VM i fälttävlan (Ulvspel)

Hur "backar jag upp" Hedinn? Jag tycker inte att det är en teori jag kan säga något om, dock att den kändes "hastig" (som i att hon tog lite "första bästa" skumma hon kunde hitta, oavsett kvalitet på skumhet. :D ), men menade på att det var imponerande att hitta något ontopic att teorier om i det läget eftersom jag själv tyckte just det var skitsvårt. Jag ser inte uppbackningen, alls.
Och om du noterar sista delen så tyckte jag att gas inlägg var rörigt och hade själv inte riktigt kopplat vad hon menade med det, varför skulle jag ha dragit paralleller till MM då?
Och jag var som sagt tvungen att rösta i förtid, och då röstar jag på den jag finner mest misstänkt. Igår var det Habina.

Det var intrycket jag fick när jag läste. Jag kan nog inte förklara bättre än jag redan gjort. Det kändes som att du ville "släta över" Hedinns röst.

Vill också gärna ha en förklaring till varför i hela friden du tycker jag borde ha nämnt MM i min kommentar om att jag tyckte det var imponerande att hitta nåt ontopic att skriva en motivering kring. Jag har fortfarande inte förstått det.

För att i mina ögon var Hedinns röst väldigt skum, du behövde inte nämna just MM men det var enligt mig skumt att du endast kommenterade att det var imponerande att hitta nåt ontopic och ingenting om Hedinns motivering som haltade rätt rejält.
 
Jag lutar åt att det står mellan två goda, men att de onda gärna skulle vilja se att @cirkus blev misstänkt för att vara ond och då kommer din röst och "räddar" cirkus. Men som sagt, det har ju visat sig att jag har haft fel vid ett flertal tillfällen... :meh:

Jösses, jag vet inte ens vad jag ska svara på det. Men jag blir en aning misstänksam mot att du vill ha det till att jag är ond och försöker rikta misstankar mot Cirkus. Är det så att du skyddar Cirkus kanske?

Din teori faller helt på att jag aldrig aldrig skulle rädda en kollega så, de som spelat med mig tror jag aldrig skulle gå på att jag försökt rädda en kollega.
 
Att onda Mammas, som kan ha haft specialinformation, var väldigt intresserad av att försöka få ut cirkus tar du inte med i beräkningarna, eller?

Jag är inte helt säker på att jag förstår vad du är ute och far efter. Men i mitt scenario (som obs! ej är någonting jag ens vet om jag kommer rösta efter eller tycker är en väldigt stark teori utan bara en tanke efter att ha läst Niyamas inlägg) så är cirkus ond. Mammas kan ha vetat cirkus roll, det har jag ingen aning om. Vi vet inte om hon stulit någon förmåga alls, än mindre vilken i så fall. Men OM nu, enligt detta scenario, cirkus är ond och ulvarna uppmärksammat Mammas intresse av att få ut cirkus (uppenbarligen förstod de inte att hon var tjuven) så kan de då ha valt att undanröja henne pga detta.

Skulle Mammas ha siat cirkus som ond faller naturligtvis hela teorin.
 
Jag lutar åt att det står mellan två goda, men att de onda gärna skulle vilja se att @cirkus blev misstänkt för att vara ond och då kommer din röst och "räddar" cirkus. Men som sagt, det har ju visat sig att jag har haft fel vid ett flertal tillfällen... :meh:
Fast vad skulle hon tjäna på det som ond? Hade cirkus åkt och visar sig vara god hade väl knappast alla misstankar mot Jeffery släppt pga det?

Nog för att Niyama spelar högt och slugt som ond, men den ändringen är jag tveksam till att hon skulle göra. Jag får i alla fall uppfattningen om att hon försöker hitta onda.
 
Din teori faller helt på att jag aldrig aldrig skulle rädda en kollega så, de som spelat med mig tror jag aldrig skulle gå på att jag försökt rädda en kollega.
Försöker du motivera mig till att rösta på dig? I ett taktikspel finns det inga aldrig, ett sätt att kunna gör just det vid tillfälle utan art bli mistänk är just att övertyga folk om att man aldrig skulle göra på ett visst vis.
 
Jag är inte helt säker på att jag förstår vad du är ute och far efter. Men i mitt scenario (som obs! ej är någonting jag ens vet om jag kommer rösta efter eller tycker är en väldigt stark teori utan bara en tanke efter att ha läst Niyamas inlägg) så är cirkus ond. Mammas kan ha vetat cirkus roll, det har jag ingen aning om. Vi vet inte om hon stulit någon förmåga alls, än mindre vilken i så fall. Men OM nu, enligt detta scenario, cirkus är ond och ulvarna uppmärksammat Mammas intresse av att få ut cirkus (uppenbarligen förstod de inte att hon var tjuven) så kan de då ha valt att undanröja henne pga detta.

Skulle Mammas ha siat cirkus som ond faller naturligtvis hela teorin.
Hon behöver ju inte ha siat någon för att få veta rollen, hon får ju reda på rollen personen har som hon snor av.
 
Jösses, jag vet inte ens vad jag ska svara på det. Men jag blir en aning misstänksam mot att du vill ha det till att jag är ond och försöker rikta misstankar mot Cirkus. Är det så att du skyddar Cirkus kanske?

Din teori faller helt på att jag aldrig aldrig skulle rädda en kollega så, de som spelat med mig tror jag aldrig skulle gå på att jag försökt rädda en kollega.
Fast det är ju det som är grejen, de vet hur du brukar spela och med det kan du lura upp dem helt på läktaren... ;) Och om det nu är som @cirkus tror att det bara är två ulvar kvar så borde det vara lite panik i lyan? Det verkar som @Lobelia är inne på samma tanke... Fast det skrämmer mig också... Försöker hon bara smita undan?
 
Försöker du motivera mig till att rösta på dig? I ett taktikspel finns det inga aldrig, ett sätt att kunna gör just det vid tillfälle utan art bli mistänk är just att övertyga folk om att man aldrig skulle göra på ett visst vis.

Haha, du får rösta hur du vill.
 
Shit vad dagen bara ramlade bort. :eek:
Jag ska iväg ikväll och måste rösta nu om jag ska hinna göra mig iordning och käka innan jag drar.

Jag är fortfarande väldigt skeptisk mot Hedinn och Niyama, och jag vet inte om jag vågar släppa på misstankarna mot Niyama pga röständringen. Även om jag egentligen inte tror hon hade gjort nåt sånt som ond. Hedinn tycker jag mest "snubblar med" och det är inte alls likt Hedinn. Diverse felläsningar, och bara... rätt skum. Jag förstår inte alls rösten på mig dag 2 heller, Hedinn brukar väl vara skarp men i den här leken verkar hon inte anstränga sig för att hitta onda som hon brukar som god. Och eftersom hon verkar vara en av dem som lite försöker "underminera" att Koppens felsägning skulle kunna ledas till Cirkus samtidigt som hon själv är en av mina mer misstänkta gör mig egentligen bara mer misstänksam mot dem båda. :p
Hedinn följer hack i häl på Niyama de första 2 lyncherna för att igår rösta på goda Jeffery (försök att rädda sin kollega?). Jag vet inte... det sitter inte helt rätt hos mig. Alls. Men jag är som sagt rätt skeptisk till att de är ulvar båda två, och då är frågan om Niyama är mer skum än Hedinn eller tvärtom. :p

Och Cirkus då? Nej, jag har inte ändrat uppfattning för att Mammas var tjuv. Jag är inte alls säker på att Cirkus är ond dock, men min gissning är att Mammas trodde Jeffery var ond (som hon skrev och lade en "safe" röst på honom i lynch 2) för att sen försöka visa sig genom att "haka på" Jefferys röst igår. Samt att ulvarna käkade Mammas för att de trodde hon var god med specialinfo, varför annars just Mammas? Zass och Habina har varit mer allmänt "mer godförklarade" än Mammas någonsin var. It all makes sense, om Cirkus är ond.
Som sagt, det grundas på att jag inte tror Mammas visste om Cirkus roll utan att hon helt enkelt trodde Jeffery var ond.
Möjligheten finns att Mammas tjuvat något från Cirkus och att Cirkus har en god specialroll, men det är för mycket som jag tycker pekar på att hon är ond i nuläget för att det ska väga över. Jag tror helt enkelt hon är ond och att Koppen tabbade sig.

Hänvisar även till mina tidigare teorier om Cirkus:
#604 och #665

Caisa röstar på Cirkus
------

@Niyama
Haha okej, jag håller uppenbarligen inte med, men vad hade jag ens tjänat på att "släta över" någon annans röst? Hon var ju själv med och försökte dreva ut mig, tror du fortfarande att det var min mening att "släta över" hennes röst? :p

Och det har jag också försökt förklara, jag såg inte vad Hedinn såg för jag förstod i princip inte alls gas inlägg som hon baserade rösten på. Och det gäller ovanligt många inlägg av ga i den här leken, om det är jag som är snurrig eller hon som formulerar sig ovanligt konstigt vet jag inte. :p Hur som ville jag mest notera att jag sett Hedinns röst (då den kom medan jag höll på att skriva mitt röstinlägg) jag hade ingen vidare tid att reflektera över den, tänkte väl mest att de flestas röster är svaga första DL.

Jag kan köpa det som förstadagsröst, att du hade samma svaga (och enligt mig mycket märkliga) teori dag två är vad som gör mig mest misstänksam. Samt hur du lite "kastar sten i glashus", med hur du motiverat dig kring dina röster på mig. Jag förklarade det lite mer i något av inläggen jag länkade tror jag? Hinner inte gå in på det mer just nu.


Men nu försvinner jag, kommer nog inte ens ha möjlighet att hålla koll via mobilen ikväll. :o
Kanske hinner in en väldig snabbis efter maten, vi får se. :)
 
Hon behöver ju inte ha siat någon för att få veta rollen, hon får ju reda på rollen personen har som hon snor av.

Du menar att Mammas skulle ha stulit från cirkus och på så vis fått reda på rollen? Jag har faktiskt aldrig spelat med ficktjuven förut (kanske för länge sedan, det kommer jag i sådana fall inte ihåg) så jag har inte 100 % koll på hur rollen funkar. Jag tolkar rollbeskrivningen som att tjuven endast får specialförmågan som "offret" har men inte får reda på något mer. Men det kanske är som du säger!

@Myrten ? :)

- stryker omkring i stallarna och stoppar händerna där de inte ska vara. Får stjäla tre gånger och om den bestulne har specialförmågor övergår de följande natt til ficktjuven. Kan bara stjäla från en spelare en gång. Känner inte till fuskarna och de känner inte till ficktjuven – men om ficktjuven lyckas stjäla en sia och sia en av ulvarna så förvandlas tjuven till ulv! Tjuvförmågan försvinner då, men tjuven har rätt att äta.
PM om tjuveri in vid dag-DL!
 
Just nu känner jag att Lobelia och glömmerallt är de som känns mest hala och jag inte får nåt större grepp om. Behöver kolla närmre på de två, för övriga känns just nu i alla fall som att de försöker hitta onda och teoriar, Lobelia och ga har jag inte riktigt fått den uppfattningen av.
 
Du menar att Mammas skulle ha stulit från cirkus och på så vis fått reda på rollen? Jag har faktiskt aldrig spelat med ficktjuven förut (kanske för länge sedan, det kommer jag i sådana fall inte ihåg) så jag har inte 100 % koll på hur rollen funkar. Jag tolkar rollbeskrivningen som att tjuven endast får specialförmågan som "offret" har men inte får reda på något mer. Men det kanske är som du säger!

@Myrten ? :)

Hur tänkte du nu? Om tjuven säger "jag vill stjäla från Myrten" och då får en sia så vet ju tjuven att Myrten är siare.
 
Du menar att Mammas skulle ha stulit från cirkus och på så vis fått reda på rollen? Jag har faktiskt aldrig spelat med ficktjuven förut (kanske för länge sedan, det kommer jag i sådana fall inte ihåg) så jag har inte 100 % koll på hur rollen funkar. Jag tolkar rollbeskrivningen som att tjuven endast får specialförmågan som "offret" har men inte får reda på något mer. Men det kanske är som du säger!

@Myrten ? :)
Ja, men om tjuven då får en specialförmåga så vet den ju vilken specialförmåga den personen har? Den vet ju vem den snor från, liksom. Snor den från en ulv får den ju käka, alltså vet den att så länge den inte får det så har den snott från en god spelare.
 
Hur tänkte du nu? Om tjuven säger "jag vill stjäla från Myrten" och då får en sia så vet ju tjuven att Myrten är siare.

Ja, men om tjuven då får en specialförmåga så vet den ju vilken specialförmåga den personen har? Den vet ju vem den snor från, liksom. Snor den från en ulv får den ju käka, alltså vet den att så länge den inte får det så har den snott från en god spelare.

Ja okej då, ska ni komma med sån logik så :p Då är jag med på hur du menar Hedinn :)
 
Just nu känner jag att Lobelia och glömmerallt är de som känns mest hala och jag inte får nåt större grepp om. Behöver kolla närmre på de två, för övriga känns just nu i alla fall som att de försöker hitta onda och teoriar, Lobelia och ga har jag inte riktigt fått den uppfattningen av.

Där satte du fingret på min känsla om glömmerallt. Hon har skrivit många inlägg men det är ändå inte mycket jag får ut av dem. Mycket snack om rollfördelning t.ex.
 
@Niyama
Haha okej, jag håller uppenbarligen inte med, men vad hade jag ens tjänat på att "släta över" någon annans röst? Hon var ju själv med och försökte dreva ut mig, tror du fortfarande att det var min mening att "släta över" hennes röst? :p

Det kan ju finnas flera anledningar. Att du som ond vill hålla dig väl med goda Hedinn eller att ni båda är onda. Tycker ingen har försökt "dreva ut dig".
 
Där satte du fingret på min känsla om glömmerallt. Hon har skrivit många inlägg men det är ändå inte mycket jag får ut av dem. Mycket snack om rollfördelning t.ex.

! Måste kika närmare på GA. Just det tycker jag är typiskt för en ond GA, att hon skriver mycket men med lite innehåll.
 
Där satte du fingret på min känsla om glömmerallt. Hon har skrivit många inlägg men det är ändå inte mycket jag får ut av dem. Mycket snack om rollfördelning t.ex.
Exakt. Jag kollade inläggen och hon har ju skrivit flest av alla, ändå känns det inte som att hon kommit med så mycket.
 
Okej.
Jag tycker ändå att du talar emot dig själv på ett sätt som om du vet hur många ulvar det är kvar.

Vad hade skillnaden varit att det var 5 onda från början och onda sidan vinner när de är fler än goda. Och 4 onda och ulvarna vinner när det är fler ulvar kvar än goda? Och hur kan du veta vilken kompensation Myrten gjort i förhållande till antal om du inte vet antalet?

Självklart vet jag inte vilka eventuella kompensationer myrten gjort.

Det jag sagt är att hon valt ett annat slut än jag skulle valt och det slutet hade jag valt som en slags kompensation så det är uppenbart att hon inte kompeserat så för då skulle hon ju valt det slutet(om du inte förstår nu vet jag faktiskt inte hur jag ska förklara bättre.)

(Dessutom så var det vid fem onda jag skulle ha att ulvarna skulle vinna när de var fler än de goda men vi kanske kan släppa det nu känns viktigare att fundera över vilka de onda är än hur många de är. )
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp