VM i fälttävlan (Ulvspel)

Hur många är det kvar? Kan vi använda någon sorts uteslutningsmetod? Han har skrivit att han tror du zasso och habina är goda(habina var vi faktiskt överens om) och att jag inte tillhör hans mest misstänkta. Vilka har vi kvar då?
Även det här inlägget sitter kvar i mitt huvud. Varför lägga så mycket vikt vid en bybos tankar, som lika gärna kan ha misstänkt goda, då det inte alls är någon stor chans att han fått en sia?
 
Så att @glömmerallt försöker göra det tyder på... ? :D Det verkar ju lite märkligt att hon är så bestämd på antalet.
Åh nu ser jag att du själv skriver det också! :D

I mina ögon ser det ut som om alla försöker lägga ut rökridåer eller håller sig undan. Jag skulle vilja se mer av @Lobelia och @zassoo innan jag kommer vidare i mina teorier.

Nej jag är osäker på antalet det är @cirkus som är säker.

Håller med om att det är många som känns anonyma, Jag har ju själv inte sktivit så mycket orkade inte riktigt med leken igår men ska försöka bidra lite mer i kväll.
 
Så att @glömmerallt försöker göra det tyder på... ? :D Det verkar ju lite märkligt att hon är så bestämd på antalet.
Åh nu ser jag att du själv skriver det också! :D

I mina ögon ser det ut som om alla försöker lägga ut rökridåer eller håller sig undan. Jag skulle vilja se mer av @Lobelia och @zassoo innan jag kommer vidare i mina teorier.

Nej jag är osäker på antalet det är @cirkus som är säker.

Håller med om att det är många som känns anonyma, Jag har ju själv inte sktivit så mycket
Även det här inlägget sitter kvar i mitt huvud. Varför lägga så mycket vikt vid en bybos tankar, som lika gärna kan ha misstänkt goda, då det inte alls är någon stor chans att han fått en sia?

orkade inte riktigt med leken igår men ska försöka bidra lite mer i kväll.
 
Ursäkta för buketrassel igen

Även det här inlägget sitter kvar i mitt huvud. Varför lägga så mycket vikt vid en bybos tankar, som lika gärna kan ha misstänkt goda, då det inte alls är någon stor chans att han fått en sia?

Jag har inte lagt någon vikt vid det var får du det ifrån? Det jag gjorde var att svara på @CaisaLundblad fråga.

Å som sagt jag kollar allas teorier.
 
Ursäkta för buketrassel igen



Jag har inte lagt någon vikt vid det var får du det ifrån? Det jag gjorde var att svara på @CaisaLundblad fråga.

Å som sagt jag kollar allas teorier.
Att du funderade på om vi kunde använda någon slags uteslutningsmetod för att få fram vilka som är onda, baserat på hans tankar, tolkade jag som att du la en del vikt vid vad han trodde.
 
G

Fast du har ju skrivit flest inlägg av alla ;)

Pladdra är lättare att orka än teoria;) Teoria ju inte alls igår mer än lite löst efter deadline. Frågade om lite saker andra skrev men det var typ det jag orkade.

Tycker inte mängden inläggen har så mycket med saken att göra, jag fick ju mycket inlägg i början bara av att försöka hjälpa myrten med färgerna och så skriver jag ofta många korta inlägg med en tanke/fundering i varje medan andra kanske samlar ihop till ett långt inlägg.:)
 
Jag är inte helt säker på att jag förstår vad du är ute och far efter. Men i mitt scenario (som obs! ej är någonting jag ens vet om jag kommer rösta efter eller tycker är en väldigt stark teori utan bara en tanke efter att ha läst Niyamas inlägg) så är cirkus ond. Mammas kan ha vetat cirkus roll, det har jag ingen aning om. Vi vet inte om hon stulit någon förmåga alls, än mindre vilken i så fall. Men OM nu, enligt detta scenario, cirkus är ond och ulvarna uppmärksammat Mammas intresse av att få ut cirkus (uppenbarligen förstod de inte att hon var tjuven) så kan de då ha valt att undanröja henne pga detta.

Skulle Mammas ha siat cirkus som ond faller naturligtvis hela teorin.

Att folk gör lite tvärt emot för att avleda och luras är jag fullt medveten om men med tanke på att mammas var tjuv kan vi räkna med att hon troligen känt till någon god att rikta uppmärksamheten mot lite diskret och att stakt fokusera på en som man inte vet är god känns inte troligt. Mammas följde inte efter ett drev utan lade son röst på cirkus tidigt.

Det man kan fråga sig är om mammas inte hade koll och gissade på Cirkus som god eller om. Hon hademer eller mindre kolloch antog att. Cirkus var god.

Nog för att det är god sed att luras här men en ond som läger en tidig röst på en ond och backar upp med ett inlägg där hon vill att folk ska beakta cirkus tecken på ondhet utan att hon åtminstone tro att cirkus är god tror jag inte.
 
Jaha, då måste jag rösta igen. Har grubblat en del och jag vet verkligen inte alls var jag har er andra. Men jag är fortfarande inne på att koppen kan ha försagt sig och det förstärks med att mammas tog upp tråden om cirkus som ond igen och sedan blev käkad.

Habina röstar på cirkus

Jag kommer kika på leken sporadiskt, har någon en direkt fråga så tagga mig så skall jag försöka svara. :-)
 
Att du funderade på om vi kunde använda någon slags uteslutningsmetod för att få fram vilka som är onda, baserat på hans tankar, tolkade jag som att du la en del vikt vid vad han trodde.

Aha, nä caisa undrade vilka han trodde var onda å det visste jag ju inte men jag kom ihåg att han skrivit om flera han tyckte var goda.
 
Haha, du får rösta hur du vill.
Jag säger inte emot, hängde inte ens med på vem du teoriade om, men kom inte och försök slå i mig att du inte är bered att i rätt situation göra vad som du tror hjälper din sida även om det går emot vad som är rimligt ;)

Du finns för övrigt på min misstänkta lista men varenda gång jag försöker få till en teori så fallerar den och är inte värd att nämna. Jag får se vad jag kan fundera ut, du är åtminstoen inte överst.
 
Att folk gör lite tvärt emot för att avleda och luras är jag fullt medveten om men med tanke på att mammas var tjuv kan vi räkna med att hon troligen känt till någon god att rikta uppmärksamheten mot lite diskret och att stakt fokusera på en som man inte vet är god känns inte troligt. Mammas följde inte efter ett drev utan lade son röst på cirkus tidigt.

Det man kan fråga sig är om mammas inte hade koll och gissade på Cirkus som god eller om. Hon hademer eller mindre kolloch antog att. Cirkus var god.

Nog för att det är god sed att luras här men en ond som läger en tidig röst på en ond och backar upp med ett inlägg där hon vill att folk ska beakta cirkus tecken på ondhet utan att hon åtminstone tro att cirkus är god tror jag inte.


Kan du utveckla det jag fetade, jag hänger inte med på hur du tänker där?


Cirkus var misstänkt långt innan Mammas röstade på henne så att hon riktade uppmärksamheten dit tycker jag inte. Däremot försökte hon väl kanske få mer uppmärksamhet åt det hållet men det är ju en annan sak.
 
Kan du utveckla det jag fetade, jag hänger inte med på hur du tänker där?


Cirkus var misstänkt långt innan Mammas röstade på henne så att hon riktade uppmärksamheten dit tycker jag inte. Däremot försökte hon väl kanske få mer uppmärksamhet åt det hållet men det är ju en annan sak.
Nja, hon var ju den som reagerade starkt mot när folk började bli tveksamma till Habinas teori om Koppens misstag, så nog tycker jag att hon tryckte på det ganska bra.
Jag tror därmed inte att cirkus är ond, och blir lite fundersam kring rösterna på henne nu.
 
Ja det har du rätt i vi kanske borde fundera över varför hon valde cirkus? Det tyder väl på att hon trodde att cirkus var god. Var det något hon visste? Känns som om Mammas röst på cirkus talar till cirkus fördel i varje fall.

Jag har tänkt lite mer på det här och har nog ändrat mig. Mammas röst på cirkus kanske talar till nackdel för henne pga att ulvarna valde Mammas och om cirkus är ulv så kan ju ulvarna ha resonerat som så kan ju ulvarna ha resonerat som så att mammas inte borde vara tjuv eftersom hon teoriar en hel del mot cirkus. Eller att de rent av trodde Mammas siat cirkus.

Håller väl det lite öppet vad gäller just den rösten från Mammas och vad den kan betyda. I övrigt misstänker jag fortfarande cirkus av samma orsaker som tidigare.
 
Jag har tänkt lite mer på det här och har nog ändrat mig. Mammas röst på cirkus kanske talar till nackdel för henne pga att ulvarna valde Mammas och om cirkus är ulv så kan ju ulvarna ha resonerat som så kan ju ulvarna ha resonerat som så att mammas inte borde vara tjuv eftersom hon teoriar en hel del mot cirkus. Eller att de rent av trodde Mammas siat cirkus.

Håller väl det lite öppet vad gäller just den rösten från Mammas och vad den kan betyda. I övrigt misstänker jag fortfarande cirkus av samma orsaker som tidigare.
Det låter lite långsökt, tycker jag. Varför utesluter du att Mammas visste att cirkus var god?

Jag förstår inte att så många fastnat i tron om att cirkus är ond?
 
@glömmerallt Om Mammas tjuvade så bör hon rimligtvis känt till någon god. Hon kan ju ha råkat tjuva från en ulv också förstås.

Du menar att om hon försökt tjuva från någon och inte får någon kraft så vet hon att den är god? Ja,det har jag inte tänkt på, tänkte att hon behövde tjuva en sia för det. Bra poäng värt att notera.

@Myrten Vad händer om tjuven tjuvar från en ulv kan den få förmågor från godispåsen, kan den äta, eller händer ingenting? Jag tycker inte det framgår av rollbeskrivningen?

"Ficktjuven - stryker omkring i stallarna och stoppar händerna där de inte ska vara. Får stjäla tre gånger och om den bestulne har specialförmågor övergår de följande natt til ficktjuven. Kan bara stjäla från en spelare en gång. Känner inte till fuskarna och de känner inte till ficktjuven – men om ficktjuven lyckas stjäla en sia och sia en av ulvarna så förvandlas tjuven till ulv! Tjuvförmågan försvinner då, men tjuven har rätt att äta.
PM om tjuveri in vid dag-DL!"
 
Det låter lite långsökt, tycker jag. Varför utesluter du att Mammas visste att cirkus var god?

Jag förstår inte att så många fastnat i tron om att cirkus är ond?

Nej det utesluter jag inte:confused:

Jag har inte fastnat, jag resonerar ju fram och tillbaka hela tiden väger för och emot, det är ju nästan det enda jag teoriar om?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp