VM i fälttävlan (Ulvspel)

Jag klurar på om Cirkus är ond, cirkus (då matmisbrukaren) röstar sent i första omröstningen, kanske i hopp om att rädda kvar Caisa eller kanske för att det inte spelar någon roll vilken god som åker ut.
Cirkus mistänkliggjör sedan koppen i ett inlägg, men bara lite lagom och så röstar hon på Caisa. Kanske för att ha kvar kakan och äta upp den.
 
Precis det jag skriver.

Om en ulv inte tar en risk när den röstar på en annan ulv så ger det inget alibi å är då ingen alibiröst enligt mig.

Vet inte hur jag ska förklara mer men om vi tar ett exempel.

Om vi hypotetiskt tänker oss attjag är ulv så hade min röst på koppen dag ett inte varit en alibiröst eftersom hon inte varit i riskzonen att åka ut. Om vi däremot hypotetiskt tänker oss att jag och caisa skulle vara ulvar tillsammans och jag röstat på henne i första lynchen så hade det varit en alibiröst eftersom hon riskerade att åka ut.

Blev det klarare?

Jag uppfattade att Jeffery menade på att han trodde jag och Zass var goda eftersom att OM vi varit onda och röstat som vi gjorde så hade ju Koppen riskerat att åka ut... Det stämmer väl även med din definition av alibiröstning? :)
 
Alltså jag vet inte.
Det är ju en väldigt djärv tanke. Men långt ifrån omöjlig

jag tänker lite på hur förra leken blev. Sasse röstade ut två kollegor, så blev hon också mer eller mindre godförklarad.

Tja jag förstod nog aldrig riktigt varför folk godförklara sasse för det gjorde inte jag men jag tolkade det inte som att hon blev "godförklarad" bara för att hon röstade på ulvar? Men som sagt jag förstod inte det där. jag tyckte det fanns lika lite som talade för sasse som det fanns saker som talade mot henne.
 
Ja, visst var hon med, men det var knappast så att hon faktiskt plockade upp ett osett spår och följde det. Inte riktigt jämförbart anser jag.

Förvisso.
Men borde det inte vara en fördel att ha kontroll över det osedda spåret?

Oavsett så är inte Habina nån huvudmisstänkt för mig just nu. Det är en notering bara
 
Alltså jag vet inte.
Det är ju en väldigt djärv tanke. Men långt ifrån omöjlig

jag tänker lite på hur förra leken blev. Sasse röstade ut två kollegor, så blev hon också mer eller mindre godförklarad.

Tja jag förstod nog aldrig riktigt varför folk godförklara sasse för det gjorde inte jag men jag tolkade det inte som att hon blev "godförklarad" bara för att hon röstade på ulvar? Men som sagt jag förstod inte det där. jag tyckte det fanns lika lite som talade för sasse som det fanns saker som talade mot henne.
Jag klurar på om Cirkus är ond, cirkus (då matmisbrukaren) röstar sent i första omröstningen, kanske i hopp om att rädda kvar Caisa eller kanske för att det inte spelar någon roll vilken god som åker ut.
Cirkus mistänkliggjör sedan koppen i ett inlägg, men bara lite lagom och så röstar hon på Caisa. Kanske för att ha kvar kakan och äta upp den.
 
Precis det jag skriver.

Om en ulv inte tar en risk när den röstar på en annan ulv så ger det inget alibi å är då ingen alibiröst enligt mig.

Vet inte hur jag ska förklara mer men om vi tar ett exempel.

Om vi hypotetiskt tänker oss attjag är ulv så hade min röst på koppen dag ett inte varit en alibiröst eftersom hon inte varit i riskzonen att åka ut. Om vi däremot hypotetiskt tänker oss att jag och caisa skulle vara ulvar tillsammans och jag röstat på henne i första lynchen så hade det varit en alibiröst eftersom hon riskerade att åka ut.

Blev det klarare?
Ja, det blev klarare. Men jag fattar ändå inte vad du menar. Ty:

20:51 När Lobelia röstar cirkus, blir ställningen {2 Koppen} {2 Jeffery} {1 Caisa} {1 cirkus}
20:56 När Caisa röstar Koppen, blir ställningen {3 Koppen} {2 Jeffery} {1 Caisa} {1 cirkus}
20:57 När zassoo röstar Koppen, blir ställningen {4 Koppen} {2 Jeffery} {1 Caisa} {1 cirkus}

Menar du att med tre minuter från deadline så är inte Koppen i någon riskzon för att åka ut?
 
Tidigt och tidigt, jag röstade en timme innan DL, och trodde jag hade några minuter på mig. Sen undrar jag hur du menar med att min röständring var betydelselös? Med facit i hand, ja, men när jag ändrade hade Habina två röster och Lobelia två och i och med min röständring fick även Caisa två. Det var då åtta(?) kvar att rösta...
Gör ett nytt försök och hoppas på att det blir rätt den här gången. ;) @cirkus kan du utveckla vad du menade med att min röständring var betydelselös?
 
Förvisso.
Men borde det inte vara en fördel att ha kontroll över det osedda spåret?

Oavsett så är inte Habina nån huvudmisstänkt för mig just nu. Det är en notering bara

Hur menar du? Så länge det är ett osett spår är det väl ett bra spår i det läget?
 
Jag klurar på om Cirkus är ond, cirkus (då matmisbrukaren) röstar sent i första omröstningen, kanske i hopp om att rädda kvar Caisa eller kanske för att det inte spelar någon roll vilken god som åker ut.
Cirkus mistänkliggjör sedan koppen i ett inlägg, men bara lite lagom och så röstar hon på Caisa. Kanske för att ha kvar kakan och äta upp den.

eh är det här någon ny tanke? röstade inte du på cirkus efter att det där hade hänt? :confused: Liksom varför tar du upp det nu?
 
Jag klurar på om Cirkus är ond, cirkus (då matmisbrukaren) röstar sent i första omröstningen, kanske i hopp om att rädda kvar Caisa eller kanske för att det inte spelar någon roll vilken god som åker ut.
Cirkus mistänkliggjör sedan koppen i ett inlägg, men bara lite lagom och så röstar hon på Caisa. Kanske för att ha kvar kakan och äta upp den.

Nu kom det andra inlägget där du misstänker mig - har du några tankar om någon annan i leken?
och varför skulle jag vara ond och Caisa god? vad indikerar att Caisa inte kan vara ond och jag god. Eller rent av båda goda (eller onda)?
 
Ja, det blev klarare. Men jag fattar ändå inte vad du menar. Ty:

20:51 När Lobelia röstar cirkus, blir ställningen {2 Koppen} {2 Jeffery} {1 Caisa} {1 cirkus}
20:56 När Caisa röstar Koppen, blir ställningen {3 Koppen} {2 Jeffery} {1 Caisa} {1 cirkus}
20:57 När zassoo röstar Koppen, blir ställningen {4 Koppen} {2 Jeffery} {1 Caisa} {1 cirkus}

Menar du att med tre minuter från deadline så är inte Koppen i någon riskzon för att åka ut?
Jo det är precis det hon är och jag har inte påstått något annat. Jag förstår inte riktigt vad du vill ha fram?
 
Tja jag förstod nog aldrig riktigt varför folk godförklara sasse för det gjorde inte jag men jag tolkade det inte som att hon blev "godförklarad" bara för att hon röstade på ulvar? Men som sagt jag förstod inte det där. jag tyckte det fanns lika lite som talade för sasse som det fanns saker som talade mot henne.

För att det inte direkt fanns något som talade emot henne. Nån måste ju vara god liksom.
 
Nu kom det andra inlägget där du misstänker mig - har du några tankar om någon annan i leken?
och varför skulle jag vara ond och Caisa god? vad indikerar att Caisa inte kan vara ond och jag god. Eller rent av båda goda (eller onda)?

Hon skriver ju "kanske i hopp om att rädda kvar caisa...", alltså ser hon en möjlighet att jag är ond? Eller missuppfattar jag hennes inlägg helt?
 
Hur menar du? Så länge det är ett osett spår är det väl ett bra spår i det läget?

Ja ända tills det blir sett.

Det finns ju två varianter.
Antingen är det ett osett spår som ulvarna vill mörka eller så är det ett osett spår som de kan dra nytta av genom att peka ut mig.
 
Ja ända tills det blir sett.

Det finns ju två varianter.
Antingen är det ett osett spår som ulvarna vill mörka eller så är det ett osett spår som de kan dra nytta av genom att peka ut mig.

Oavsett vem som ser det pekas ju båda ut - vad spelar det för roll om en ulv upptäcker det eller inte, det är väl alltid bättre att ha kvar en ulv än inte liksom? Jag köper inte den teorin.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 327
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp