VM i fälttävlan (Ulvspel)

Caisa lade en röst sent på koppen som bridrog till att hon åkte ut det väger mot god i min ögon.
Du röstade tidigt på caisa en helt meningslös röst om hon är ond. Det är för tidigt för att vara alibi.

Mest tror jag att ni nte är onda tillsammans. Sen vill jah egentligen ha fel, att någon med Cirkus som alias är ond käns fel, men det är helt ot.

Hur skulle något kunna vara för tidigt för att få alibi?
 
Om Caisa är ond så är väl min röst verkligen inte meningslös?

Är din utgångspunkt hela tiden att jag är ond? Att min röst på Caisa skulle vara en alibiröst? Du tror inte att dte helt enkelt är så att jag tyckte att Caisa var skum?

Just nu försöker jag luska och komma på varför du skulle vara ond eller för den delen god. Min utgångspunkt, som mycket väl kan vara felaktig med tanke på att ondingarna mycket väl kan ligga lågt och låta de goda rösta ut varandra om röstern ligger rätt, är att jag tror någon ond röstade med mig på stackars habina.

Tyvärr haltar min teori en del men än är den inte falsifierad, inte helt åtminstone, då både du och caisa gjort saker som talar för att ni är goda.
 
Caisa lade en röst sent på koppen som bridrog till att hon åkte ut det väger mot god i min ögon.
Du röstade tidigt på caisa en helt meningslös röst om hon är ond. Det är för tidigt för att vara alibi.

Mest tror jag att ni nte är onda tillsammans. Sen vill jah egentligen ha fel, att någon med Cirkus som alias är ond käns fel, men det är helt ot.

Hur skulle något kunna vara för tidigt för att få alibi?
Är det verkligen alltid bättre att ha kvar en ulv än inte?
Så tror inte jag att det är
Det är alltid bättre för ulvasidan att ha en som blir sedd som god så den egna sidan har större chans att vinna

Nja antalet är ju viktigt för ulvarna eftesom att de vinner när de onda är fler.

Jag är mycket tveksam till att ulvarna skulle offra någon för att någon annan skulle bli sed som god, då skulle det behöva bli ett betydligt bättre alibi än vad som är fallet är nu för att jag ska tro på det.
 
Caisa lade en röst sent på koppen som bridrog till att hon åkte ut det väger mot god i min ögon.
Du röstade tidigt på caisa en helt meningslös röst om hon är ond. Det är för tidigt för att vara alibi.

Mest tror jag att ni nte är onda tillsammans. Sen vill jah egentligen ha fel, att någon med Cirkus som alias är ond käns fel, men det är helt ot.

Hur skulle något kunna vara för tidigt för att få alibi?
Är det verkligen alltid bättre att ha kvar en ulv än inte?
Så tror inte jag att det är
Det är alltid bättre för ulvasidan att ha en som blir sedd som god så den egna sidan har större chans att vinna

Nja antalet är ju viktigt för ulvarna eftesom att de vinner när de onda är fler.

Jag är mycket tveksam till att ulvarna skulle offra någon för att någon annan skulle bli sed som god, då skulle det behöva bli ett betydligt bättre alibi än vad som är fallet är nu för att jag ska tro på det.
 
Jag är mycket tveksam till att ulvarna skulle offra någon för att någon annan skulle bli sed som god, då skulle det behöva bli ett betydligt bättre alibi än vad som är fallet är nu för att jag ska tro på det.

Visst är det tveksamt men inte uteslutet. Vad kan vara ett bättre alibi? Som jag tänker så skulle detta kunna vara ett riktigt bra alibi, men väldigt djärvt, men ett alibi går väl ut på att en ulv offras för att peka ut en annan som god, med en röst eller på annat vis.

OM det nu är ett alibi, vilket jag i grunden inte tror. I grunden så tror jag att Habina2 är en god som gjorde denna upptäckt. Hon la sedan rösten på den som hon tyckte var skummast.
 
Ja det stämmer och jag tolkade Jeffery likadant och påpekade att jag inte håller med honom utan tycker att det kunde vara möjliga alibiröster.
Ok. Nu förstår jag hur du menar.

Men håll med om att följande mening är en underlig sådan för att få fram ditt budskap:
Om det det är en ej riskabel röst så kan den ju knappast ge alibi?


Jag är mycket tveksam till att ulvarna skulle offra någon för att någon annan skulle bli sed som god, då skulle det behöva bli ett betydligt bättre alibi än vad som är fallet är nu för att jag ska tro på det.
Men, nu är du ju där igen, och tycker tvärtemot dig själv igen.
Kan vi inte en gång för alla slå fast om du tycker att Caisa/Zassoos röster på Koppen är ett tecken på att de är Fuskarulvar som alibiröstar, eller att de är Goda som hoppas att de håller på att rösta ut en Fuskarulv?
 
Visst är det tveksamt men inte uteslutet. Vad kan vara ett bättre alibi? Som jag tänker så skulle detta kunna vara ett riktigt bra alibi, men väldigt djärvt, men ett alibi går väl ut på att en ulv offras för att peka ut en annan som god, med en röst eller på annat vis.

OM det nu är ett alibi, vilket jag i grunden inte tror. I grunden så tror jag att Habina2 är en god som gjorde denna upptäckt. Hon la sedan rösten på den som hon tyckte var skummast.

Eh det är väl ganska mycket som kan vara bättre alibi en att vara först med att påpeka att någon ond kan ha försagt sig? Jämför t.ex. med förra leken när jag typ blev godförklarad efter att Mammas åkt ut och visat sig vara ulv.

Om det nu var gjort för att ge Habina alibi borde det gjorts "fullt ut" tycker jag dvs Habina skulle varit mycket mer drivande för att få ut koppen tex. agerat som om hon siat henne,det hade ju gett henne mer "alibi" än hon har nu.

Alibiröster läggs väl ofta med tanke på en eller den som röstas på kanske åker så någon behöver ju inte nödvändigtvis offras för att någon ska kunna lägga en röst som i ett senare skede räknas som alibi.
 
Men, nu är du ju där igen, och tycker tvärtemot dig själv igen.
Kan vi inte en gång för alla slå fast om du tycker att Caisa/Zassoos röster på Koppen är ett tecken på att de är Fuskarulvar som alibiröstar, eller att de är Goda som hoppas att de håller på att rösta ut en Fuskarulv?

Det du citera handlar om Habina:)

Nä vi kan inte slå fast något om det för det betyder att jag behöver bestämma mig och det tänker jag inte göra:cool:

Jag håller båda möjligheterna öppna när det gäller caisa och zassoo. :)
 
Kan inte spara statistiken på jobbet (:angel:) så skriver den här istället. :)

Deltagarlista:
Niyama
glömmerallt
Lobelia
Mammas
zassoo
Jeffery
Snurrfian (fd _CorpseBride_)
Hedinn
habina2 (fd bumpo)
cirkus2 (fd matmissbrukaren)
caisalundblad

Koppen, ulv, lynchas dag 2
cirkus1, spion, käkad natt 1
Habina1, bybo, utröstad dag 1

Röstlista:
Dag 1
17:51 (Habina röstar på Lobelia)
18:24 Lobelia röstar på Habina19:23 (Hedinn röstar på glömmerallt)
19:45 Caisa röstar på Habina
20:10 Zassoo röstar på Lobelia
20:20 Niyama röstar på Caisa
20:25 Hedinn ändrar till Caisa
20:31 Koppen röstar på Lobelia
20:54 Glömmerallt röstar på Koppen
20:58 Matmissbrukaren röstar på Habina20:59 Habina ändrar till Caisa
21:00 Jeffery röstar på Mammas
Habina 3 Caisa 3 Lobelia 2 Koppen 1 Mammas 1

Missade att rösta: Mammas, cirkus1, snurrfian (dispans) och cirkus2 (fd bumpo)
Habina BYBO åker
Natt 1:
Cirkus1 SPION käkas


Dag 2:
15:46 Habina röstar på koppen
17:56 cirkus röstar på CaisaLundblad
18:22 Jeffery röstar på koppen
19:28 Snurrfian röstar på Jeffery
20:49 Mammas röstar på Jeffery
20:51 Lobelia röstar på Cirkus
20:56 CaisaLundblad röstar på Koppen
20:57 zassoo röstar på Koppen
20:58 Koppen röstar på CaisaLundblad
20:58 Niyama röstar på CaisaLundblad
20:59 glömmerallt röstar på cirkus
21:00 Hedinn röstar på CaisaLundblad
Missade att rösta: ?


Koppen ULV lynchas
Natt 2:
Ingen käkas
 
Så, dags för lite reflektioner då.

Rent spontant: Habina blir åt det godare hållet för mig. Visserligen KAN det vara en plan, men jag ser inte vad hon har att vinna på det i det läget - en mer eller mindre godförklarad ulv är bra men inte nödvändigt så varför offra Koppen om det inte behövs?

Frågan nu är ju om sambandet hon hittade mellan @cirkus och Koppen stämmer? Och tja, även om Koppen är förvirrad ibland och jag vet att buke har strulat från mobilen så känns det lite väl att missuppfatta det så. Det är lockande att tänka att det måste vara för att MM berättat i lyan att hon tänkte hoppa av. Å andra sidan väljer jag det ordvalet för att det är lockande om det är så lätt, kan det vara det?

Jag vet inte, måste kolla närmare på cirkus känner jag. Just nu är jag lite för trött och mosig i hjärnan för att kunna göra det.
 
Men om jag försöker mig på en liten analys... Vi tror alltså att de som röstade på @CaisaLundblad gjorde det för att rädda koppen, då sticker ju @Niyama och @Hedinn ut som har röstat lika i båda röstningarna? Eller är de övertygade om att caisa är ond och vilken teori bygger de det på?
Men även @cirkus röstade tidigt på caisa, vilket antingen tyder på att cirkus visste något och försökte rädda koppen i ett tidigt läge eller så finns det en teori om att caisa är ond även där? Gah jag måste läsa igenom allt igen för att bli lite klokare!
 
Nej, jag får gå på min teori igår och min spontana tanke efter lynchen att Caisas röst var den som skavde mest:
Niyama röstar på Caisa


Får panikrösta lite då det kom annat i vägen, återkommer med teorier om fler när jag får tid, men just nu är det Caisa jag håller mest misstänkt, vilket jag tror framgått tidigare, annars utvecklar jag det sen också.

Hedinn röstar på Caisa
De här kom rätt sent och tätt ihop? Var det ett allvarligt försök till räddning?

Det skulle jag absolut inte våga göra. Onda kan ju göra så just för att det ger en stark alibi, det har ju hänt förut...
Hm...
För att det inte direkt fanns något som talade emot henne. Nån måste ju vara god liksom.
Nån måste vara god ja, men är det Niyama som är god?

Något paranoid blir man av det här, jag läser ju in saker som verkar helt absurda... :nailbiting:
 
Eh det är väl ganska mycket som kan vara bättre alibi en att vara först med att påpeka att någon ond kan ha försagt sig? Jämför t.ex. med förra leken när jag typ blev godförklarad efter att Mammas åkt ut och visat sig vara ulv.

Om det nu var gjort för att ge Habina alibi borde det gjorts "fullt ut" tycker jag dvs Habina skulle varit mycket mer drivande för att få ut koppen tex. agerat som om hon siat henne,det hade ju gett henne mer "alibi" än hon har nu.

Alibiröster läggs väl ofta med tanke på en eller den som röstas på kanske åker så någon behöver ju inte nödvändigtvis offras för att någon ska kunna lägga en röst som i ett senare skede räknas som alibi.

Jag fattar inte alls jämförelsen med förra leken. Du var ju siare och det behövdes ju inte en Einstein för att förstå. :p

Det är väl olika spelstil hur drivande man bestämmer sig för att vara i en viss situation. Jag vet ju absolut inte om Habina har skaffat ett alibi, min spontana tanke är att så är det INTE. Jag vill bara lyfta möjligheten.

Sen har du naturligtvis alldeles rätt i att ett alibi inte måste få omedelbar effekt genom att någon offras. Men ibland så kan det vara värt det. I detta fall ser jag det som två möjliga fördelar för lyan. Dels 1) jag blir misstänkt (och för att upprepa mig, Koppen har inte vid något tillfälle påpekat sin felskrivning utan låter mig fortsatt vara utpekad, vore jag ond så är det väl dumt att riskera att få ut ännu en ulv vid nästa lunch? Är jag god och blir lynchad så har de lyckats) 2) En potentiell godförklaring av Habina.
 
Men även @cirkus röstade tidigt på caisa, vilket antingen tyder på att cirkus visste något och försökte rädda koppen i ett tidigt läge eller så finns det en teori om att caisa är ond även där? Gah jag måste läsa igenom allt igen för att bli lite klokare!

Alltså vad skulle jag ha vetat? Inte ens en ulv kan ju spå i kristallkulan och veta hur många röster någon ska få i slutänden så jag hade omöjligtvis (varken som god eller ond) kunnat gissa mig till att Koppen skulle åka.
 
Mest tror jag att ni nte är onda tillsammans. Sen vill jah egentligen ha fel, att någon med Cirkus som alias är ond käns fel, men det är helt ot.

OT: Fniss, du har väl hört talas om den onda clownen - det var faktiskt i någon lek som i OT snacket innan så tyckte nån att jag borde vara ond för den hade clowfobi och jag har ju en clown på avataren
 
Alltså vad skulle jag ha vetat? Inte ens en ulv kan ju spå i kristallkulan och veta hur många röster någon ska få i slutänden så jag hade omöjligtvis (varken som god eller ond) kunnat gissa mig till att Koppen skulle åka.
Nej då lutar det mer åt att du anser att @CaisaLundblad är ond... Eller så är du ond och ville lägga misstankar på @CaisaLundblad men i och med att även @Hedinn och @Niyama verkar tycka samma sak så lutar det kanske åt det?
 
Jag flaggar för låg aktivitet idag, har föreläsningar hela dagen och ska till stallet ikväll. Kommer kika in via mobilen men har ingen dator förrän vid 20-tiden ikväll troligtvis. Ska försöka hänga med så gott det går :p
 
Jag känner mig lite tveksam till Habinas misstagsteori. Det var bra uppmärksammat, absolut, men det känns ändå lite för riskabelt att lägga alltför stor säkerhet i något sånt. Det kan ju ha varit ett ärligt misstag av Koppen, eller så var det någon annan i lyan som tänkte hoppa av, men ändrade sig sen eller vad som helst.

Det känns helt enkelt som att vi gör det lite för lätt för lyan om Habinas teori visar sig vara fel, om vi röstar ut en spelare enbart baserat på det.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp