VM i fälttävlan (Ulvspel)

Den här röstningen säger väldigt mycket.
Jag anser att vi skulle kunna Goda Caisa och zassoo för deras röster #3 och #4 på Koppen. Det vore en väldigt vågad alibiröstning i mina ögon.

Då har vi säkerligen nån ytterligare Ond som försöker styra över vågskålen mot i-så-fall Goda Caisa, förutom Koppen själv.
Det skulle jag absolut inte våga göra. Onda kan ju göra så just för att det ger en stark alibi, det har ju hänt förut...
 
Det här var ju intressant. Jag funderar på om Koppen eventuellt försade sig, då är den som övertog MMs roll ganska så misstänkt nu.

Det är jag om någon har missat det. O_o



Jag gissar att ulvarna kommer att skona mig inatt (annars vore det rekordartat att bli käkad två nätter i rad) eftersom jag lär få misstankar på mig så hoppas de nog på att jag ryker i nästa lynch.


Jag håller med om att teorin att Koppen försa sig är bra, men tänk om ....
Koppen kanske inte alls försa sig utan det var ett rent typo och att lyan inser att det är ostrategiskt att ens bemöta det iom att den som kommer bli misstänkt är god och alltså är stor chans att den åker i nästa lynch. Jag tycker det är anmärkningsvärt att hon inte bemötte "försägningen" - hade jag varit ond så hade hon nog gjort det för att rikta bort misstankarna på en kollega, men en god cirkus finns ju ingen anledning att rikta bort misstankarna mot.

För övrigt så lanserade jag teorin att Koppen och Lobelia inte borde vara ulvar tillsammans och av de två höll jag Lobelia som den jag trodde var god.
 
@cirkus jag ser en risk i att det inte handlade om att hon försade sig och ulvarna då skulle ta tillfället i akt att bli av med dig. Men jag vet inte vad som är troligast.
 
Det skulle ju kunnat stå mellan två onda också.

Ja absolut.

Det som kändes lite konstigt var att det kom flera röster under så kort tid på samma person.
Den här röstningen säger väldigt mycket.
Jag anser att vi skulle kunna Goda Caisa och zassoo för deras röster #3 och #4 på Koppen. Det vore en väldigt vågad alibiröstning i mina ögon.

Då har vi säkerligen nån ytterligare Ond som försöker styra över vågskålen mot i-så-fall Goda Caisa, förutom Koppen själv.

eh(användbart ord idag) godförklara någon för att de röstat på en ond? Nja för mig krävs det mer en så. Däremot kan det tala till deras fördel.

Om det det är en ovågad röst så kan den ju knappast ge alibi?

Å om det nu var så att koppen försagt sig så kan de väl mycket väl ha bestämt sig för att offra henne efter att habina uppmärksammat det.

Är det någon jag skulle hålla åt det godare hållet(för att vara extra tydlig INTE godförklara bara misstänka mindre än de flesta just nu) är det just habina eftersom hon lyfte fram och påpekade det.
 
@cirkus jag ser en risk i att det inte handlade om att hon försade sig och ulvarna då skulle ta tillfället i akt att bli av med dig. Men jag vet inte vad som är troligast.
Ja absolut, som jag ser det som är det riskabelt att utgå från att koppen försa sig. Specielt med tanke på koppens utrycksätt, hon säger ju ofta saker som kan låta lite konstiga.
 
Om det det är en ovågad röst så kan den ju knappast ge alibi?
Vad menar du med en ovågad röst?

Å om det nu var så att koppen försagt sig så kan de väl mycket väl ha bestämt sig för att offra henne efter att habina uppmärksammat det.
Så om det nu verkligen var en försägning, då offrar Fuskarulvarna sin kollega, liksom för att verifiera för oss andra att MM/cirkus2 också är Fuskarulv..?

Är det någon jag skulle hålla åt det godare hållet(för att vara extra tydlig INTE godförklara bara misstänka mindre än de flesta just nu) är det just habina eftersom hon lyfte fram och påpekade det.
Habina = God köper jag.
En syskonulv hade aldrig dragit fram detta ur gömmorna, när vi andra missat det.
 
@cirkus jag ser en risk i att det inte handlade om att hon försade sig och ulvarna då skulle ta tillfället i akt att bli av med dig. Men jag vet inte vad som är troligast.

Tack.
Just så. Ulvarna ser en chans att bli av med mig på ett enkelt vis.

Jag klurar på om Habina är god eller ond. Vad har en ond Habina2 att vinna på att avslöja Koppens felskrivning/försägning ? Och dessutom lägga rösten där? Jo det ger henne ett ypperligt alibi. Samtidigt som misstankarna kastas på mig. Å andra sidan kan det lika gärna vara en god Habina2 som lägger sin röst på den hon tycker är mest misstänkt, om nu Koppen försa sig så måste hon ju vara ond och då röstar Habina enligt principen en ulv i taget...
 
@Jeffery ovågad=ej riskabel

Angående det andra så Nej vi kan ju inte veta om koppen försa sig så det blir ju konstigt att rösta på cirkus bara utifrån det? Som jag påpekade så brukar koppen utrycka sig annorlunda ibland.
 
Tack.
Just så. Ulvarna ser en chans att bli av med mig på ett enkelt vis.

Jag klurar på om Habina är god eller ond. Vad har en ond Habina2 att vinna på att avslöja Koppens felskrivning/försägning ? Och dessutom lägga rösten där? Jo det ger henne ett ypperligt alibi. Samtidigt som misstankarna kastas på mig. Å andra sidan kan det lika gärna vara en god Habina2 som lägger sin röst på den hon tycker är mest misstänkt, om nu Koppen försa sig så måste hon ju vara ond och då röstar Habina enligt principen en ulv i taget...

Fast skulle en ond Habina försöka bli av med en ulvkollega för att bli av med en god? Nja, det går ju fler goda på en ond så onda tjänar ju inte på det.
 
Nu har jag läst ikapp mig. Puh vad spännande! Känns skönt att jag hade rätt om koppen, sedan är jag lite velig om jag törs räkna in cirkus2 som ond automatiskt.

Fast visst skulle det kunna vara så att lyan bestämt sig för att offra koppen och sedan få cirkus2 att skriva ett försvarstal om att hon är god. När hon egentligen är ond. Hm... Får klura lite på det.

I övrigt tycker jag att Hedinn verkar väldigt virrig. Kan allt förklaras med feber eller är det slarvläsning för att hon är ulv?

Jeffery blir jag inte klok på, han hade alla chanser i världen att teoria ikväll, men jag har inte blivit hjälpt i jakten på ulvar.

Kan de onda vara cirkus2, hedinn och Jeffery?
 
Fast skulle en ond Habina försöka bli av med en ulvkollega för att bli av med en god? Nja, det går ju fler goda på en ond så onda tjänar ju inte på det.

Alltså jag vet inte.
Det är ju en väldigt djärv tanke. Men långt ifrån omöjlig

jag tänker lite på hur förra leken blev. Sasse röstade ut två kollegor, så blev hon också mer eller mindre godförklarad.
 
Jeffery blir jag inte klok på, han hade alla chanser i världen att teoria ikväll, men jag har inte blivit hjälpt i jakten på ulvar.
Jag ska inte ta på mig någon rösträkningsroll fortsättningsvis. Det tar för mycket uppmärksamhet från teoriandet i fasen innan röstnings-deadlinen.
 
Och ...som en liten fortsättning.

Det ger ju ett försprång om det är en ulv som upptäckte felskrivningen.

Fortfarande säger det ingenting om Habina2's roll. Men jag bara tänker olika möjligheter.
 
Alltså jag vet inte.
Det är ju en väldigt djärv tanke. Men långt ifrån omöjlig

jag tänker lite på hur förra leken blev. Sasse röstade ut två kollegor, så blev hon också mer eller mindre godförklarad.

Ja, visst var hon med, men det var knappast så att hon faktiskt plockade upp ett osett spår och följde det. Inte riktigt jämförbart anser jag.
 
Så vad menar du med
Om det det är en ej riskabel röst så kan den ju knappast ge alibi?

Precis det jag skriver.

Om en ulv inte tar en risk när den röstar på en annan ulv så ger det inget alibi å är då ingen alibiröst enligt mig.

Vet inte hur jag ska förklara mer men om vi tar ett exempel.

Om vi hypotetiskt tänker oss attjag är ulv så hade min röst på koppen dag ett inte varit en alibiröst eftersom hon inte varit i riskzonen att åka ut. Om vi däremot hypotetiskt tänker oss att jag och caisa skulle vara ulvar tillsammans och jag röstat på henne i första lynchen så hade det varit en alibiröst eftersom hon riskerade att åka ut.

Blev det klarare?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 327
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp