VM i fälttävlan (Ulvspel)

Vår kära borgångna @Mammas verkade verkligen intresserad av Cirkus

Personligen blir jag paranoid när så många inte kollar så mycket mer noga på cirkus. För mig är det väldigt graverande att en ulv säger att två ska hoppa av precis innan en andra aviserar att hon hoppar av - jag ser det som betydligt troligare att det i det läger är en faktiskt felsägning pga info som kommit fram i lyan än att hon bara fått för sig det utan påverkan. Och det är så otroligt lägligt om det inte skulle vara en tabbe, just en ulv som missuppfattar precis innan en god ersätts, och sedan när ulven åkt börjar folk försöka rikta fokus mot andra. Jag blir paranoid på det här!

Inlägget gjordes 18:40.

Undrar just om Tjuven verkligen ansåg att vi skulle kolla upp Cirkus för att hon misstänkte att cirkus var en ulv eller för hon visste att Cirkus är god. Nu fick vi inget svar, men det häst stärker min tro att hon är med på goda sidan. Just detta inlägget av mammas väckte mitt intresse igår vilket jag markerade.
 
Jag trodde hon var en good guy. :( Kändes skum i början, men sen tyckte jag hon började spela som om hon vore god. :mad:

Mammas lyckades lura mig också, om det nu är någon tröst. ;) Uppenbarligen lyckades hon lura ulvarna också, så det får bli dagens uppgift för mig, se vad mammas egentligen skrev. Mer vet jag inte om jag hinner, det är hysteriskt på jobbet idag.

Chefen? Är det okej om jag stänger in mig ett par timmar för att koncentrera mig på en ulvlek? :rofl:
 
Mammas lyckades lura mig också, om det nu är någon tröst. ;) Uppenbarligen lyckades hon lura ulvarna också, så det får bli dagens uppgift för mig, se vad mammas egentligen skrev. Mer vet jag inte om jag hinner, det är hysteriskt på jobbet idag.

Chefen? Är det okej om jag stänger in mig ett par timmar för att koncentrera mig på en ulvlek? :rofl:

Liten tröst. :D

Uttryck det som att "JAG MISSTÄNKER FUSK OCH BEDRÄGERI! KRÄVER UNDERSÖKNING! Återkommer snart." du behöver ju inte just nämna "ulvlek"... :angel:
 
Då skall jag försöka tänka lite röstanalys. Det är jag inte så bra på, men stå ut med mig lite ändå.

Niyama. Röstar på caisa i första och andra lynchen, röstar sedan på cirkus i tredje lynchen innan hon i sista stund ändrar till goda jeffery. Jag är inte helt med på varför hon gjorde den sena ändringen, men har svårt att se att en ond niyama skulle göra så. Därför mer åt det goda hållet nu.


glömmerallt. Röstar på onda koppen i första lynch, cirkus i andra och tredje lynch.


Lobelia. Röstar på goda Habina i första lynch, cirkus i andra och goda jeffery i tredje.


zassoo. Röstar på lobelia i första lynch, onda koppen i andra och cirkus i tredje.


_CorpseBride_/Snurrfian. Dispans i första lynch, goda jeffery i andra och tredje. Ser kanske inte så bra ut röstmässigt, men samtidigt var jeffery väldigt skum och jag var rätt övertygad om hans ondhet också.


Hedinn. Röstar på glömmerallt i första lynch, men ändrar sig sedan till caisa. Röstar sedan på caisa i andra lynchen också och goda jeffery i tredje.


bumpo/Habina2. Missar första röstningen, röstar på onda koppen i andra lynch och goda jeffery i tredje.


matmissbrukaren/cirkus2. Röstar på goda Habina i första lynch, caisa i andra lynch och goda jeffery i tredje lynch. Ser inte heller så bra ut i statistiken.. Beror förstås på om caisa är god eller ond också, men skeptisk blir jag. Dessutom gnager felsägningen från koppen fortfarande…


caisalundblad. Röstar på goda habina i första lynch, onda koppen i andra lynch och cirkus i tredje lynch.
 
Vår kära borgångna @Mammas verkade verkligen intresserad av Cirkus



Inlägget gjordes 18:40.

Undrar just om Tjuven verkligen ansåg att vi skulle kolla upp Cirkus för att hon misstänkte att cirkus var en ulv eller för hon visste att Cirkus är god. Nu fick vi inget svar, men det häst stärker min tro att hon är med på goda sidan. Just detta inlägget av mammas väckte mitt intresse igår vilket jag markerade.

Samtidigt får vi inte missa att tjuven i #603 påpekar att hon tror jeffery är ond men att han också kan vara ett lätt offer. Vilket han ju också var. :nailbiting:
 
Ja och vi ser hur det gick för Jeffery. Mammas lyckades där åtminstone.

Det jag syftade på Lobelia är att vi inte får stirra oss för blinda på vad mammas skrev. Dvs hon kan ha skrivit att cirkus var misstänkt, oavsett om hon trodde cirkus var god eller ond. Speciellt som hon skrev att Jeffery också var misstänkt, fast han sedan visade sig vara god.
 
Det jag syftade på Lobelia är att vi inte får stirra oss för blinda på vad mammas skrev. Dvs hon kan ha skrivit att cirkus var misstänkt, oavsett om hon trodde cirkus var god eller ond. Speciellt som hon skrev att Jeffery också var misstänkt, fast han sedan visade sig vara god.

Jag menade liksom tvärt om, att eftersom en ond pekar ut folk som onda så kan man knappast utesluta att det är för hon tror de är goda. Det handlar inte om att stirra sig blind utan att försöka analysera. Sedan vet jag att mammas inte behöver ha haft en aning om vad hon talade om, men med tanke på sin tjuvförmåga så bör hon haft en del kunskap.
 
Då skall jag försöka tänka lite röstanalys. Det är jag inte så bra på, men stå ut med mig lite ändå.

Niyama. Röstar på caisa i första och andra lynchen, röstar sedan på cirkus i tredje lynchen innan hon i sista stund ändrar till goda jeffery. Jag är inte helt med på varför hon gjorde den sena ändringen, men har svårt att se att en ond niyama skulle göra så. Därför mer åt det goda hållet nu.


glömmerallt. Röstar på onda koppen i första lynch, cirkus i andra och tredje lynch.


Lobelia. Röstar på goda Habina i första lynch, cirkus i andra och goda jeffery i tredje.


zassoo. Röstar på lobelia i första lynch, onda koppen i andra och cirkus i tredje.


_CorpseBride_/Snurrfian. Dispans i första lynch, goda jeffery i andra och tredje. Ser kanske inte så bra ut röstmässigt, men samtidigt var jeffery väldigt skum och jag var rätt övertygad om hans ondhet också.


Hedinn. Röstar på glömmerallt i första lynch, men ändrar sig sedan till caisa. Röstar sedan på caisa i andra lynchen också och goda jeffery i tredje.


bumpo/Habina2. Missar första röstningen, röstar på onda koppen i andra lynch och goda jeffery i tredje.


matmissbrukaren/cirkus2. Röstar på goda Habina i första lynch, caisa i andra lynch och goda jeffery i tredje lynch. Ser inte heller så bra ut i statistiken.. Beror förstås på om caisa är god eller ond också, men skeptisk blir jag. Dessutom gnager felsägningen från koppen fortfarande…


caisalundblad. Röstar på goda habina i första lynch, onda koppen i andra lynch och cirkus i tredje lynch.
Ja alltså Jeffery, jag var helt övertygad om att han var ond, han var ju helskum! :D Men sen trodde jag å andra sidan att Mammas var god så mitt tips är att jag har helt fel oavsett vad jag tror. :cautious:
 
@zassoo Jag har inte släppt Caisa, jag är ytterst osäker på var jag har henne för tillfället, även om jag läst vissa saker det senaste som låter mer som en god Caisa, men det är inget jag vågar lita på. Att jag röstade som jag gjorde igår förklarade jag ju, du tar inte med den förklaringen i beräkningen alls?

Jag gillar inte att folk fastnar för mycket vid tanken på att cirkus är ond. Så vitt vi vet kan det lika gärna ha stått mellan två goda i gårdagens lynch, och ulvarna kan bara sitta och njuta, för det som skrämmer mig ännu mer är att det mycket väl kan vara goda som sitter och trycker på det, så ulvarna kan hålla sig undan maximalt...

Jag har några spelare som flutit under radarn för mig hittills som jag behöver gå igenom lite mer.

Din röstmotivering har jag ingenting att anmärka på, jag syftade heller inte nödvändigtvis enbart på dig vad gäller att släppa misstankar mot Caisa utan det var mer en parentes där jag förvånas över att Caisa försvann från strålkastarljuset så kort efter att typ hälften av spelarna misstänkte henne. Jag fick verkligen känslan av ett drev mot Caisa och blir därför lite misstänksam mot nästan alla som deltog i det.

Absolut, vi vet inte cirkus roll och det kanske visar sig att hon är god trots allt, men det finns i nuläget fler saker som talar emot än för en sådan teori tycker jag.
 
Jag tror inte att det är troligt att ulvarna visste att Mammas var tjuv. De hade inte ätit henne då.

Jag menar så som Caisa förklarade (se nedan), det var också så jag tolkade Niyama :)

Jag trodde hon menade att ulvarna trodde Mammas var god med specialinfo, och att de käkade henne för att de trodde hon visste att du var ond (i det scenariot att du är det). Fast jag kanske har fel. :p

Japp ;)

@CaisaLundblad det är en rimlig tanke måste jag erkänna. Vad hade de att vinna på att äta henne om jag är god? Då förlorar de en som hjälper dom att få ut en god. Eller är det helt enkelt så att Mammas snott ängelns förmåga en natt och de försökt käka henne med hon skyddade sig själv och då drog de slutsatsen att Mammas var ängel och åt henne därför.

Det finns ju flera möjliga scenarion om du nu skulle vara god, eftersom jag varken vet din roll eller kan läsa ulvarnas tankar så vet jag inte. Ängel-teorin vet jag inte om jag tror på, om de trodde att Mammas var ängeln skulle de väl inte försökt käka henne igen? Verkar osmart.
 
Varför? Tänker du då att det stod mellan två goda eller en ond och en god?

@CaisaLundblad är på gång att svara dig.
Jag lutar åt att det står mellan två goda, men att de onda gärna skulle vilja se att @cirkus blev misstänkt för att vara ond och då kommer din röst och "räddar" cirkus. Men som sagt, det har ju visat sig att jag har haft fel vid ett flertal tillfällen... :meh:
 
Jag menar så som Caisa förklarade (se nedan), det var också så jag tolkade Niyama :)



Japp ;)



Det finns ju flera möjliga scenarion om du nu skulle vara god, eftersom jag varken vet din roll eller kan läsa ulvarnas tankar så vet jag inte. Ängel-teorin vet jag inte om jag tror på, om de trodde att Mammas var ängeln skulle de väl inte försökt käka henne igen? Verkar osmart.
Att onda Mammas, som kan ha haft specialinformation, var väldigt intresserad av att försöka få ut cirkus tar du inte med i beräkningarna, eller?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 318
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp