VM i fälttävlan (Ulvspel)

jag hittade
Cirkus2 @cirkus är hal, jag ifrågasatte dig i inlägg #371 angående din röst på mig som kändes helt out of the blue, kan jag få svar där? :)
Jag har lite svårt att se varför alla är så skeptiska till Koppens felsägnings eventuella koppling till Cirkus2 faktiskt. Om Cirkus var god känns det som att lyan kastat sig över det faktumet och istället eldat på den tanken, snarare som det känns nu att många försöker "tysta ner" den... Kanske bara är inbillning från min sida iofs. Men det var nåt jag tänkte på när jag läste igenom leken. Kan iofs varit goda som börjat med skeptsismen medan lyan avvaktade för att se vad som skulle hända och därefter hakade på nertystandet... Men jag vet inte, jag tycker det är skumt. Sen verkar hon nästan lite desperat i sina försök att visa på att det inte alls är så troligt att Koppens felsägning var just en felsägning. Det skulle hon visserligen kunna vara som god med antar jag, men den ena konstiga teorin efter den andra... Nja, jag köper det inte riktigt. Tror jag. :cautious:

Du tycker att mina teorier är out of the blue. Det tycker inte jag.
Mina tankegångar då(jag undrar varför du vill rota i detta NU - teorier som känns gamla och som jag dessutom blivit ifrågasatt för, men för all del du tycks ju intresserad.) baserades på att en av de som röstat ut Habina troligvis är ulv. Jag vet min roll, Lobelia tror jag inte är ulv - det harjag redan förklarat. Kvar är du, Dessutom så tycker jag att din motivering var rätt tunn. Att lägga förstarösten av alla är inte lätt.

Det är ju synd att du inte förstår mina teorier angående felsägningen. Jag kan ju försöka ta det en gång till med andra ord om det ger nånting. Jag vet inte om jag vill gräva i det mer.Jag vet inte riktigt om det blev så nedtystat, jag tycker inte jag gjort annat än diskuterat den incidenten i princip. Flera använde ju det i sina teorier mot mig.
 
Ingenting? om inte cirkus är ängel förstås och mammas tjuva skydd från hene skydda sig själv och ulvarna försökte käka mammas? Det är också en tanke dyker upp nya i min förvirraing mest hela tiden nu,.

Eller så fattade Mammas att jag var god pga mitt briljanta spel O_O
Jag tror att Mammas hade snott ängelns beskydd den natten ulvarna inte fick käka och det är därför som ulvarna åt henne för de trodde hon var god.

PS: Ni får ursäkta att mina inlägg inte svara på saker i kronoligisk ordning.
Och nu kommer ropar sambon att maten är klar.
 
Jaha, då måste jag rösta igen. Har grubblat en del och jag vet verkligen inte alls var jag har er andra. Men jag är fortfarande inne på att koppen kan ha försagt sig och det förstärks med att mammas tog upp tråden om cirkus som ond igen och sedan blev käkad.

Habina röstar på cirkus

Jag kommer kika på leken sporadiskt, har någon en direkt fråga så tagga mig så skall jag försöka svara. :-)

Meh, Mammas var ju ond och vill ju få ut en GOD. Så nu tycker jag allt att du är lite snurrig.
 
Eller så fattade Mammas att jag var god pga mitt briljanta spel O_O
Jag tror att Mammas hade snott ängelns beskydd den natten ulvarna inte fick käka och det är därför som ulvarna åt henne för de trodde hon var god.

PS: Ni får ursäkta att mina inlägg inte svara på saker i kronoligisk ordning.
Och nu kommer ropar sambon att maten är klar.

Ulvarna vet ju att det finns en tjuv med + att det är riskabelt att försöka käka en skyddad direkt igen. Visst kan det vara så, men det känns långsökt.
 
Måste rösta nu. Jag är tycker fortfarande att cirkus är skum, är inte helt övertygad om ulvigheten men det är den starkaste kandidaten just nu i min bok. Så trots att jag egentligen skulle vilja vänta tills jag har mer att gå på får det bli en röst på cirkus då man ju trots allt ska rösta på den man finner mest misstänkt. Teorier finns i tidigare inlägg.

zassoo röstar på cirkus
 
@Niyama, jag nästan lovade en teori mot dig och så blir det. Jag parar dock ihop dig med @Hedinn

Jag koncentrerar mig på andra röstningen. Flera väntar till sista minuterna och så regnar 3 röster i rask följd in på caisa. Koppen röstar förmodligen för att rädda sig själv och om det mot förmodan lyckas så är det kanon för henne och om Caisa visar sig ond så spelar det inte så stor roll. Klarar koppen sig så är belöningen att vara kvar och eventuellt då med ett någotsånär alibi om caisa är ond.
Hedin eller Niyama kan ha röstat för att få ett alibi om både caisa och koppen är onda och åker ut, men personen trodde inte att 3 skulle rösta nästan samtidigt, utan förväntade sig 1 max 2 röster och inte en möjlighet att de skulle finnas en chans att rädda koppen. Jag tror inte båda gjorde det utan den ena rösten baserar sig på på någon annan plan.
 
Tack Niyama, det var bra översatt. :-)

Varför menar du att en ond skulle spela som om den var god och satsa på att få rösta ut onda spelare? Och påvera folk att rösta på de onda och de ganska intensivt? Att man försöker lura folk att man är god ja, men det såg mer ut som morsan satsade på att få ut en ond på riktigt. vad tjänar det till?

Om det är ett ärligt misstag och @Mammas tror att cirkus är god fast hon är ond förstår jag det men knappast om hon ärligt tror på cirkus ondska.
 
Jag blir bara snurrigare och snurrigare... Men om mammas nu hade fått veta att @cirkus var god på ett eller annat sätt så verkar det logiskt att hon försöker rösta ut henne i och med att Jeffery trots allt såg rätt skum ut. Och mammas vill för allt i världen inte rösta ut någon som skulle kunna vara ond?! Men hon vill som sagt gärna bli av med Cirkus vilket tyder på att cirkus är god... Tror jag...

Jag tror att jag helt desperat håller kvar vid min teori om att @Niyama försöker blåsa oss genom att spela helt fel... Fast jag ska avvakta lite till med att rösta, det kanske dyker upp något mer som gör att jag hittar en bättre teori för min känns inte helt vattentät för att vara ärlig... :cautious:
 
Jag börjar tvivla på att alla som hittills röstat på cirkus är goda. Det är för enkelt, en lätt ursäkt för en ulv att haka på för att man trodde på Habinas teori, om det är så att cirkus är god. Som något redan frågar, finns det verkligen nåt mer som talar för att cirkus skulle vara ond?

Det svåra just nu är att hitta den/de onda i så fall och inte riskera att vända sig mot ännu en god...
 
Varför menar du att en ond skulle spela som om den var god och satsa på att få rösta ut onda spelare? Och påvera folk att rösta på de onda och de ganska intensivt? Att man försöker lura folk att man är god ja, men det såg mer ut som morsan satsade på att få ut en ond på riktigt. vad tjänar det till?

Om det är ett ärligt misstag och @Mammas tror att cirkus är god fast hon är ond förstår jag det men knappast om hon ärligt tror på cirkus ondska.

Det är ju inte så enkelt som ond utanför lyan att veta vilka som är onda. Så Mammas kanske röstade på onda Cirkus och lyan trodde att Mammas var god därför.
 
Jag blir bara snurrigare och snurrigare... Men om mammas nu hade fått veta att @cirkus var god på ett eller annat sätt så verkar det logiskt att hon försöker rösta ut henne i och med att Jeffery trots allt såg rätt skum ut. Och mammas vill för allt i världen inte rösta ut någon som skulle kunna vara ond?! Men hon vill som sagt gärna bli av med Cirkus vilket tyder på att cirkus är god... Tror jag...

Åter igen: det är inte så lätt för tjuven att veta vilka som är goda/onda. Eftersom hon käkades så var hon troligtvis inte helt rätt ute. Kanske genom att hon röstade på ulven Cirkus.
 
Åter igen: det är inte så lätt för tjuven att veta vilka som är goda/onda. Eftersom hon käkades så var hon troligtvis inte helt rätt ute. Kanske genom att hon röstade på ulven Cirkus.
Eller så trodde de att någon annan var tjuv och därmed valde att käka någon som inte hade misstankar mot sig.
 
Terrängen går mot sitt slut. Vilka tar sig runt, vilka blir kvar ute på banan? Spänningen är olidlig! LL har soffat sig (vem fan vill sitta på en bänk?) framför datorn för att se upplösningen. Pizza, en pava rödvin och äntligen en riktig dator som hämtats på jobbet. Let the show begin!

Hittills har jag uppfattat:

Habina röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Zassoo röstar på cirkus

Men det är många hinder kvar. Ca 35 minuter till DL!


Tack @glömmerallt och @Hedinn, nu är väl listan korrekt?
 
Det är ju inte så enkelt som ond utanför lyan att veta vilka som är onda. Så Mammas kanske röstade på onda Cirkus och lyan trodde att Mammas var god därför.

Men varför skulle Mammas driva en kampanj mot en spelare som hon inte vet är god? Enda syftet skulle bara att förleda de goda att tro at hon också är god, men lyckas hon få ut en ond så har hon då inte hjälpt och lär dessutom logga i riskzonen att bli äten. Hon agerade i mina ogon som hon viste något extra ( spelat eller verkligt) en sto anledning för ulvarna att äta oavsett om de vet något om hemnes mål.
 
Jag börjar tvivla på att alla som hittills röstat på cirkus är goda. Det är för enkelt, en lätt ursäkt för en ulv att haka på för att man trodde på Habinas teori, om det är så att cirkus är god. Som något redan frågar, finns det verkligen nåt mer som talar för att cirkus skulle vara ond?

Det svåra just nu är att hitta den/de onda i så fall och inte riskera att vända sig mot ännu en god...

Ja jag blir då mer och mer skeptisk för varje röst som kommer och alla röstar så oreflekterat liksom! Det blir väldigt mycket"jag har inga ideer så jag tar de som vi pladdrat om i två dar och struntar i vad som hänt sen"
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp