VM i fälttävlan (Ulvspel)

Ja jag blir då mer och mer skeptisk för varje röst som kommer och alla röstar så oreflekterat liksom! Det blir väldigt mycket"jag har inga ideer så jag tar de som vi pladdrat om i två dar och struntar i vad som hänt sen"
Exakt min känsla. Därav att jag blir väldigt skeptisk till zassoo nu, när hon röstade hade det ju kommit många andra tankar.
 
Åter igen: det är inte så lätt för tjuven att veta vilka som är goda/onda. Eftersom hon käkades så var hon troligtvis inte helt rätt ute. Kanske genom att hon röstade på ulven Cirkus.
Det här får nog bli droppen som får mig att bestämma mig, jag tror allt mer på att @cirkus är god, att du har väldigt bra koll på vad som händer i lyan och hur man resonerar där, och verkar gärna dra upp att cirkus ska vara ond...

Snurrfian röstar på Niyama

 
Det här får nog bli droppen som får mig att bestämma mig, jag tror allt mer på att @cirkus är god, att du har väldigt bra koll på vad som händer i lyan och hur man resonerar där, och verkar gärna dra upp att cirkus ska vara ond...

Snurrfian röstar på Niyama
Fast de flesta som spelat länge brukar ha ganska bra koll på hur man resonerar i lyan, det skulle inte jag ta som ett tecken på ondhet.
 
Jag blir förvirrad av dagens röster, men baserat på ovanstående (då jag har lite att fixa med i stallet nu och dåligt med batteri på telefonen) så känner jag att zassoo mycket väl kan vara ond. Hon lägger en enkel röst på cirkus utan att verka fundera kring tankarna som kommit upp innan och därmed känns det inte som att hon letar onda. Hoppas att jag inte gör något jättemisstag i och med detta, bara.

Hedinn röstar på zassoo
 
Jag hinner bara skumma leken och det jag hittills sett är två röster på mig. (bah, nu kom LL med en lista också)

Habina röstar på cirkus
zassoo röstar på cirkus

bägge två har lövtunna teorier det skaver lite, inga reflektioner de har inget bättre att komma med och tyvärr så har fokus legat där väldigt mkt.

Lobelia är den som jag nog uppfattar mest som god, ingenting hon gjort tyder på någonting annat.
Caisa vet jag inte riktigt var jag har idag. Jag känner igen henne som när vi brukar haka upp oss på varann och båda är goda. Jag släpper henne för stunden
Snurrfian, Snurrfian - känns förvirrat god fortfarande

Habinas och zassos röster skaver lite, de är så enkla och "gamla" teorier som om ingenting mer har hänt liksom
Hedinn kan jag inte heller hitta nånting jag riktigt reagerar på, och det reagerar jag på (ulvspelsparanoja)

Jag har så otroligt svårt att få grepp om glömmerallt sen så dyker Niyama upp med en hel del konstigheter på slutet. Dessutom så blir jag verkligen inte klok på hennes röständring igår.

Den jag tycker har agerat konstigast idag är glömmerallt.
Jag anser att hon sagt emot sig själv angående antalet ulvar. Det känns som om hon vet hur det ser ut. En ulvablooper för att citera Jeffery. Det är inget som jag är jättesäker på men den som idag fårr ulvradarn att igång mest. Sen tror jag att hon vid något tillfälle sagt om sig själv att hon inte skrivit så mycket när hon i själva verket leder inläggstatistiken, nånstans här känns hon som lite stressad.

cirkus röstar på glömmerallt

Jag är för övrigt säker på att Mammas mycket väl visste vad hon gjorde när hon röstade på mig igår. Skälet till att hon blev käkad tror jag är att hon var skyddad dagen innan och ulvarna nog trodde på henne som ängel (även om Niyama tror att det är riskabelt, det *kan* vara så, men jag tror inte det)

Nu har söta sambon lockat med efterätten en lång stund. Men detta är ju så rackarns spännade.
 
Exakt min känsla. Därav att jag blir väldigt skeptisk till zassoo nu, när hon röstade hade det ju kommit många andra tankar.

Jag är skeptiskt till alla som röstat faktiskt har hänt mycket i leken sen första dagen liksom. någonting borde ju folk tycka om det.

Mitt promlem är att jag tycker många är lite halvskumma igen som riktigt sticker ut och verkligen får mig att starkt misstänka att de är ulv.
 
Jag är skeptiskt till alla som röstat faktiskt har hänt mycket i leken sen första dagen liksom. någonting borde ju folk tycka om det.

Mitt promlem är att jag tycker många är lite halvskumma igen som riktigt sticker ut och verkligen får mig att starkt misstänka att de är ulv.
Som vilka?
 
@cirkus Men va? Det är ju du som skrivit att du är övertygad om antalet ulvar medan jag sagt att jag är osäker och utförligt förklarat varför jag är osäker. Det där är ju ännu skummare motivering än rösterna på dig

Nu fattar jag ingenting :arghh:
 
Den jag tycker har agerat konstigast idag är glömmerallt.
Jag anser att hon sagt emot sig själv angående antalet ulvar. Det känns som om hon vet hur det ser ut. En ulvablooper för att citera Jeffery. Det är inget som jag är jättesäker på men den som idag fårr ulvradarn att igång mest. Sen tror jag att hon vid något tillfälle sagt om sig själv att hon inte skrivit så mycket när hon i själva verket leder inläggstatistiken, nånstans här känns hon som lite stressad.

cirkus röstar på glömmerallt

Jag är för övrigt säker på att Mammas mycket väl visste vad hon gjorde när hon röstade på mig igår. Skälet till att hon blev käkad tror jag är att hon var skyddad dagen innan och ulvarna nog trodde på henne som ängel (även om Niyama tror att det är riskabelt, det *kan* vara så, men jag tror inte det)

Nu har söta sambon lockat med efterätten en lång stund. Men detta är ju så rackarns spännade.

Jag misstänker visserligen GA, men detta tycker jag är helskumt. Jag förstår inte var GA sagt emot sig själv? Hon har väl skrivit om hur hon skulle ha gjort/tänkt.

Sen förstår jag inte hur du kan vara så säker på att ulvarna trodde att Mammas är ängel.
 
Jag funderar på detta som Cirkus skrev:
Jag är för övrigt säker på att Mammas mycket väl visste vad hon gjorde när hon röstade på mig igår. Skälet till att hon blev käkad tror jag är att hon var skyddad dagen innan och ulvarna nog trodde på henne som ängel (även om Niyama tror att det är riskabelt, det *kan* vara så, men jag tror inte det)

Cirkus låter så himla säker på att Mammas var skyddad. Kan det bero på att Cirkus är ängeln och blev bestulen? Då blir ju Cirkus svammel plötsligt begripligt.
 
Jag tror den här gäller nu, ca 12 minuter till DL!

Habina röstar på cirkus
Caisa röstar på cirkus
Zassoo röstar på cirkus
Snurrfian röstar på Niyama
Hedinn röstar på zassoo
Cirkus röstar på glömmerallt
 
Lobelia röstar på Glömmerallt

Jag uppfattar glömmer allt som om hon mest vill diskutera regler och teknikaliteter och inte olika terorier om vem som är ond och god. Visst en del kommentarer har kommit men inget som sticker ut, ingen egen åsikt. Verkar vilja vara med och diskutera utan att avslöja sig liksom.

Cirkus teori om ängeln låter dock väl suspekt, men mina nybörjarögons sätt att ickediskutera avgörande. Så många är misstänkta att jag egentligen vill rösta på en 5 stycken.
 

Zaso tex av lite samma anledning som du men det finns en del som talar för henne(röst på koppen kan iof vara alibi) dessutom kändes det som om hon hinta om god specialroll förut någonstans så jag nojar lite över att rösta där

Snurrfians resonemang förstår jag inte och inte hennes röst nu heller

Caisas beteende är allmänt märkligt intämmer typ i de teorierna som finns mot henne men hon har också rösten på koppen hm

Habina har typ hakat upp sig jättemycket på koppens felsägning och det känns inte likt henne liksom.

Niyamas spelar inte som hon brukar tycker jag men vad sjutton det säger om rollen vet jag inte.

Du känns hal och avaktande, din röstb på caisa skulle kunna vara räddningsröst för koppen men å andra sidan verkar du vettig nu på slutet.

Lobelia känns lite som snurrfian de är ju nya och det gör mig extra förvirrad eftersom man inte har koll på deras utrycksätt och det kan ju också vara därför de har i mitt tycke rätt udda röstmotiveringar, känns som fokus på fel sak typ som snurrfians nu det blir lite "hen tycker inte som jag så hen är nog ulv"
 
Det här får nog bli droppen som får mig att bestämma mig, jag tror allt mer på att @cirkus är god, att du har väldigt bra koll på vad som händer i lyan och hur man resonerar där, och verkar gärna dra upp att cirkus ska vara ond...

Snurrfian röstar på Niyama

Det här känns ju skapligt skumt också. Vet dock inte om det beror på att du är ny, eller att du är ond. Men väldigt udda motivering så här långt in i leken.
 
Jag är också fortsatt skeptisk till glömmerallt och där har jag egentligen en sämre magkänsla än jag har vad det gäller zassoo, det är egentligen främst bara hennes röst idag som gör mig tveksam till henne.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp