Shit vad dagen bara ramlade bort.
Jag ska iväg ikväll och måste rösta nu om jag ska hinna göra mig iordning och käka innan jag drar.
Jag är fortfarande väldigt skeptisk mot
Hedinn och
Niyama, och jag vet inte om jag vågar släppa på misstankarna mot Niyama pga röständringen. Även om jag egentligen inte tror hon hade gjort nåt sånt som ond. Hedinn tycker jag mest "snubblar med" och det är inte alls likt Hedinn. Diverse felläsningar, och bara... rätt skum. Jag förstår inte alls rösten på mig dag 2 heller, Hedinn brukar väl vara skarp men i den här leken verkar hon inte anstränga sig för att hitta onda som hon brukar som god. Och eftersom hon verkar vara en av dem som lite försöker "underminera" att Koppens felsägning skulle kunna ledas till Cirkus samtidigt som hon själv är en av mina mer misstänkta gör mig egentligen bara mer misstänksam mot dem båda.
Hedinn följer hack i häl på Niyama de första 2 lyncherna för att igår rösta på goda Jeffery (försök att rädda sin kollega?). Jag vet inte... det sitter inte helt rätt hos mig. Alls. Men jag är som sagt rätt skeptisk till att de är ulvar båda två, och då är frågan om Niyama är mer skum än Hedinn eller tvärtom.
Och
Cirkus då? Nej, jag har inte ändrat uppfattning för att Mammas var tjuv. Jag är inte alls säker på att Cirkus är ond dock, men min gissning är att Mammas trodde Jeffery var ond (som hon skrev och lade en "safe" röst på honom i lynch 2) för att sen försöka visa sig genom att "haka på" Jefferys röst igår. Samt att ulvarna käkade Mammas för att de trodde hon var god med specialinfo, varför annars just Mammas? Zass och Habina har varit mer allmänt "mer godförklarade" än Mammas någonsin var. It all makes sense, om Cirkus är ond.
Som sagt, det grundas på att jag inte tror Mammas visste om Cirkus roll utan att hon helt enkelt trodde Jeffery var ond.
Möjligheten finns att Mammas tjuvat något från Cirkus och att Cirkus har en god specialroll, men det är för mycket som jag tycker pekar på att hon är ond i nuläget för att det ska väga över. Jag tror helt enkelt hon är ond och att Koppen tabbade sig.
Hänvisar även till mina tidigare teorier om Cirkus:
#604 och
Caisa röstar på Cirkus
------
@Niyama
Haha okej, jag håller uppenbarligen inte med, men vad hade jag ens tjänat på att "släta över" någon annans röst? Hon var ju själv med och försökte dreva ut mig, tror du fortfarande att det var min mening att "släta över" hennes röst?
Och det har jag också försökt förklara, jag såg inte vad Hedinn såg för jag förstod i princip inte alls gas inlägg som hon baserade rösten på. Och det gäller ovanligt många inlägg av ga i den här leken, om det är jag som är snurrig eller hon som formulerar sig ovanligt konstigt vet jag inte.
Hur som ville jag mest notera att jag sett Hedinns röst (då den kom medan jag höll på att skriva mitt röstinlägg) jag hade ingen vidare tid att reflektera över den, tänkte väl mest att de flestas röster är svaga första DL.
Jag kan köpa det som förstadagsröst, att du hade samma svaga (och enligt mig mycket märkliga) teori dag två är vad som gör mig mest misstänksam. Samt hur du lite "kastar sten i glashus", med hur du motiverat dig kring dina röster på mig. Jag förklarade det lite mer i något av inläggen jag länkade tror jag? Hinner inte gå in på det mer just nu.
Men nu försvinner jag, kommer nog inte ens ha möjlighet att hålla koll via mobilen ikväll.
Kanske hinner in en väldig snabbis efter maten, vi får se.