VM i fälttävlan (Ulvspel)

(Habina röstar på Lobelia)
Lobelia röstar på Habina
(Hedinn röstar på glömmerallt)
Caisa röstar på Habina
Zassoo röstar på Lobelia
Niyama röstar på Caisa
Hedinn ändrar till Caisa
Koppen röstar på Lobelia
Glömmerallt röstar på Koppen
Matmissbrukaren/ Nu cirkus röstar på Habina
Habina ändrar till Caisa
Jeffery röstar på Mammas


Vilket innebär:
Habina: 3
Caisa: 3
Lobelia: 2
Koppen: 1
Mammas: 1

Ej röstat:
Snurrfian (uppskov), bumpo, cirkus, Mammas



Eftersom första röstningen kändes ovanligt lite analyserad så kikade jag lite på den men vet inte riktigt om jag kom framtill nå vettigt

En lite luddig teori är att cirkus,lobelia och caisa skulle vara ulvar ihop, men jag vet inte om jag tror på det själv rikigt eller varför inte koppen, caisa + ev. cirkus
Sen tycker jag fortfarande zassos, koppens och MMs teorier/motiveringar är konstiga ja en dela andra också kanske.

Summasumarum vart jag väl inte ett dug klokare vad det vad jag ska rösta på:p

(@Mammas nu är jag inne på det där läsa om och fatta mindre spåret igen :cool: )

Utveckla gärna din teori om att jag, cirkus och koppen skulle vara ulvar tillsammans. Lite svårt att bemöta misstankar som inte skrivs ut mer än "en teori är..." :p
 
Jag tycker inte att det är märkligt. Då menar jag inte att ingen någonsin ska rösta på Habina eller Koppen, men med just de två deltagarna har jag mer överseende med uttalanden som jag huggit på omedelbart med andra, just för att jag vet att det är deras sätt. Sedan kommer jag ju inte att avskriva dem helt, men att någon eller några ALLTID röstas ut i första lynch är inte helt ok. Dels blir det inte roligt för den som alltid åker dag ett och meningen med leken är ju att alla ska ha roligt, men också för att det inte är de goda till gagn att någon alltid åker oavsett roll - även om Habina är ond ibland bör hon vara god typ 2/3 gånger och alltså borde det vara mer gynnsamt att rösta på den som objektivt är mest misstänkt, inte den som uttalar sig misstänkt för att det är hennes sätt, typ.

Instämmer helt och jag tycker det är samma sak med nya deltagare de har jag också nextra överseende med. Det är ju roligt om de hinner få känna på hur det är att leka innan de dör.

Sedan är det ju inte uteslutet att rösta på någon av dem ändå, min röst hamnade tex på koppen igår.

Jag har ju varit inne på tidigare att jag tyckte det var konstigt att lobelia fick så mycket röster igår.
 
Röster:
15:46 Habina röstar på koppen
17:56 cirkus röstar på CaisaLundblad
18:22 Jeffery röstar på koppen
19:28 Snurrfian röstar på Jeffery

Ställning:
2 koppen
1 Jeffery
1 CaisaLundblad

Kvar att rösta:
Niyama
Koppen
glömmerallt
Lobelia
Mammas
zassoo
Hedinn
CaisaLundblad
 
Jag tycker inte att det är märkligt. Då menar jag inte att ingen någonsin ska rösta på Habina eller Koppen, men med just de två deltagarna har jag mer överseende med uttalanden som jag huggit på omedelbart med andra, just för att jag vet att det är deras sätt. Sedan kommer jag ju inte att avskriva dem helt, men att någon eller några ALLTID röstas ut i första lynch är inte helt ok. Dels blir det inte roligt för den som alltid åker dag ett och meningen med leken är ju att alla ska ha roligt, men också för att det inte är de goda till gagn att någon alltid åker oavsett roll - även om Habina är ond ibland bör hon vara god typ 2/3 gånger och alltså borde det vara mer gynnsamt att rösta på den som objektivt är mest misstänkt, inte den som uttalar sig misstänkt för att det är hennes sätt, typ.

Instämmer helt och jag tycker det är samma sak med nya deltagare de har jag också nextra överseende med. Det är ju roligt om de hinner få känna på hur det är att leka innan de dör.

Sedan är det ju inte uteslutet att rösta på någon av dem ändå, min röst hamnade tex på koppen igår.

Jag har ju varit inne på tidigare att jag tyckte det var konstigt att lobelia fick så mycket röster igår.
Utveckla gärna din teori om att jag, cirkus och koppen skulle vara ulvar tillsammans. Lite svårt att bemöta misstankar som inte skrivs ut mer än "en teori är..." :p
 
Måste bara kommentera det här :p Jag vet att jag ofta får såna här kommentarer i lekar, att jag inte säger något uppseendeväckande/är anonym osv men det är liksom inte meningen! Jag läser och läser, tycker att jag försöker producera inlägg med lite substans (även om de inte är supermånga) men ändå händer detta :D Måste vara ett karaktärsdrag :cautious:

Är nog benägen att hålla med här, känslan är inte att hon har några spelare att diskutera med utanför leken. Svårt att säga visserligen men värt att tänka på.

Ja, jag vet att du skrev det tidigare också, men ska jag vara ärlig minns jag inte hur du brukar spela så jag antar att jag helt enkelt får *konstpaus* ta dig på ditt ord! :eek:
 
Jag tycker inte att det är märkligt. Då menar jag inte att ingen någonsin ska rösta på Habina eller Koppen, men med just de två deltagarna har jag mer överseende med uttalanden som jag huggit på omedelbart med andra, just för att jag vet att det är deras sätt. Sedan kommer jag ju inte att avskriva dem helt, men att någon eller några ALLTID röstas ut i första lynch är inte helt ok. Dels blir det inte roligt för den som alltid åker dag ett och meningen med leken är ju att alla ska ha roligt, men också för att det inte är de goda till gagn att någon alltid åker oavsett roll - även om Habina är ond ibland bör hon vara god typ 2/3 gånger och alltså borde det vara mer gynnsamt att rösta på den som objektivt är mest misstänkt, inte den som uttalar sig misstänkt för att det är hennes sätt, typ.

Absolut, jag håller med. Deltagare som jag vet brukar vara lite virriga/uttrycka sig konstigt osv får helt klart lite dispens i första lynch, men det betyder inte att jag aldrig lägger en röst där. Det beror ju dock lite på situationen, om rösten blir avgörande eller inte t.ex. eller om jag verkligen finner sagda deltagare absolut mest misstänkt. Sen tycker jag nog inte att det är vissa spelare som alltid åker ut först, men jag kanske bara har haft för långt speluppehåll :p
 
Instämmer helt och jag tycker det är samma sak med nya deltagare de har jag också nextra överseende med. Det är ju roligt om de hinner få känna på hur det är att leka innan de dör.

Sedan är det ju inte uteslutet att rösta på någon av dem ändå, min röst hamnade tex på koppen igår.

Jag har ju varit inne på tidigare att jag tyckte det var konstigt att lobelia fick så mycket röster igår.

Jo, men precis. Det ÄR trist att åka ut dag ett, och då kan vi skona nya och (iaf emellanåt) Koppen och Habina från det. :p Sedan när det gått lite tid är det en helt annan grej, men just första dagen då. Om det inte sker något extremt uppseendeväckande.
 
Förat vill jag säga att jag har lite buketrassel till och från så om mina inlägg ser konstiga ut kan det vara orsaken.

Utveckla gärna din teori om att jag, cirkus och koppen skulle vara ulvar tillsammans. Lite svårt att bemöta misstankar som inte skrivs ut mer än "en teori är..." :p

Ja givetvis, Jag tänker utifrån räddningsröstande, båda teorierna. Så det är lite långsökt att ni skulle gjort det allihopa. Alltså att de skulle ha röstat för att rädda dig typ och att du skulle röstat för att rädda lobelia(första teorin)
 
@Mammas Det är bemötande på inlägg om mig en hel del ja, inbakat i det är de teorier jag har. Hedinn som läser slarvigt, Niyama vet jag inte om jag håller speciellt misstänkt än, tycker mest hon verkat missuppfattat mig, Habinas påpekande om Koppen är en intressant teori, det om Cirkus och då eventuell koppling till Cirkus... Jag har inte uttryckt mina teorier som jag brukar dock, försöker spara tiiiid. :D
 
Förat vill jag säga att jag har lite buketrassel till och från så om mina inlägg ser konstiga ut kan det vara orsaken.



Ja givetvis, Jag tänker utifrån räddningsröstande, båda teorierna. Så det är lite långsökt att ni skulle gjort det allihopa. Alltså att de skulle ha röstat för att rädda dig typ och att du skulle röstat för att rädda lobelia(första teorin)

Aha, jag förstår. Dock vet jag inte om jag som ond hade försökt rädda en kollega som hade en röst på sig. :D
 
@Mammas Det är bemötande på inlägg om mig en hel del ja, inbakat i det är de teorier jag har. Hedinn som läser slarvigt, Niyama vet jag inte om jag håller speciellt misstänkt än, tycker mest hon verkat missuppfattat mig, Habinas påpekande om Koppen är en intressant teori, det om Cirkus och då eventuell koppling till Cirkus... Jag har inte uttryckt mina teorier som jag brukar dock, försöker spara tiiiid. :D

Spara tid? I en ulvlek? Äru roooolig eller? :D ;)
 
Har nån en uppdaterad deltagarlista på vilka deltagare som är kvar i leken nu? Tappade bort tiden och nu har jag lite bråttom att hinna läsa igenom.
 
Jo, men precis. Det ÄR trist att åka ut dag ett, och då kan vi skona nya och (iaf emellanåt) Koppen och Habina från det. :p Sedan när det gått lite tid är det en helt annan grej, men just första dagen då. Om det inte sker något extremt uppseendeväckande.


Ja precis det är första dagen jag tillåter lite extra från dem.

Å det är ju inte bara(när det gäller koppen och habina) för att vara snäll utan för att de ofta visar sig vara goda trots konstiga utalanden så att de skriver lite skumma saker behöver inte tyda på att de skulle vara onda så då är det bra att kunna få se lite mer av dem.
 
I den första (och hittills enda slutförda) röstningen var det in i det sista väldigt oklart vem som skulle få flest röster.
20:58 lade Matmissbrukaren sin röst på Habina, och det var den nionde rösten. Kvar att rösta var alltså fem deltagare.

Då står det i röstningsställningen:
3 Habina
3 Lobelia
2 CaisaLundblad
1 koppen
1 glömmerallt

I detta läge ändrar Habina sin röst från Lobelia till CaisaLundblad. Hon flyttar alltså sitt oavgjorda resultat från en spelare till en annan.
Det förstår inte jag riktigt nyttan med. Möjligtvis går det att förklara med att hon inte hunnit notera Matmissbrukaren-rösten på henne, en minut tidigare.

Jag tror dock att Fuskarsidan var ganska säkra på att i detta läge inte riskera att bli av med någon, trots att det fanns en skock röster kvar, som skulle kunna ha kommit under den sista minuten. Nu kom bara min, den på Mammas.
 
Har nån en uppdaterad deltagarlista på vilka deltagare som är kvar i leken nu? Tappade bort tiden och nu har jag lite bråttom att hinna läsa igenom.
Deltagare:
Niyama
Koppen
glömmerallt
Lobelia
Mammas
zassoo
Jeffery
(CorpseBride) -> Snurrfian
Hedinn
(bumpo) -> Habina2
(matmissbrukaren) -> cirkus2
caisalundblad


Röster:
15:46 Habina röstar på koppen
17:56 cirkus röstar på CaisaLundblad
18:22 Jeffery röstar på koppen
19:28 Snurrfian röstar på Jeffery

Ställning:
2 koppen
1 Jeffery
1 CaisaLundblad

Kvar att rösta:
Niyama
Koppen
glömmerallt
Lobelia
Mammas
zassoo
Hedinn
CaisaLundblad
 
Niyama
Koppen
glömmerallt
Lobelia
Mammas
zassoo
Jeffery
Snurrfian (fd _CorpseBride_)
Hedinn
habina2 (fd bumpo)
cirkus2 (fd matmissbrukaren)
caisalundblad

cirkus1, spion, käkad natt 1
Habina1, bybo, utröstad dag ett

@Niyama
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp