VM i fälttävlan (Ulvspel)

Jag uppfattade att Jeffery menade på att han trodde jag och Zass var goda eftersom att OM vi varit onda och röstat som vi gjorde så hade ju Koppen riskerat att åka ut... Det stämmer väl även med din definition av alibiröstning? :)

Ja det stämmer och jag tolkade Jeffery likadant och påpekade att jag inte håller med honom utan tycker att det kunde vara möjliga alibiröster.
 
Jag uppfattade att Jeffery menade på att han trodde jag och Zass var goda eftersom att OM vi varit onda och röstat som vi gjorde så hade ju Koppen riskerat att åka ut... Det stämmer väl även med din definition av alibiröstning? :)

Ja det stämmer och jag tolkade Jeffery likadant och påpekade att jag inte håller med honom utan tycker
Ja precis. Men jag menade att vi andra "godförklarade" väl henne lika mycket eller lite som du liksom.

att det kunde vara möjliga alibiröster.
 
Jag klurar på om Cirkus är ond, cirkus (då matmisbrukaren) röstar sent i första omröstningen, kanske i hopp om att rädda kvar Caisa eller kanske för att det inte spelar någon roll vilken god som åker ut.
Cirkus mistänkliggjör sedan koppen i ett inlägg, men bara lite lagom och så röstar hon på Caisa. Kanske för att ha kvar kakan och äta upp den.

En sak till:

Tyvärr kan jag inte svara på hur MM resonerade när hon la sin röst i första lynch. Hon kanske helt enkelt röstade på den som var skummast. Du röstade ju på samma person om du inte minns det.
 
Nu kom det andra inlägget där du misstänker mig - har du några tankar om någon annan i leken?
och varför skulle jag vara ond och Caisa god? vad indikerar att Caisa inte kan vara ond och jag god. Eller rent av båda goda (eller onda)?
Caisa lade en röst sent på koppen som bridrog till att hon åkte ut det väger mot god i min ögon.
Du röstade tidigt på caisa en helt meningslös röst om hon är ond. Det är för tidigt för att vara alibi.

Mest tror jag att ni nte är onda tillsammans. Sen vill jah egentligen ha fel, att någon med Cirkus som alias är ond käns fel, men det är helt ot.
 
En sak till:

Tyvärr kan jag inte svara på hur MM resonerade när hon la sin röst i första lynch. Hon kanske helt enkelt röstade på den som var skummast. Du röstade ju på samma person om du inte minns det.
Jo jag minns det, men jag misstänker inte mig själv.
 
UPPDATERING!

Fantastiska ritter! Ja, mindre fantastiska ritter också. Avslappnade hästar. Spända hästar. Men ingen som föll av, ingen som hoppade över dressyrstaketet, ingen som skenade på banan, ingen som... Faktiskt klarade sig alla igenom dressyren. Så imorgon mina vänner... är det dags för terrängen!

DL kl 21.00
Natt-DL 22.30


Trötta och nöjda hästar mumsar havre och ryttarna dricker duktigt morotsjuice. LL drar sig tillbaka och lämnar taktiksnack och spekulationer till ryttarna.
 
Gör ett nytt försök och hoppas på att det blir rätt den här gången. ;) @cirkus kan du utveckla vad du menade med att min röständring var betydelselös?

Den påverkade inte slutresultatet av röstningen (om jag inte missminner mig) varför ändra en röst om man inte 1) verkligen vill ha ut någon 2) verkligen vill rädda kvar någon
 
Caisa lade en röst sent på koppen som bridrog till att hon åkte ut det väger mot god i min ögon.
Du röstade tidigt på caisa en helt meningslös röst om hon är ond. Det är för tidigt för att vara alibi.

Mest tror jag att ni nte är onda tillsammans. Sen vill jah egentligen ha fel, att någon med Cirkus som alias är ond käns fel, men det är helt ot.

Vadå för tidigt för att vara alibi? Jag förstår verkligen inte vad du skriver (men jag är iofs väldigt trött).
 
Jag är fortfarande inte kompis med buke hoppas ni har överseende med att det blir lite konstigt ibland


Ja precis. Men jag menade att vi andra "godförklarade" väl henne lika mycket eller lite som du liksom.

Ja det har vi ju rett ut tidigare att jag misstolkade er. :) Men under leken uplevde jag ju inte det så utan tolkade det som om flera stoppat in Sasse i godfaket på ett sätt jag inte tyckte att jag själv gjorde jag misstänkte ju alla fast olika mycket.Ibland kan man ju känna sig rätt säker på att någon är god men det gjorde jag ju inte då. å det var det jag syftade på nu hur jag upplevde det under leken.
 
Oavsett vem som ser det pekas ju båda ut - vad spelar det för roll om en ulv upptäcker det eller inte, det är väl alltid bättre att ha kvar en ulv än inte liksom? Jag köper inte den teorin.

Är det verkligen alltid bättre att ha kvar en ulv än inte?
Så tror inte jag att det är
Det är alltid bättre för ulvasidan att ha en som blir sedd som god så den egna sidan har större chans att vinna
 
Skönt att ingen blev uppäten. :-)

Nu skall jag sova och hoppas att lite kloka tankar dyker upp i mitt huvud även imorgon.

Då är det terrängprov! :banana: (Se tidigare i tråden för bilder på det fantastiska norska fullblodet som kastar sig orädd över stock och sten)
 
Vadå för tidigt för att vara alibi? Jag förstår verkligen inte vad du skriver (men jag är iofs väldigt trött).
Det är lugnt, jag förstår knappt själv.

Jag menar mest att ge en röst tidigt på någon kommer knappast tolkas som man nästen röstade ut någon eller precis räddade någon. Den liksom bara är, i synnerhet om ingen hakar på.
 
Caisa lade en röst sent på koppen som bridrog till att hon åkte ut det väger mot god i min ögon.
Du röstade tidigt på caisa en helt meningslös röst om hon är ond. Det är för tidigt för att vara alibi.

Mest tror jag att ni nte är onda tillsammans. Sen vill jah egentligen ha fel, att någon med Cirkus som alias är ond käns fel, men det är helt ot.

Om Caisa är ond så är väl min röst verkligen inte meningslös?

Är din utgångspunkt hela tiden att jag är ond? Att min röst på Caisa skulle vara en alibiröst? Du tror inte att dte helt enkelt är så att jag tyckte att Caisa var skum?
 
Den påverkade inte slutresultatet av röstningen (om jag inte missminner mig) varför ändra en röst om man inte 1) verkligen vill ha ut någon 2) verkligen vill rädda kvar någon

Fast att den inte skulle påverka slutresultatet kan varken hedinn eller någon annan vetat när hon ändrade rösten.

En vanligaste anledningen till att ändra röst är att börja misstänka någon annan mer och det var väl inte konstigt om hon gjorde det med tanke på att rösten på mig delvis bygde på att hon missförstod mig.
 
Det är lugnt, jag förstår knappt själv.

Jag menar mest att ge en röst tidigt på någon kommer knappast tolkas som man nästen röstade ut någon eller precis räddade någon. Den liksom bara är, i synnerhet om ingen hakar på.

Menar du att en tidig röst är meningslös? Och att ingen hakade på?
Nu får du nog förklara hur du menar
Detta är senaste röstlistan:

Röster:
15:46 Habina röstar på koppen
17:56 cirkus röstar på CaisaLundblad
18:22 Jeffery röstar på koppen
19:28 Snurrfian röstar på Jeffery
20:49 Mammas röstar på Jeffery
20:51 Lobelia röstar på Cirkus
20:56 CaisaLundblad röstar på Koppen
20:57 zassoo röstar på Koppen
20:58 Koppen röstar på CaisaLundblad
20:58 Niyama röstar på CaisaLundblad
20:59 glömmerallt röstar på cirkus
21:00 Hedinn röstar på CaisaLundblad
 
Fast att den inte skulle påverka slutresultatet kan varken hedinn eller någon annan vetat när hon ändrade rösten.

En vanligaste anledningen till att ändra röst är att börja misstänka någon annan mer och det var väl inte konstigt om hon gjorde det med tanke på att rösten på mig delvis bygde på att hon missförstod mig.

Det är sant!
jag tolkade heller inte röständringen som nån big deal men det är lite ovanligt att göra den på det viset. En not liksom
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp