VM i fälttävlan (Ulvspel)

Idag gör jag en cirkus och smiter in på toan för att läsa. Är på kick off med jobbet. ;)

Jag är som sagt kluven till min egna teoris trovärdighet. Velade igår om jag skulle rösta på koppen eller cirkus2, valet föll på koppen då hon hade betett sig mer knepigt i leken.

Med samma tanke kanske det är mer logiskt att rösta på hedinn eller Jeffery idag. Någon annan som kan tänka klarare än mig?
 
Idag gör jag en cirkus och smiter in på toan för att läsa. Är på kick off med jobbet. ;)

Jag är som sagt kluven till min egna teoris trovärdighet. Velade igår om jag skulle rösta på koppen eller cirkus2, valet föll på koppen då hon hade betett sig mer knepigt i leken.

Med samma tanke kanske det är mer logiskt att rösta på hedinn eller Jeffery idag. Någon annan som kan tänka klarare än mig?

vad menar du med samma tanke? Varför just dom två?

För övrigt känner jag mig en smula hedrad "göra en cirkus" :)
 
vad menar du med samma tanke? Varför just dom två?

För övrigt känner jag mig en smula hedrad "göra en cirkus" :)

Menar inte @Habina att @Hedinn och @Jeffery verkar lite misstänkta? Eller vill jag bara väldigt gärna tro att det är det hon skriver för att det passar väldigt bra ihop med mina egna teorier? Jeffery röstade jag på igår eftersom han så snabbt kom fram till koppen, nu visade det sig vara rätt tänkt men var det tack vare att de hade diskuterats sig fram att offra koppen? Hedinn blir jag inte klok på en fläck på, jag hoppas att hon dyker upp senare idag så jag kan få en chans att fundera över mina teorier... :nailbiting::confused:
 
@Snurrfian Jag ska försöka komma med mer idag, blev en del jobb igår kväll så jag försökte mest bara hänga med lite under tiden och nu är jag borta och skor, men borde få mer tid senare i eftermiddag/kväll. :)
 
@Snurrfian Jag ska försöka komma med mer idag, blev en del jobb igår kväll så jag försökte mest bara hänga med lite under tiden och nu är jag borta och skor, men borde få mer tid senare i eftermiddag/kväll. :)
Det är okej, du får ha ett liv utanför buke, alla kan inte sitta vid datorn och försöka smita ifrån sånt som man borde göra! ;)
 
Idag gör jag en cirkus och smiter in på toan för att läsa. Är på kick off med jobbet. ;)

Jag är som sagt kluven till min egna teoris trovärdighet. Velade igår om jag skulle rösta på koppen eller cirkus2, valet föll på koppen då hon hade betett sig mer knepigt i leken.

Med samma tanke kanske det är mer logiskt att rösta på hedinn eller Jeffery idag. Någon annan som kan tänka klarare än mig?

Om jag tänker klart vet jag inte, före jag röstade på Cirkus var jag tvärsäker, men blir mer och mer tveksam. Och min teori ifrågasatte jag själv redan från början men jag om jag nu skulle råka rösta ut en god så vill jag åtminstone ta beslutet själv och inte bara haka på. Det är en del i den "goda vågskålen" såsom att teorisera om att koppen var ond men det uppvägs delvis genom att rösta på Caisa men hon kan ju också vara ond. Mycket hände de 3 sista minuterna. Just nu lutar jag åt att sikta in mig på någon annan.
 
Någon som har röstlistorna nära till hands? För båda lyncherna gärna. :)
@Mammas har gjort i ordning för ett par sidor sedan!

Deltagarlista:
Niyama
glömmerallt
Lobelia
Mammas
zassoo
Jeffery
Snurrfian (fd _CorpseBride_)
Hedinn
habina2 (fd bumpo)
cirkus2 (fd matmissbrukaren)
caisalundblad

Koppen, ulv, lynchas dag 2
cirkus1, spion, käkad natt 1
Habina1, bybo, utröstad dag 1

Röstlista:
Dag 1
17:51 (Habina röstar på Lobelia)
18:24 Lobelia röstar på Habina19:23 (Hedinn röstar på glömmerallt)
19:45 Caisa röstar på Habina
20:10 Zassoo röstar på Lobelia
20:20 Niyama röstar på Caisa
20:25 Hedinn ändrar till Caisa
20:31 Koppen röstar på Lobelia
20:54 Glömmerallt röstar på Koppen
20:58 Matmissbrukaren röstar på Habina20:59 Habina ändrar till Caisa
21:00 Jeffery röstar på Mammas
Habina 3 Caisa 3 Lobelia 2 Koppen 1 Mammas 1

Missade att rösta: Mammas, cirkus1, snurrfian (dispans) och cirkus2 (fd bumpo)
Habina BYBO åker
Natt 1:
Cirkus1 SPION käkas


Dag 2:
15:46 Habina röstar på koppen
17:56 cirkus röstar på CaisaLundblad
18:22 Jeffery röstar på koppen
19:28 Snurrfian röstar på Jeffery
20:49 Mammas röstar på Jeffery
20:51 Lobelia röstar på Cirkus
20:56 CaisaLundblad röstar på Koppen
20:57 zassoo röstar på Koppen
20:58 Koppen röstar på CaisaLundblad
20:58 Niyama röstar på CaisaLundblad
20:59 glömmerallt röstar på cirkus
21:00 Hedinn röstar på CaisaLundblad
Missade att rösta: ?


Koppen ULV lynchas
Natt 2:
Ingen käkas
 
Jag törs inte riskera att missa röstningen. Har som sagt kick off och snart börjar middagen.

Det har inte dykt upp särskilt mycket nytt, så jag får lita på tidigare information.

Jeffery tycker jag betedde sig mest märkligt igår, han var inne och kunde teoria, men valde att inte skriva något med substans. När jag konfronterade honom med det "skyllde" han på att han ansvarade för röstlistan.

Det gör mig mer misstänkt mot honom än de andra jag just nu har på listan (Hedinn, cirkus2).

Habina röstar på Jeffery

Jag tror inte jag hinner in mer ikväll, men lovar att göra ett försök om det går.
 
@Lobelia och kanske @Snurrfian om ni inte visste det så är ett effektivt sätt att gå igenom varje deltagares inlägg
man kan hitta en persons inlägg genom att på senior sidan klicka på antalet inlägg för en viss tråd och då får du en sorterad lista på skribenterna, sen kan du klicka på skribentens nick och på så vis få fram dens inlägg..
 
@Lobelia och kanske @Snurrfian om ni inte visste det så är ett effektivt sätt att gå igenom varje deltagares inlägg
man kan hitta en persons inlägg genom att på senior sidan klicka på antalet inlägg för en viss tråd och då får du en sorterad lista på skribenterna, sen kan du klicka på skribentens nick och på så vis få fram dens inlägg..

Jag brukar klicka på siffran efter varje nick, då får jag fram alla inlägg användaren gjort i tråden i en sökresultatlista. :)
 
Jag håller med Habina om att Jeffery betedde sig underligt igår.
Så jäkla komplicerat är det inte att ha koll på röstlistan att man inte hinner att teoria ordentligt.
Det kan ju iofs finnas ett IRL liv att ägna sig åt.
Om Jeffery är på ulvalaget så betyder det att han lag en röst på en kollega, dessutom en kollega som riskerade att åka iom att det luftats rätt myckt misstankar åt det hållet redan vid tillfället då rösten las.
 
Men om jag försöker mig på en liten analys... Vi tror alltså att de som röstade på @CaisaLundblad gjorde det för att rädda koppen, då sticker ju @Niyama och @Hedinn ut som har röstat lika i båda röstningarna? Eller är de övertygade om att caisa är ond och vilken teori bygger de det på?
Men även @cirkus röstade tidigt på caisa, vilket antingen tyder på att cirkus visste något och försökte rädda koppen i ett tidigt läge eller så finns det en teori om att caisa är ond även där? Gah jag måste läsa igenom allt igen för att bli lite klokare!

Jag tänker rent spontant att onda nog inte vill rädda Koppen i det läget. Min erfarenhet som ond är att om någon får röster på sig skyr alla andra ulvar den som pesten, för de vill inte riskera att ligga risigt till om den åker som ulv. Sedan finns det ju alltid ett "å andra sidan" för det kan ju vara värt att riskera om man tror att man kan göra det utan att hamna i sämre dager själv. Men rent generellt tror jag inte att övriga ulvar skulle anstränga sig för att rädda Koppen.
 
Sen har du naturligtvis alldeles rätt i att ett alibi inte måste få omedelbar effekt genom att någon offras. Men ibland så kan det vara värt det. I detta fall ser jag det som två möjliga fördelar för lyan. Dels 1) jag blir misstänkt (och för att upprepa mig, Koppen har inte vid något tillfälle påpekat sin felskrivning utan låter mig fortsatt vara utpekad, vore jag ond så är det väl dumt att riskera att få ut ännu en ulv vid nästa lunch? Är jag god och blir lynchad så har de lyckats) 2) En potentiell godförklaring av Habina.

Fast vad kan hon säga som får någon verkan? Alltså Koppen har ju åkt och visat sig vara ond - en kommentar från henne där hon bedyrar att ni inte hör ihop gör varken till eller från i det läget? Eller hur resonerar du? :)
 
@Lobelia och kanske @Snurrfian om ni inte visste det så är ett effektivt sätt att gå igenom varje deltagares inlägg
man kan hitta en persons inlägg genom att på senior sidan klicka på antalet inlägg för en viss tråd och då får du en sorterad lista på skribenterna, sen kan du klicka på skribentens nick och på så vis få fram dens inlägg..

Jag brukar klicka på siffran efter varje nick, då får jag fram alla inlägg användaren gjort i tråden i en sökresultatlista. :)

Det är sånt här jag borde veta som moderator va? Hm hoppas att de andra moderatorerna inte inser vilken hopplös kollega de har... ;) ) Tack för tipsen! :D
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 461
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp