VM i fälttävlan (Ulvspel)

Hm, jag ångrar mig. Tidigare trodde jag fem onda, men det verkar orimligt att ge ulvarna extra röst + trolleri då. Så jag tror att vi har två ulvar kvar.
 
Fast hon kan ju ha tyckt att det såg illa ut för Cirkus också och därför röstade där för "alibi" (som funkade lite väl bra tydligen :p ) eller för att inte sticka ut. :idea:
Eller så trodde hon Jeffery var ond och röstade helt sonika på någon annan. ;)

Så svårt att veta hur en annan spelare tänker. Men jag tror att hon nog trodde att Jeffrey var ond och röstade på nån annan, frågan är bara om hon visste min roll eller inte, jag tror det. Misstankarna mot mig och teorierna har ju vara rätt starka (jag erkänner detta) så sannolikheten att jag skulle vara ond är ju rätt så stor och många har ju också trott det. Jag tror att Mammas iute skulle ha röstat på mig om hon inte visste att jag var god. Att riskera att skicka en potentiell kollega som har starka misstankar på sig - det tror jag inte att en tjuv vill göra. Då hade hon nog hellre röstat på nån helt annan.
 
Fast hon kan ju ha tyckt att det såg illa ut för Cirkus också och därför röstade där för "alibi" (som funkade lite väl bra tydligen :p ) eller för att inte sticka ut. :idea:
Eller så trodde hon Jeffery var ond och röstade helt sonika på någon annan. ;)

Fast som ond utanför lyan tycker jag att man brukar mer mån om att berätta för ulvarna vem man är, än att skaffa sig alibi. Ens jobb är ju att hjälpa ulvarna. Så om det inte är nödvändigt, dvs typ alla röstar på en som är mer eller mindre avslöjad som ulv, tycker jag inte att onda brukar rösta på ulvar med avsikt.

När jag varit ond utanför lyan har jag knappt kunnat tänka på alibi, det gällde ju först att lista ut vilka ulvarna är och sen få dom att fatta att dom inte ska käka mig.
 
Godnatt caisa

Varför tror du det?

Jag tänker att ulvarna har en del specialskills som "godispåsen" plus att de får spioninfo (antagligen även efter spionens hädanfärd - så var det i förra leken i allafall) . Så jag tror på bara 4 onda från början

Tillägger att när jag resonerade kring hur jag skulle gjort som LL tog jag givetvis hänsyn till alla förmågor hos både goda och onda, tänkte på hur mycket info goda kunde få, möjligeten att ökvarna inte fick käk, ulvarnas extraförmågor, möjligheten att tjuven kunde bli käkad, hur stor möjlighet det var att den skulle lyckas försöka tjuva från någon som hade tjuvbara förmågor osv.
 
Vad skulle få mig att tänka om? Se gärna mitt senaste svar också, jag är som sagt lite osäker men tror på fem onda från början.

Det är ju det jag inte fattar.
Nu säger du att du tror på 3 ulvar kvar, dvs 5 onda från början

I det citerade så skriver du att du tror på 4 onda iom att de onda vinner när de är fler än de goda, men att om det varit att de onda vinner när det är fler ULVAR än de goda så skulle du haft 5 onda.

Så jag tycker att du säger emot dig själv.
 
Fast som ond utanför lyan tycker jag att man brukar mer mån om att berätta för ulvarna vem man är, än att skaffa sig alibi. Ens jobb är ju att hjälpa ulvarna. Så om det inte är nödvändigt, dvs typ alla röstar på en som är mer eller mindre avslöjad som ulv, tycker jag inte att onda brukar rösta på ulvar med avsikt.

När jag varit ond utanför lyan har jag knappt kunnat tänka på alibi, det gällde ju först att lista ut vilka ulvarna är och sen få dom att fatta att dom inte ska käka mig.
Ursäkta, jag har inte lärt mig spelets finnesser, men hur talar man om för ulvarna att man är ond utan att tala om det för resten?
 
Ursäkta, jag har inte lärt mig spelets finnesser, men hur talar man om för ulvarna att man är ond utan att tala om det för resten?

Ingen aning. Den svåraste rollen tror jag
Och det gick ju inte så bra för en rutinerad spelare som Mammas heller iom att hon blev käkad.

Det är ju svårt åt andra hållet också - det gäller ju som tjuv att inte göra fel saker ....
i nån av lekarna blev det helt galet när tjuven stal en ulvförmåga och åt - en annan ulv. (tror jag)
 
Det är ju det jag inte fattar.
Nu säger du att du tror på 3 ulvar kvar, dvs 5 onda från början

I det citerade så skriver du att du tror på 4 onda iom att de onda vinner när de är fler än de goda, men att om det varit att de onda vinner när det är fler ULVAR än de goda så skulle du haft 5 onda.

Så jag tycker att du säger emot dig själv.

Nej nu gör dö ju som hedinn och missförstår vad jag skriver. Jag fetar för att förtydliga.

Å jag som tyckte jag läste myrtens inlägg noga:o.

Om det räcker med att de onda är fler än de goda så tycker jag det låter mycket med 5 onda. Så då känns det svårt att gissa hur myrten tänkt. Hade jag varit LL med dessa roller så hade jag haft 5 onda men haft att ulvarna måste vara fler för att de ska vinna.

Den lila detaljen om vem som vinner gör mig som sagt mer osäker än jag varit annars men det ändrar inte vad jag tror.

Jag hade inte haft bara 3 ulvar med dessa goda specialroller dock vet jag inte hur Myrten tänkt.

Fyra onda om alla var ulvar och med de extraförmågor de har men inte tre ulvar och en tjuv.

Jag hade liksom valt att justera ulvarnas extraförmågor med vad som krävs för att de ska vinna. Det är ju dock uppenbart att inte Myrten gjorde.
 
Nej nu gör dö ju som hedinn och missförstår vad jag skriver. Jag fetar för att förtydliga.



Den lila detaljen om vem som vinner gör mig som sagt mer osäker än jag varit annars men det ändrar inte vad jag tror.

Jag hade inte haft bara 3 ulvar med dessa goda specialroller dock vet jag inte hur Myrten tänkt.

Fyra onda om alla var ulvar och med de extraförmågor de har men inte tre ulvar och en tjuv.

Jag hade liksom valt att justera ulvarnas extraförmågor med vad som krävs för att de ska vinna. Det är ju dock uppenbart att inte Myrten gjorde.

Och hur vet DU det?
 
Fast som ond utanför lyan tycker jag att man brukar mer mån om att berätta för ulvarna vem man är, än att skaffa sig alibi. Ens jobb är ju att hjälpa ulvarna. Så om det inte är nödvändigt, dvs typ alla röstar på en som är mer eller mindre avslöjad som ulv, tycker jag inte att onda brukar rösta på ulvar med avsikt.

När jag varit ond utanför lyan har jag knappt kunnat tänka på alibi, det gällde ju först att lista ut vilka ulvarna är och sen få dom att fatta att dom inte ska käka mig.

Instämmer, tjuven vet ju inte vilka den ska hjälpa mheller sådet är liksom tillräckligt krångligt utan att blanda in något annat.
 
Ursäkta, jag har inte lärt mig spelets finnesser, men hur talar man om för ulvarna att man är ond utan att tala om det för resten?

Om du inte vet vilka som är ulvarna är det väldigt svårt. Därför är det ganska stor risk att ulvarna röstar på eller käkar upp tjuven.

Det är en av många saker att tänka på när vi nu funderar kring rollbalansen.
 
Jag har läst det.

Vad jag undrar är hur du vet att Myrten inte har kompenserat ulvarna?
Jag menar att du skriver som om du vet hur många som är i lyan och att LL inte har kompenserat antalet med relevanta extra förmågor.

Nä tvärtom. Jag skrev att jag hade om jag varit LL kompenserat de extra förmågorna med att ha att de onda vinner när ulvarna är fler än de goda. Det är det uppenbart att Myrten inte gjorde.

Alltså jag behöver ju inte kopeserat just extra förmågorna utan mer tyckt attn jag borde haft det så för att fem onda låter lite mycket om jag analyserar alla roller och förmågor på båda sidor och funderar över olika scenarion.(stavas det så?)
 
Alltså om jag nu skulle vara ond, och Cirkus ond, så skulle jag aldrig någonsin räddat en kollega så. Jag lärde mig i min andra lek att det är jäkligt korkat.
Eller också smart för att det är så korkat? Jag blir inte riktigt klok på det här, men uppenbarligen så ska jag gå tvärs emot min magkänsla... :D
 
Läser ikapp leken - tycker nästan lite synd om ulvarna, det går verkligen inte bra nu :rofl:

Känner mig minst sagt förvirrad. Att Jeffery var god gör att jag blir lite misstänksam mot de som röstade på honom, framför allt Niyama som ändrade sin röst i sista sekund och på så vis (troligtvis? kanske?) räddade cirkus. Osäker god eller vågad ulv? Helt klart ställer det inte cirkus i batter dager i alla fall, med tanke på hela historien med Koppens felsägning med mera. Läser vidare...
 
Nä tvärtom. Jag skrev att jag hade om jag varit LL kompenserat de extra förmågorna med att ha att de onda vinner när ulvarna är fler än de goda. Det är det uppenbart att Myrten inte gjorde.

Alltså jag behöver ju inte kopeserat just extra förmågorna utan mer tyckt attn jag borde haft det så för att fem onda låter lite mycket om jag analyserar alla roller och förmågor på båda sidor och funderar över olika scenarion.(stavas det så?)

Okej.
Jag tycker ändå att du talar emot dig själv på ett sätt som om du vet hur många ulvar det är kvar.

Vad hade skillnaden varit att det var 5 onda från början och onda sidan vinner när de är fler än goda. Och 4 onda och ulvarna vinner när det är fler ulvar kvar än goda? Och hur kan du veta vilken kompensation Myrten gjort i förhållande till antal om du inte vet antalet?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp