VM i fälttävlan (Ulvspel)

Personligen blir jag paranoid när så många inte kollar så mycket mer noga på cirkus. För mig är det väldigt graverande att en ulv säger att två ska hoppa av precis innan en andra aviserar att hon hoppar av - jag ser det som betydligt troligare att det i det läger är en faktiskt felsägning pga info som kommit fram i lyan än att hon bara fått för sig det utan påverkan. Och det är så otroligt lägligt om det inte skulle vara en tabbe, just en ulv som missuppfattar precis innan en god ersätts, och sedan när ulven åkt börjar folk försöka rikta fokus mot andra. Jag blir paranoid på det här!
 
Jag törs inte riskera att missa röstningen. Har som sagt kick off och snart börjar middagen.

Det har inte dykt upp särskilt mycket nytt, så jag får lita på tidigare information.

Jeffery tycker jag betedde sig mest märkligt igår, han var inne och kunde teoria, men valde att inte skriva något med substans. När jag konfronterade honom med det "skyllde" han på att han ansvarade för röstlistan.

Det gör mig mer misstänkt mot honom än de andra jag just nu har på listan (Hedinn, cirkus2).

Habina röstar på Jeffery

Jag tror inte jag hinner in mer ikväll, men lovar att göra ett försök om det går.
Jag var misstänksam mot @Jeffery redan igår och det finns inget idag som skulle motsäga min misstänksamhet... Men jag avvaktar med att rösta en stund till, jag borde hinna med det lite senare och hoppas på att det kommer in mer saker så jag har något att gå på... :nailbiting:
 
Jag tycker att resonemanget med röstlistan är skumt av @Jeffery varför inte lita på att andra kan fixa listan när man kan ägna sig åt leken istället? För mig är det självklart att prio är leken i första hand och listan i andra, eller fixa listan lite snabbt efter DL. Men inte att låta leken få lägre prio pga sitta och f5-a för att snabbt fixa listan.

Men Å ANDRA SIDAN (känner snart att den frasen är mer använd än "Alltså" av mig :p), det tyder ju egentligen inte på att han är ond? Nu känner jag inte Jefferys spelstil, men han har ju hållit på ett tag så borde känna till en bättre taktik än "gömma mig bakom ursäkter för att jag inte pallar teoria som ond" om han vore ond? Så då blir jag nojig om han bara är ett lätt offer?
 
Ok, om jag kollar på röstlistorna tror jag inte Lobelia sitter i lyan baserat på Koppens tredjeröst på henne i första lynch. Det känns för riskabelt för lyan att alibirösta på det sättet redan i första lynch. Men jag kan såklart ha fel. Har ingen koll alls på hur Koppen kan tänkas spela som ond, och alternativet som tjuv finns fortfarande.

Jag skulle vilja att @Niyama svarar på mina frågor i inlägg #371, hon fortsätter att rösta på mig grundat på en svag röst i första DL och verkar inte öht reflektera över vad jag säger eller frågar henne om hennes teori. (utöver ett kort uttalande om att det skumma tydligen var att jag inte nämnde MM i en kommentar om Hedinn) Detta "tunnelseende" (känns inte som helt rätt ord iom att hon ändå har teoriat lite om andra också, men ja ni fattar. :p ) tycker jag känns skumt. Hon kan vara god ändå givetvis och helt enkelt inte hittat något alls som är mer misstänkt än ett svagt röstinlägg i första DL, men när halva motiveringen lyder "Att Caisa sen röstar på Habina som fått den otacksamma uppgiften att lägga en förstaröst när inget finns att gå på och Habina dessutom brukar rösta lite konstigt som god. Det känns skumt." (det första som hon nämnde om saken i inlägg #185 röst i #190 ) och när du då röstar på mig 2 dagar i rad efter att jag tvingades rösta när det i princip inte fanns något annat än 2 röster ontopic att gå på... är det inte skumt? :) I kombination med detta inlägget #212 blir jag lite förvirrad till vad det är du tycker jag hade att gå på mer än Habina eftersom varken Habina eller Lobelia var ett bra/schysst val? :)
Vill också gärna ha en förklaring till varför i hela friden du tycker jag borde ha nämnt MM i min kommentar om att jag tyckte det var imponerande att hitta nåt ontopic att skriva en motivering kring. Jag har fortfarande inte förstått det.

Att Hedinn hakar på Niyamas märkliga teori mot mig så lätt som hon gör är också väldigt skumt, tillsammans med alla dessa felläsningar är hon definitivt skum. Jag vet inte hur mycket jag kan avskriva pga feber heller.

Cirkus2 @cirkus är hal, jag ifrågasatte dig i inlägg #371 angående din röst på mig som kändes helt out of the blue, kan jag få svar där? :)
Jag har lite svårt att se varför alla är så skeptiska till Koppens felsägnings eventuella koppling till Cirkus2 faktiskt. Om Cirkus var god känns det som att lyan kastat sig över det faktumet och istället eldat på den tanken, snarare som det känns nu att många försöker "tysta ner" den... Kanske bara är inbillning från min sida iofs. Men det var nåt jag tänkte på när jag läste igenom leken. Kan iofs varit goda som börjat med skeptsismen medan lyan avvaktade för att se vad som skulle hända och därefter hakade på nertystandet... Men jag vet inte, jag tycker det är skumt. Sen verkar hon nästan lite desperat i sina försök att visa på att det inte alls är så troligt att Koppens felsägning var just en felsägning. Det skulle hon visserligen kunna vara som god med antar jag, men den ena konstiga teorin efter den andra... Nja, jag köper det inte riktigt. Tror jag. :cautious:

Habina lägger jag åt det godare hållet, men har kvar i bakhuvudet att risken finns att hon är tjuv som trodde Koppen var god? Men det känns så långsökt så jag tror inte det.


Jeffery vet jag inte alls vart jag ska placera, är udda som vanligt. Tycker han är skum ena sekunden och mindre skum nästa.

Zassoo Lutar liite åt get goda hållet för mig, dels för rösten på Koppen och dels för att jag inte reagerat på henne tidigare.

Glömmerallt har hamnat lite i skymundan för mig, tror inte jag direkt reagerat på något jag läst där alls. Neutral tills vidare.

Snurrfian har jag heller inte reagerat på, verkar göra sitt bästa som förstagångsspelare. :)

Mammas inget nytt sen igår, men nickade uppmuntrande till ditt inlägg om huruvida det inte är för "lätt" om Cirkus är ulv. Tänkte något i de banorna själv, och har inte riktigt bestämt mig hur jag ska ställa mig till det än.


....
Det känns som att jag glömt någon. Jag har kollat medlemslistan ett par gånger men jag tror det var alla? :p Har jag ändå missat någon är den så neutral i min bok att jag inte minns den alls. :p
 
Personligen blir jag paranoid när så många inte kollar så mycket mer noga på cirkus. För mig är det väldigt graverande att en ulv säger att två ska hoppa av precis innan en andra aviserar att hon hoppar av - jag ser det som betydligt troligare att det i det läger är en faktiskt felsägning pga info som kommit fram i lyan än att hon bara fått för sig det utan påverkan. Och det är så otroligt lägligt om det inte skulle vara en tabbe, just en ulv som missuppfattar precis innan en god ersätts, och sedan när ulven åkt börjar folk försöka rikta fokus mot andra. Jag blir paranoid på det här!

Typ samma tankegångar jag hade också! Varför verkar det som att det tystas ner nu? O_o
 
Personligen blir jag paranoid när så många inte kollar så mycket mer noga på cirkus. För mig är det väldigt graverande att en ulv säger att två ska hoppa av precis innan en andra aviserar att hon hoppar av - jag ser det som betydligt troligare att det i det läger är en faktiskt felsägning pga info som kommit fram i lyan än att hon bara fått för sig det utan påverkan. Och det är så otroligt lägligt om det inte skulle vara en tabbe, just en ulv som missuppfattar precis innan en god ersätts, och sedan när ulven åkt börjar folk försöka rikta fokus mot andra. Jag blir paranoid på det här!

MEN ÅH ANDRA SIDAN ( ;) ) kanske du är ond och försöker elda på den teorin? :nailbiting:
 
Jag tycker att resonemanget med röstlistan är skumt av @Jeffery varför inte lita på att andra kan fixa listan när man kan ägna sig åt leken istället? För mig är det självklart att prio är leken i första hand och listan i andra, eller fixa listan lite snabbt efter DL. Men inte att låta leken få lägre prio pga sitta och f5-a för att snabbt fixa listan.
Ja, visst var det korkat av mig att först lova ta hand om listan, och sedan inse att när det började dra ihop sig bestämma mig för att hålla vad jag lovade.

Men visst, jag håller med Habina.
Om jag skulle upptäcka något suspekt, lansera det - och inte så många nappar på det. Och sedan kommer någon och använder detta som underlag för en röst - klart jag skulle bli fundersam på tillhörigheten på denne person.

Och om det sedan dessutom visade sig att underlaget hade (på ett eller annat sätt) bäring, jamen då är det ju klart; Ulvaradarn ylar som en tyfon.
 
Men om jag försöker mig på en liten analys... Vi tror alltså att de som röstade på @CaisaLundblad gjorde det för att rädda koppen, då sticker ju @Niyama och @Hedinn ut som har röstat lika i båda röstningarna? Eller är de övertygade om att caisa är ond och vilken teori bygger de det på?
Men även @cirkus röstade tidigt på caisa, vilket antingen tyder på att cirkus visste något och försökte rädda koppen i ett tidigt läge eller så finns det en teori om att caisa är ond även där? Gah jag måste läsa igenom allt igen för att bli lite klokare!

Alltså det är klart att min röst på Caisa baserade sig på en teori att Caisa är ond-> http://www.bukefalos.com/threads/vm-i-falttavlan-ulvspel.1271160/page-19#post-16589103

Nu när jag läser min teori igen så gör det att jag håller kvar Caisa som en av mina huvudmisstänkta. Jag tror fortfarande att det är sannolikt en av de som röstade på Habina var ulv. och genom uteslutningsmetoden finns bara Caisa om alternativ. Jag tror inte att det är Lobelia, dels baserat på samma tankar som vid DagDL igår men också på tanken att jag inte tror att hon och Koppen var tillsammans i lyan (bland annat pga onda Koppens 3:e röst i första DL som gör att Lobelia i det läget ligger sämst till för lynch). Grundtesen att någon av de som röstade i DL1 p goda Habina borde vara ulv är dock inte skrivet i sten.
 
@Jeffery Jag har inte sagt något om att ditt agerande var korkat, den tolkningen får du stå för själv.

Sedan jo, jag tycker att det är märkligt. Varför inte skriva ihop den strax efter DL om du kände att det löftet var viktigare än att leka leken?

Resten får du nog förklara tydligare, nu hänger jag inte alls med i vad du syftar till.
 
Grundtesen att någon av de som röstade i DL1 p goda Habina borde vara ulv är dock inte skrivet i sten.
Det var tre som röstade Habina i första lynchen.
Lobelia som nummer ett.
Caisa som nummer två
Och Matmissbrukaren som nummer tre, dvs du själv i din nya inkarnation.

Om din teori stämmer, så skulle ju likväl du kunna vara Fuskarulv.
 
Sen verkar hon nästan lite desperat i sina försök att visa på att det inte alls är så troligt att Koppens felsägning var just en felsägning. Det skulle hon visserligen kunna vara som god med antar jag, men den ena konstiga teorin efter den andra... Nja, jag köper det inte riktigt. Tror jag. :cautious:

Åh gud vad trött jag är i huvudet. :p
Fetade. Menade såklart "...en felsägning som kunde kopplas till MM/Cirkus2."

Sen vill jag tillägga att jag finner det osannolikt att både Niyama och Hedinn är onda, och trots att jag inte förstår Niyamas motivering på mig någonstans tror jag att jag håller Hedinn mer misstänkt. Näst efter Cirkus. Kanske. Tror jag. Fan.

Måste ha mat, återkommer.
 
Fast vad kan hon säga som får någon verkan? Alltså Koppen har ju åkt och visat sig vara ond - en kommentar från henne där hon bedyrar att ni inte hör ihop gör varken till eller från i det läget? Eller hur resonerar du? :)

Det är väl inte ovanligt att folk ber om ursäkt för att de skrev jättefel eller på annat vis har missuppfattat nånting. Och att de andra spelarna faktiskt köper den ursäkten. Det har jag varit med om flera gånger. Hon *hade* alltså kunnat försöka rikta bort strålkastaren från mig. Det gjorde hon inte. Det kanske fanns skäl för det. Jag är god och för lyan är det jättebra om Koppens misstag åtminstone kan leda till att en god ryker i lynch.
 
Jag har kollat VM och nu lagar jag mat... så det blir lite tajt med teoritid igen. Dessutom väntar jag ett samtal så jag lär rösta i tid så jag inte missar.

Några tankar:
Lobelia - Tänker att Koppens röst på Lobelia kan tyda på att hon är god. Habina1 (god) hade också röster och även Caisa som ju kan vara ond.

Cirkus - Koppens eventuella felsägning ligger ju henne till last och även MMs röst dag ett tycker jag.

Habina - la den första rösten igår, på Koppen. Det gör att jag vill hålla henne lite åt det godare hållet just nu i alla fall.

Hedinn - har gjort ett par tabbar som jag tycker är lite typiskt ulv-Hedinn. Känns skum trots att jag förstår mycket av hennes teorier.

Sen är det flera som hade nån lång diskussion igår efter DL som kändes allmänt surrig. Gårdagens röstning tycker jag det är svårt att säga så mycket om när man inte vet Caisas och Jefferys roller. Hela leken känns allmänt surrig. Förra leken kände jag mig smart ett litet tag i alla fall, så är inte fallet nu (dvs nu är allt som vanligt igen :arghh:).

Jag röstar nu för att inte missa, är möjligt att jag ändrar när jag hunnit läsa mer:
Niyama röstar på Cirkus
För att jag just nu inte har något starkare att gå på än Koppens felsägning (?).
 
*muttrar*
Det finns alltså goda teser om att caisa är ond, att Hedinn är ond, att Niyama är ond och så har jag ändå en känsla av att Jeffery döljer något, och därutöver så drivs den en tes om att cirkus antingen är ond eller är jagad av de onda? :arghh: Fem onda so far alltså... Vilket antagligen inte stämmer för visst var det något om fyra onda och koppen är redan ute? Jag blir ju snurrigare och snurrigare hela tiden och det säger inte lite med ett nick som Snurrfian... :D
 
Alltså det är klart att min röst på Caisa baserade sig på en teori att Caisa är ond-> http://www.bukefalos.com/threads/vm-i-falttavlan-ulvspel.1271160/page-19#post-16589103

Nu när jag läser min teori igen så gör det att jag håller kvar Caisa som en av mina huvudmisstänkta. Jag tror fortfarande att det är sannolikt en av de som röstade på Habina var ulv. och genom uteslutningsmetoden finns bara Caisa om alternativ. Jag tror inte att det är Lobelia, dels baserat på samma tankar som vid DagDL igår men också på tanken att jag inte tror att hon och Koppen var tillsammans i lyan (bland annat pga onda Koppens 3:e röst i första DL som gör att Lobelia i det läget ligger sämst till för lynch). Grundtesen att någon av de som röstade i DL1 p goda Habina borde vara ulv är dock inte skrivet i sten.

Det här känns som en märklig teori att hålla sig fast vid? Vad är det som talar för att ulvar röstade på just Habina? Det skulle kunna vara så, visst, men vad talar för det? Och det måste ju vara rätt graverande för att det fortfarande ska göra Caisa till en av dina huvudmisstänkta fortfarande dag tre, när det hänt en hel del däremellan?
 
Det var tre som röstade Habina i första lynchen.
Lobelia som nummer ett.
Caisa som nummer två
Och Matmissbrukaren som nummer tre, dvs du själv i din nya inkarnation.

Om din teori stämmer, så skulle ju likväl du kunna vara Fuskarulv.
Såklart. Men jag vet ju inte hur MM tänkte när hon la sin röst. Nu utgår jag från min roll och visst fattar jag att jag exponerar mig eftersom MM la sin röst där. Men jag tänker inte låta det hindra mig i mitt letande efter onda.
 
Typ såhär: När en spelare hade hoppat av (tror det var _CorpseBride_) så ställde hon frågan hur LL planerade att göra med de två som hoppat av.
Jag var tveksam om det var 2 eller 1 som hoppat, läste vad jag minns i båda trådarna och tänkte väl mest att det ger sig. Men lite skumt är det att hon viste, inte funderade ;)
 
Habina - la den första rösten igår, på Koppen. Det gör att jag vill hålla henne lite åt det godare hållet just nu i alla fall.

Jag håller med om att ha Habina lite åt det godare hållet, men snarare för att hon noterade felsägningen än för att hon la första rösten. Vid läget för första rösten kändes det som att misstankarna var så pass stora att vilken ulv som helst hade kunnat rösta på henne i mitt tycke.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 461
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp