VM i fälttävlan (Ulvspel)

Ok, mina tankar so far...

Niyama. Kommer med bra insikter, fast det kan hon göra som ond också. Tycker det är intressant när hon i #232 sätter fingret på vad som är knepigt med Hedinn. Jag känner också igen beteendet från när Hedinn var ond. Det måste förstås inte betyda något, men är något att ha kvar i bakhuvudet.

Koppen. Se teori om koppen i inlägg #283. Har lite funderingar kring både lobelia och niyama, men inget som hjälper mig att få grepp om henne. Blir misstänksam när hon så snabbt förklarar att någon som röstat på Habina1 eller på henne är ulv. Så behöver det självklart inte vara. Det kan också vara tre goda som röstade på mig, i tron att jag var ond. Likaså kan glömmerallt (som röstade på koppen) vara god, jag blir inte riktigt klok på hur koppen menar.

glömmerallt. Vill gärna förklara och ifrågasätta, känns för stunden som att hon är åt det godare hållet.

Lobelia. Hämndröstar på Habina1 med en klen teori, hon hävdar att Habina1 lovat att inte rösta ut någon ny. Något sådant löfte hade inte Habina1 avgett, jag bara tyckte att det var tråkigt om en ny ryker redan i första lynchen. Jag ogillar att Lobelia skriver om saker så de får en annan betydelse, men jag är osäker på om det gör henne ond för det. Kan lika gärna vara en god som inte riktigt lärt sig hur man formulerar sig.

Mammas. :nailbiting:

zassoo. Skriver väldigt vagt i sitt inlägg där hon sedan röstar på lobelia. Försöker hon dölja att hon egentligen vet mer? Svår att få grepp om.

Jeffery. Förstår jag mig inte alls på. Vill, som jag tror det var mammas påpekade, skänka bort en dags teorier och låta ulvarna mumsa ohämmat. Åt det ondare hållet i min bok just nu.

_CorpseBride_/Snurrfian. :confused:

Hedinn. Röstar på glömmerallt pga ett missförstånd om antal ulvar, men när de rett ut det ändrar hon sig till caisa då hon tycker att Niyama hade en bra teori kring henne. Oklar...

matmissbrukaren/cirkus2. Se teori om cirkus2 i inlägg #283. Matmissbrukaren verkar ha röstat på Habina1 för att jag hade ett ”spår” mot henne. Förstår inte riktigt hur hon menade, men jag har svårt att se att cirkus2 kan förklara heller.

caisalundblad. Caisas röst på Habina1 förstår jag inte riktigt, jag röstade på den jag tyckte var mest misstänksam, men bad om ursäkt eftersom jag egentligen inte vill ha ut nya i första lynchen. Niyama påpekar att hon ”backar upp” Hedinn lite. Värt att notera.

Kan du utveckla varför du har en :nailbiting: efter Mammas namn?
 
Och jag kan passa på att säga att jag förstod det, plus att det var skämtsamt från min sida redan från början. :D

Jag förstod det skämtsamma från böran, därför jag skämta vidare:D Men insåg att det kanske inte var helt uppenbart för alla nya. :p

För övrigt får jag känslan av att de oaktiva från igår är aktiva idag och tvårtom känns lite udda, ioförsig har jag lite ont i huvudet och känner mig snurrig vad gäller leken.

ska läsa igenom igen och se om jag upptäcker något misstänkt.
 
Kommer du att komma in och teoria mer under kvällen? Just nu är du väldigt svår att placera, och kommer du bara skriva teorier som i röstningsinlägget finns det väldigt lite att gå på angående dig.
Har precis plockat av svampen jag plockat från dagens banpromenad från min hyrda lägenhets något undermåliga spis, så nu har jag ingenting mer att passa än DL.

So count me in för mer närvaro.
 
Jag kunde bestämma mig för att lägga en röst så snabbt, eftersom jag läst tråden till och från under dagen, men inte haft den tiden att formulera mig på tillfredställande sätt.
Så bestämmandet att lägga denna nu, hade värkt fram tidigare under dagen.

Har du några fler funderingar att delge oss på detsom hänt och folk skrivit, håller med @Mammas om att det är svårt att få en uppfatning om dig när du inte skriver om så mycket utan mest det du röstar efter(vilket mest bara verkar vara att du hakar på habinas teori?)
 
@Niyama – svår som alltid. Tycker att hon känns ungefär som vanligt, vilket väl vore positivt om det skulle säga något om hennes roll. Kommer att hålla uppsikt över henne.

@Koppen – Tabben Habina grävde upp är ju intressant, dock är koppen ofta lite rörig så jag kan inte helt skaka tanken på att habina kastar sig över ett lätt offer. Har lyst med sin frånvaro idag.

@glömmerallt – Har inte skrivit något som jag reagerat på. Iof inte ovanligt, jag håller koll och hoppas att jag noterar något längre fram om hon är ond.

@Lobelia – rent spontant tänker jag att om hon suttit i en lya hade hon istället för att bli irriterad i tråden skrivit till sina ulvkollegor. Sedan slår paranpoian till – en taktik uttänkt av lyan för att jag ska tänka just så? Men tja, det kändes väldigt ärligt upprört från lobelias håll, så just nu är hon inte en av mina mer misstänkta.

Mammas – Det är jag!

@zassoo – skriver ett inlägg med spontana funderingar som inte är direkt ögonbrynshöjande, inget uppseendeväckande men heller inget som säger så mycket om hennes roll heller. Sedan dess har hon skrivit lite med Lobelia, men det är allt. Väldigt anonym för mig.

@Jeffery – Har lyst med sin frånvaro. Det är helt ok) alla har vi liv emellanåt) men tycker inte att han direkt levererar nu på kvällen heller. Lägger en röst som jag i sig inte ifrågasätter men svarar inte på frågor jag ställt om hans teori igår eller skriver om någon annan. Hoppas det kommer mer härifrån.

@Snurrfian (fd _CorpseBride_) – är ny, och det är alltid svårt. Har inte gjort något uppseendeväckande och ger spontant en känsla av att hon går ensam i ulvspelsdjungeln.

@Hedinn – vet jag inte vart jag ska placera. Något litet fick jag en känsla av igår, men sedan har hon bara gjort instick så jag vill nog se mer innan jag kan uttala mig om henne.

@Habina 2 (fd bumpo) – märkligt att hon inte har något att säga om mig, även om det är tvetydligt kan man ju skriva hur man tänker ändå tycker jag. Sedan är det ju teorin om Koppen och jag vet inte hur jag ställer mig där. Dels kan det vara en klockren tabbe, eller så är Koppen bara rörig och Habina drar nytta av det för att peka ut henne.

@cirkus 2 (fd matmissbrukaren) – Om teorin habina kom upp med stämmer är cirkus högst misstänkt, annars kan jag inte komma på något direkt som får mig att misstänka henne. Fortsätter övervaka men är inte bland de mer misstänkta just nu.

@CaisaLundblad – Jag vet inte vart jag har henne. Hon skriver ett långt inlägg, som verkar vara mer försvarsinlägg än teori? Lite om Koppen och Cirkus, men det är det typ. Hon är dock här, så det kanske kommer mer under kvällen.
 
@CaisaLundblad Jag skulle fortfarande vilja få en förklaring till detta. :)

Tidigt och tidigt, jag röstade en timme innan DL, och trodde jag hade några minuter på mig. Sen undrar jag hur du menar med att min röständring var betydelselös? Med facit i hand, ja, men när jag ändrade hade Habina två röster och Lobelia två och i och med min röständring fick även Caisa två. Det var då åtta(?) kvar att rösta...
 
Teorin håller helt enkelt inte. Varför? Jo för att vi, om vi gemensamt gått ihop för att rösta ut cb hade förlorat en viktig grej, dvs informationen vi får av första lynch. Om du kollar på följande lekdygn lovar jag dig att minst 95 % av teorierna kommer att handla om vad som hände i första lynch. Kolla på typ alla lekar som varit. Alla teorier dag två bygger på saker som hänt dag ett. Om man inte har den första röstningen har man inget att bygga vidare teorier på. Och om alla bestämmer sig för att rösta ut samma person, vad ska man då bygga på? Jo, man är i samma utgångsläge som alltid dag ett, med en väsentlig skillnad, att ulvarna fått en till chans att äta. Då därför anser jag snarare att ditt synsätt är sämre för den goda sidan. Du ger bara bort en extra käkning till ulvarna liksom, varför vill du göra det?

Om det här nu inte ska ingå i leken, ber jag om ursäkt för att jag fortsätter att bryta mot oskrivna regler. Men eftersom det tycks finnas ett intresse för en förklaring; så här är den.

Den värld jag härstammar från är det fullt tillåtet med blunda-och-peka-röster. Grejar man dock inte att motivera en sån blunda-och-peka-röst som är lagd vid ett suspekt ställe på ett suspekt sätt, skulle man kunna säga att man befinner sig i deep hästshit.

I denna värld hade jag aldrig tagit upp det jag noterat i den andra tråden. Då hade jag bara lagt en BOP på valfri, eftersom jag inte hade nåt bättre att komma med. Däremot hade noteringen funnits kvar i min svarta bok, för att se om det skulle bli fler noteringar där längre fram.

Men här var jag tvungen att kläcka ur mig en motivering, och hade påbörjat genomläsningen av tråden alldeles för sent. Då fick det bli som det blev. En röst, och en motivering - som var ungefär lika vass (eller inte vass) som alla andras.

Jag kan hålla med om det Mammas säger härovan, precis som min motivering har lite bäring. Det är ibland längre fram i spelet värt att se hur rösterna faller under den första röstningen - under förutsättning att man nu har röstat.

Så med tanke på hur det blev igår är Mammas argument mot mig (som jag delvis kan hålla med om) en liten sten i ett Mammasglashus.
Detta är dock ingenting jag tänker hänga upp mig på idag. Och inte heller längre fram.
För min del är min röst, och min misstanke mot Mammas (och CB/Snurrfian) historia, som det ser ut nu.
 
Jag undviker också gärna att rösta på Habina i början, om jag kan. Mitt alternativ var att bop:a med motivering i stil med "Röstar på (t.ex) "Cirkus1" för att hon... varit inaktiv (t.ex). Habina och Lobelia är mina högst misstänkta, men Habina vill jag inte rösta på för hon brukar vara skum och Lobelia vill jag inte rösta på för hon är ny."

... nåt säger mig att ni tyckt det varit betydligt skummare än rösten på Habina. :D :p

Varför av princip undvika att rösta på en viss deltagare? Nu har jag aldrig spelat med just Habina förut, men väl med andra deltagare som "alltid är virriga i början" eller liknande och visst är man lite mer förlåtande mot dem än mot spelare som alltid är mer vassa, men det går ju inte att komma undan med vad som helst bara för att man har en virrig image. Nu ifrågasätter jag inte just utebliven röst på Habina utan är mer fundersam över tankesättet.


@Snurrfian Angående det du skrev om att Niyama och Hedinn verkar "backa upp" varandra, jag tror inte de skulle göra det om de satt i lyan tillsammans. De är lite för erfarna för att vilja kopplas ihop på det sättet, däremot tror jag absolut det finns en möjlighet att en av dem är ond, möjligen att ingen av dem är det. Spontan tanke som kom när jag läste igenom leken iaf, jag kan ha fel också. :D

Jag tror inte heller att både Niyama och Hedinn är ulvar. Däremot kan mycket väl en av dem vara det, det skulle faktiskt inte förvåna mig men jag har inga direkta misstankar mot vare sig den ena eller andra i nuläget :p
 
I övrigt angående Caisa så är min känsla just nu att hon är god. Kan dock vara att jag är grundlurad eftersom hon känns så ärligt förvirrad.

@Jeffery Det där var i princip en wall of text som kan sammanfattas med att du la en väldigt svagt motiverad röst? ;)
 
Varför av princip undvika att rösta på en viss deltagare? Nu har jag aldrig spelat med just Habina förut, men väl med andra deltagare som "alltid är virriga i början" eller liknande och visst är man lite mer förlåtande mot dem än mot spelare som alltid är mer vassa, men det går ju inte att komma undan med vad som helst bara för att man har en virrig image. Nu ifrågasätter jag inte just utebliven röst på Habina utan är mer fundersam över tankesättet.

Jag tycker inte att det är märkligt. Då menar jag inte att ingen någonsin ska rösta på Habina eller Koppen, men med just de två deltagarna har jag mer överseende med uttalanden som jag huggit på omedelbart med andra, just för att jag vet att det är deras sätt. Sedan kommer jag ju inte att avskriva dem helt, men att någon eller några ALLTID röstas ut i första lynch är inte helt ok. Dels blir det inte roligt för den som alltid åker dag ett och meningen med leken är ju att alla ska ha roligt, men också för att det inte är de goda till gagn att någon alltid åker oavsett roll - även om Habina är ond ibland bör hon vara god typ 2/3 gånger och alltså borde det vara mer gynnsamt att rösta på den som objektivt är mest misstänkt, inte den som uttalar sig misstänkt för att det är hennes sätt, typ.
 
Varför av princip undvika att rösta på en viss deltagare? Nu har jag aldrig spelat med just Habina förut, men väl med andra deltagare som "alltid är virriga i början" eller liknande och visst är man lite mer förlåtande mot dem än mot spelare som alltid är mer vassa, men det går ju inte att komma undan med vad som helst bara för att man har en virrig image. Nu ifrågasätter jag inte just utebliven röst på Habina utan är mer fundersam över tankesättet.




Jag tror inte heller att både Niyama och Hedinn är ulvar. Däremot kan mycket väl en av dem vara det, det skulle faktiskt inte förvåna mig men jag har inga direkta misstankar mot vare sig den ena eller andra i nuläget :p

Oh, Mammas hann före med en fin förklaring. :p
 

(Habina röstar på Lobelia)
Lobelia röstar på Habina
(Hedinn röstar på glömmerallt)
Caisa röstar på Habina
Zassoo röstar på Lobelia
Niyama röstar på Caisa
Hedinn ändrar till Caisa
Koppen röstar på Lobelia
Glömmerallt röstar på Koppen
Matmissbrukaren/ Nu cirkus röstar på Habina
Habina ändrar till Caisa
Jeffery röstar på Mammas


Vilket innebär:
Habina: 3
Caisa: 3
Lobelia: 2
Koppen: 1
Mammas: 1

Ej röstat:
Snurrfian (uppskov), bumpo, cirkus, Mammas



Eftersom första röstningen kändes ovanligt lite analyserad så kikade jag lite på den men vet inte riktigt om jag kom framtill nå vettigt

En lite luddig teori är att cirkus,lobelia och caisa skulle vara ulvar ihop, men jag vet inte om jag tror på det själv rikigt eller varför inte koppen, caisa + ev. cirkus
Sen tycker jag fortfarande zassos, koppens och MMs teorier/motiveringar är konstiga ja en dela andra också kanske.

Summasumarum vart jag väl inte ett dug klokare vad det vad jag ska rösta på:p

(@Mammas nu är jag inne på det där läsa om och fatta mindre spåret igen :cool: )
 
(Habina röstar på Lobelia)
Lobelia röstar på Habina
(Hedinn röstar på glömmerallt)
Caisa röstar på Habina
Zassoo röstar på Lobelia
Niyama röstar på Caisa
Hedinn ändrar till Caisa
Koppen röstar på Lobelia
Glömmerallt röstar på Koppen
Matmissbrukaren/ Nu cirkus röstar på Habina
Habina ändrar till Caisa
Jeffery röstar på Mammas


Vilket innebär:
Habina: 3
Caisa: 3
Lobelia: 2
Koppen: 1
Mammas: 1

Ej röstat:
Snurrfian (uppskov), bumpo, cirkus, Mammas



Eftersom första röstningen kändes ovanligt lite analyserad så kikade jag lite på den men vet inte riktigt om jag kom framtill nå vettigt

En lite luddig teori är att cirkus,lobelia och caisa skulle vara ulvar ihop, men jag vet inte om jag tror på det själv rikigt eller varför inte koppen, caisa + ev. cirkus
Sen tycker jag fortfarande zassos, koppens och MMs teorier/motiveringar är konstiga ja en dela andra också kanske.

Summasumarum vart jag väl inte ett dug klokare vad det vad jag ska rösta på:p

(@Mammas nu är jag inne på det där läsa om och fatta mindre spåret igen :cool: )

Så exakt varför skulle tre ur lyan gå ihop för att rösta ut habina? :p

Haha, det är bra, det får mig att framstå som att jag har koll. :angel: ;)
 
@zassoo – skriver ett inlägg med spontana funderingar som inte är direkt ögonbrynshöjande, inget uppseendeväckande men heller inget som säger så mycket om hennes roll heller. Sedan dess har hon skrivit lite med Lobelia, men det är allt. Väldigt anonym för mig.

Måste bara kommentera det här :p Jag vet att jag ofta får såna här kommentarer i lekar, att jag inte säger något uppseendeväckande/är anonym osv men det är liksom inte meningen! Jag läser och läser, tycker att jag försöker producera inlägg med lite substans (även om de inte är supermånga) men ändå händer detta :D Måste vara ett karaktärsdrag :cautious:

@Snurrfian (fd _CorpseBride_) – är ny, och det är alltid svårt. Har inte gjort något uppseendeväckande och ger spontant en känsla av att hon går ensam i ulvspelsdjungeln.

Är nog benägen att hålla med här, känslan är inte att hon har några spelare att diskutera med utanför leken. Svårt att säga visserligen men värt att tänka på.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 318
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp