Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast hon kan ju ha tyckt att det såg illa ut för Cirkus också och därför röstade där för "alibi" (som funkade lite väl bra tydligen ) eller för att inte sticka ut.
Eller så trodde hon Jeffery var ond och röstade helt sonika på någon annan.
Fast hon kan ju ha tyckt att det såg illa ut för Cirkus också och därför röstade där för "alibi" (som funkade lite väl bra tydligen ) eller för att inte sticka ut.
Eller så trodde hon Jeffery var ond och röstade helt sonika på någon annan.
Varför tror du det?
Jag tänker att ulvarna har en del specialskills som "godispåsen" plus att de får spioninfo (antagligen även efter spionens hädanfärd - så var det i förra leken i allafall) . Så jag tror på bara 4 onda från början
@glömmerallt - betyder det att du tänker om gällande antalet ulvar?
Som sagt, jag är rätt övertygad om att det är två ulvar kvar.
Vad skulle få mig att tänka om? Se gärna mitt senaste svar också, jag är som sagt lite osäker men tror på fem onda från början.
Ursäkta, jag har inte lärt mig spelets finnesser, men hur talar man om för ulvarna att man är ond utan att tala om det för resten?Fast som ond utanför lyan tycker jag att man brukar mer mån om att berätta för ulvarna vem man är, än att skaffa sig alibi. Ens jobb är ju att hjälpa ulvarna. Så om det inte är nödvändigt, dvs typ alla röstar på en som är mer eller mindre avslöjad som ulv, tycker jag inte att onda brukar rösta på ulvar med avsikt.
När jag varit ond utanför lyan har jag knappt kunnat tänka på alibi, det gällde ju först att lista ut vilka ulvarna är och sen få dom att fatta att dom inte ska käka mig.
Ursäkta, jag har inte lärt mig spelets finnesser, men hur talar man om för ulvarna att man är ond utan att tala om det för resten?
Ursäkta, jag har inte lärt mig spelets finnesser, men hur talar man om för ulvarna att man är ond utan att tala om det för resten?
Det är ju det jag inte fattar.
Nu säger du att du tror på 3 ulvar kvar, dvs 5 onda från början
I det citerade så skriver du att du tror på 4 onda iom att de onda vinner när de är fler än de goda, men att om det varit att de onda vinner när det är fler ULVAR än de goda så skulle du haft 5 onda.
Så jag tycker att du säger emot dig själv.
Å jag som tyckte jag läste myrtens inlägg noga.
Om det räcker med att de onda är fler än de goda så tycker jag det låter mycket med 5 onda. Så då känns det svårt att gissa hur myrten tänkt. Hade jag varit LL med dessa roller så hade jag haft 5 onda men haft att ulvarna måste vara fler för att de ska vinna.
Nej nu gör dö ju som hedinn och missförstår vad jag skriver. Jag fetar för att förtydliga.
Den lila detaljen om vem som vinner gör mig som sagt mer osäker än jag varit annars men det ändrar inte vad jag tror.
Jag hade inte haft bara 3 ulvar med dessa goda specialroller dock vet jag inte hur Myrten tänkt.
Fyra onda om alla var ulvar och med de extraförmågor de har men inte tre ulvar och en tjuv.
Jag hade liksom valt att justera ulvarnas extraförmågor med vad som krävs för att de ska vinna. Det är ju dock uppenbart att inte Myrten gjorde.
Fast som ond utanför lyan tycker jag att man brukar mer mån om att berätta för ulvarna vem man är, än att skaffa sig alibi. Ens jobb är ju att hjälpa ulvarna. Så om det inte är nödvändigt, dvs typ alla röstar på en som är mer eller mindre avslöjad som ulv, tycker jag inte att onda brukar rösta på ulvar med avsikt.
När jag varit ond utanför lyan har jag knappt kunnat tänka på alibi, det gällde ju först att lista ut vilka ulvarna är och sen få dom att fatta att dom inte ska käka mig.
Det står i tråden när de onda vinner. @Niyama vet var.
Jag har läst det.
Vad jag undrar är hur du vet att Myrten inte har kompenserat ulvarna?
Jag menar att du skriver som om du vet hur många som är i lyan och att LL inte har kompenserat antalet med relevanta extra förmågor.
Eller också smart för att det är så korkat? Jag blir inte riktigt klok på det här, men uppenbarligen så ska jag gå tvärs emot min magkänsla...Alltså om jag nu skulle vara ond, och Cirkus ond, så skulle jag aldrig någonsin räddat en kollega så. Jag lärde mig i min andra lek att det är jäkligt korkat.
Nä tvärtom. Jag skrev att jag hade om jag varit LL kompenserat de extra förmågorna med att ha att de onda vinner när ulvarna är fler än de goda. Det är det uppenbart att Myrten inte gjorde.
Alltså jag behöver ju inte kopeserat just extra förmågorna utan mer tyckt attn jag borde haft det så för att fem onda låter lite mycket om jag analyserar alla roller och förmågor på båda sidor och funderar över olika scenarion.(stavas det så?)