett bra alibi å andra sidan.

Lobelia, glömmerallt och caisa lämnar jag tillfälligtvis därhän eftersom jag måste springa iväg till en föreläsning strax :D Men ingen av dem har fått mig att reagera så väldigt (dock vill jag gärna kika närmare på Caisa, speciellt pga de många rösterna hon fått).
 
Fan nu försvann ett jättelångt inlägg.

Jag har dåligt med tid idag. läkarbesök och möten back-to-back. Jag kommer in sent och hoppas hinna rösta

Jag är rätt säker på att Mammas röst var för att hon antingen trodde eller visste att jag är god.

@zassoo det är inte troligt att ulvarna käkade mammas för att tysta henne.

Håller för övrigt med dig om både Hedinn och Niyama.
 
Alltså mina teorier föll som ett korthus igår så jag måste börja om... Men som sagt, @cirkus ser misstänkt ut, frågan är om det är koppen och @Niyama som gärna vill att det ska se så ut i och med Niyamas sena röständring igår. Å andra sidan så har Niyama påpekat att det vore dumt att vara så öppen som ulv, men är det inte lite lurigt att skriva just det? För att förvilla bort mig som inte är så insatt? Så just nu så velar jag mellan vem som är god och vem som är ond av Cirkus och Niyama, eller om båda är onda eller båda goda? Och @Hedinn ligger ju och gnager lite men vad det är kan jag inte sätta fingret på...
@glömmerallt verkar väldigt insatt i hur det ser ut med rollfördelningen men det kan ju bero på att hon vet hur det ska gå till och inte alls har med att göra att hon faktiskt vet hur många de är i lyan?
 
@zassoo Jag har inte släppt Caisa, jag är ytterst osäker på var jag har henne för tillfället, även om jag läst vissa saker det senaste som låter mer som en god Caisa, men det är inget jag vågar lita på. Att jag röstade som jag gjorde igår förklarade jag ju, du tar inte med den förklaringen i beräkningen alls?

Jag gillar inte att folk fastnar för mycket vid tanken på att cirkus är ond. Så vitt vi vet kan det lika gärna ha stått mellan två goda i gårdagens lynch, och ulvarna kan bara sitta och njuta, för det som skrämmer mig ännu mer är att det mycket väl kan vara goda som sitter och trycker på det, så ulvarna kan hålla sig undan maximalt...

Jag har några spelare som flutit under radarn för mig hittills som jag behöver gå igenom lite mer.
 
De här som knappt skriver något då? Ska jag oroa mig för dem? :nailbiting: Nu har visserligen @zassoo skrivit lite idag men innan har hon varit väldigt anonym, men visst det kan vara IRL som ställer till det... @Hedinn skyllde ju på det igår... ;) Och @CaisaLundblad försvann helt nu när hotet mot henne försvann? Var det tidigare bara ett försvarstal? Och @Lobelia var är du? :D
Hm det här var ju svårare än jag trodde... :crazy:
 
De här som knappt skriver något då? Ska jag oroa mig för dem? :nailbiting: Nu har visserligen @zassoo skrivit lite idag men innan har hon varit väldigt anonym, men visst det kan vara IRL som ställer till det... @Hedinn skyllde ju på det igår... ;) Och @CaisaLundblad försvann helt nu när hotet mot henne försvann? Var det tidigare bara ett försvarstal? Och @Lobelia var är du? :D
Hm det här var ju svårare än jag trodde... :crazy:

Jag vaknade sent och sitter nu och krånglar med hästtransporter för att få min lilla hit till mig. :love: (Iskaabstinens till tusen. :cry: )
Måste plugga lite också, men jag kommer läsa ikapp och sätta mig in i leken igen lite senare. :)
 
:banghead: Vet inte om det är kick offen som fortfarande spökar i hjärnan, men jag får inte ihop mina tankar överhuvudtaget efter att ha läst ikapp. Jeffery verkar kunna skriva som om han vet något, utan att han egentligen gör det. :crazy:

Cirkus är jag fortfarande misstänksam emot, men innan jag röstar (suck, tidigt igen), så måste jag nog gå igenom allt från början. :crazy:
 
Jag kände att jag behövde en sådan här, kanske någon annan också?

1. Niyama
2. Koppen - ulv (lynchad)
3. glömmerallt
4. cirkus - spion (käkad)
5. Lobelia
6. Mammas - tjuv (käkad)
7. zassoo
8. Jeffery - bybo (lynchad)
9. _CorpseBride_/snurrfian
10. Habina - bybo (lynchad)
11. Hedinn
12. bumpo/Habina2
13. matmissbrukaren/Cirkus2
14. caisalundblad

Efter alla turer hit och dit är vi alltså åtta personer kvar. Känns som jag har grepp på en och det är jag själv. :banghead:
 
Jag kände att jag behövde en sådan här, kanske någon annan också?

1. Niyama
2. Koppen - ulv (lynchad)
3. glömmerallt
4. cirkus - spion (käkad)
5. Lobelia
6. Mammas - tjuv (käkad)
7. zassoo
8. Jeffery - bybo (lynchad)
9. _CorpseBride_/snurrfian
10. Habina - bybo (lynchad)
11. Hedinn
12. bumpo/Habina2
13. matmissbrukaren/Cirkus2
14. caisalundblad

Efter alla turer hit och dit är vi alltså åtta personer kvar. Känns som jag har grepp på en och det är jag själv. :banghead:
Jag får det till nio. ;)
 
Jag tror inte att det är troligt att ulvarna visste att Mammas var tjuv. De hade inte ätit henne då.

Jag trodde hon menade att ulvarna trodde Mammas var god med specialinfo, och att de käkade henne för att de trodde hon visste att du var ond (i det scenariot att du är det). Fast jag kanske har fel. :p
 
Tur att man har lunchrast :p

@Snurrfian - jag tror att man inte ka@n generalisera över "hur det ska gå till" med rollfördelning. Varje LL gör som den vill och försöker anpassa roller och antal.

@Habina jag gjorde en sammanställning i inlägg #771
Det är alltså 9 deltagare kvar och 6 specialroller kvar på goda sidan.

@CaisaLundblad det är en rimlig tanke måste jag erkänna. Vad hade de att vinna på att äta henne om jag är god? Då förlorar de en som hjälper dom att få ut en god. Eller är det helt enkelt så att Mammas snott ängelns förmåga en natt och de försökt käka henne med hon skyddade sig själv och då drog de slutsatsen att Mammas var ängel och åt henne därför.
 
jag fortsätter resonemanget om antalet deltagar.

Det oklara är ju om det finns en bybo och då 2 ulvar eller om det är 3 ulvar kvar.
Jag tror på 2 ulvar. Inte minst med avseende på hur @glömmerallt har uttryckt sig angående rollfördelningen då förefaller det dessutom troligt att hon vet antalet. Trots att hon upprepat har förklarat sig så kan jag inte tolka det på annat sätt än att hon anser att LL uppenbart inte kompenserat förmågor/antal med avseende på om onda sidan vinner med fler onda eller fler ulvar.
 
Tur att man har lunchrast :p

@Snurrfian - jag tror att man inte ka@n generalisera över "hur det ska gå till" med rollfördelning. Varje LL gör som den vill och försöker anpassa roller och antal.

@Habina jag gjorde en sammanställning i inlägg #771
Det är alltså 9 deltagare kvar och 6 specialroller kvar på goda sidan.

@CaisaLundblad det är en rimlig tanke måste jag erkänna. Vad hade de att vinna på att äta henne om jag är god? Då förlorar de en som hjälper dom att få ut en god. Eller är det helt enkelt så att Mammas snott ängelns förmåga en natt och de försökt käka henne med hon skyddade sig själv och då drog de slutsatsen att Mammas var ängel och åt henne därför.

Så att @glömmerallt försöker göra det tyder på... ? :D Det verkar ju lite märkligt att hon är så bestämd på antalet.
Åh nu ser jag att du själv skriver det också! :D

I mina ögon ser det ut som om alla försöker lägga ut rökridåer eller håller sig undan. Jag skulle vilja se mer av @Lobelia och @zassoo innan jag kommer vidare i mina teorier.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 318
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp