VM i fälttävlan (Ulvspel)

Nja jag kanske bra låtit bli att förstå det:angel: Jo jag missade det fast menade inte så.

Jag tror inte att de gått ihop om att rösta ut habina utan snarare att de röstat för att rädda varandra. Men som sagt det är långsökt.

Fast de tre du räknar upp är ju de tre som röstade ut Habina? Och det kan de ju knappast göra för att rädda varann iom att två av rösterna kom rätt tidigt?
 
I den första (och hittills enda slutförda) röstningen var det in i det sista väldigt oklart vem som skulle få flest röster.
20:58 lade Matmissbrukaren sin röst på Habina, och det var den nionde rösten. Kvar att rösta var alltså fem deltagare.

Då står det i röstningsställningen:
3 Habina
3 Lobelia
2 CaisaLundblad
1 koppen
1 glömmerallt

I detta läge ändrar Habina sin röst från Lobelia till CaisaLundblad. Hon flyttar alltså sitt oavgjorda resultat från en spelare till en annan.
Det förstår inte jag riktigt nyttan med. Möjligtvis går det att förklara med att hon inte hunnit notera Matmissbrukaren-rösten på henne, en minut tidigare.

Jag tror dock att Fuskarsidan var ganska säkra på att i detta läge inte riskera att bli av med någon, trots att det fanns en skock röster kvar, som skulle kunna ha kommit under den sista minuten. Nu kom bara min, den på Mammas.

Habinas röständring tycker jag var lätt att förstå, det handlade väl om att hon gärna såg att en ny deltagare hade en chans att vara med lite längre?

Det är möjligt att jag missförstod och att hon bara misstänkte caisa mer. dock är inte det heller konstigt enligt mig.
 
Hade tänkt att jag skulle hunnit läsa genom tråden och tycka lite, men tiden går fort och när man lovat att hålla i röstningslistan måste man vara lite uppmärksam på inläggen som kommer in oxå... :0/
 
Har någon en röstlista för idag?

Visst var DL 21?
Fast de tre du räknar upp är ju de tre som röstade ut Habina? Och det kan de ju knappast göra för att rädda varann iom att två av rösterna kom rätt tidigt?

Ja men det hadre inte med teorin att göra. Jag tänkte att när MMs(nu cirkus) röst kom så var både caisa och lobelia lite illa ute(och om bara en av dem var ulv med MM så borde rösten hamnat på den andra av då). Det här hänger givetvis ihop med att jag Tyckte MMs teori var väldigt konstig. det kändes lite konstruerad eller vad jag ska kalla det.
 
Jag tycker nog ändå att @Jeffery är den som är mest märklig just nu. Dels har det inte tillkommit så mycket att gå på under kvällen som jag hoppats, sedan skaver det att han flera gånger trycker på att hans teori från igår var lika dålig som alla andras, svag, förstadags etc. För jag menar alla vet väl att någon knappast är övertygad dag ett? Så, det får mig att misstänka att det är en taktik, att han vill stryka under radarn på något vis.

Därför: Mammas röstar på Jeffery
 
Har någon en röstlista för idag?

Visst var DL 21?


Ja men det hadre inte med teorin att göra. Jag tänkte att när MMs(nu cirkus) röst kom så var både caisa och lobelia lite illa ute(och om bara en av dem var ulv med MM så borde rösten hamnat på den andra av då). Det här hänger givetvis ihop med att jag Tyckte MMs teori var väldigt konstig. det kändes lite konstruerad eller vad jag ska kalla det.

Jahaaaa. Jag förstod det som att du trodde att de gått ihop för att rösta ut Habina och jag bara fattade inte grejen. :p
 
Jag utgår från att någon ulv eller ett par varit i farten och hjälpt till att rösta ut Habina. Matmissbrukaren numera cirkus 2 lade den sista rösten om jag tolkat allt rätt och på så sätt hjälpt till att skydda CaisaLundblad. Utifrån detta skulle alltså caisa och cirkus 2 vara ulvar. Eftersom caisa redan har en röst så väger min röst mer där men så har cirkus röstat på Caisa och då faller hela mitt resonemang om Caisa och kvar finns Cirkus

Lobelia röstar på Cirkus med motiveringen att hon röstade ut Habina 1 ( tyvärr till sammans med mig)
 
Röster:
15:46 Habina röstar på koppen
17:56 cirkus röstar på CaisaLundblad
18:22 Jeffery röstar på koppen
19:28 Snurrfian röstar på Jeffery
20:49 Mammas röstar på Jeffery

Ställning:
2 koppen
2 Jeffery
1 CaisaLundblad

Kvar att rösta:
Niyama
Koppen
glömmerallt
Lobelia
zassoo
Hedinn
CaisaLundblad
 
Men skit :(
Kan inte citera från mobilen utan att det fuckar upp inlägget, så ha lite överseenee om jag kanske verkar förvirrad (kan inte gå tillbaka och kolla heller). Men tänkte besvara misstankarna mot mig lite innan jag somnar. :)


Jag röstade i ett läge där jag hade svårt att hitta något skumt ontopic. Jag var dessutom stressad till tusen. Habina och lobelia var de enda jag kände skumma vibbar från då och den sistnämnda ville jag inte rösta på i första laget då hon är ny. Ja, jag är fullt medveten om att habina brukar vara skum, men tyckte hon kändes lite halare än vanligt och ingen annan hade gjort något jag reagerat på. Hon var den jag misstänkte mest och därför fick hon min röst. Inte med någon vidare motivering nej, men det var vad jag hade att gå på just då.

Reagerat på en del saker sen dess, men min mobil hatar buke så det får jag ta imorgon. :D

Det konstiga var ju att du inte ens kommenterade att Hedinn röstade på GA och inte MM med den motiveringen, det kändes som att du ville "släta över" Hedinns röst lite.
 
Röster:
15:46 Habina röstar på koppen
17:56 cirkus röstar på CaisaLundblad
18:22 Jeffery röstar på koppen
19:28 Snurrfian röstar på Jeffery
19:49 Mammas röstar på Jeffery
19:51 Lobelia röstar på Cirkus

Ställning:
2 koppen
2 Jeffery
1 CaisaLundblad
1 Cirkus

Kvar att rösta:
Niyama
Koppen
glömmerallt
zassoo
Hedinn
caisalundblad
 
Koppen, Caisa och Jeffery har röster och jag tycker alla känns lite smått skumma: Caisa pga gårdagen, Koppen pga ev. försägning, Jeffery pga röstmotiveringen igår.
 
Jag tycker Hedinns slarvläsande börjar bli uppseendeväckande och hon står högt på min lista.
Även Jeffrey känns lite olustig, får inget grepp alls där. Zassoo har jag inte reagerat på alls, ga vet jag inte alls vart jag här.
Mammas... känns... off. Jag vet inte vad det är, men det är nåt som skaver. Jag hoppas det är inbillning om jag inte kommer på vad det är för nåt. :p

Men min röst hamnar inte på någon av dem idag.
Jag tycker Habinas teori om Koppens försägelse var imponerande och efter att även Cirkus2 skjutit upp på min lista tror jag det är fullt möjligt att hon har rätt om Koppen. Hade jag trott Cirkus var mer åt goda hållet hade jag nog varit tveksammare, men det var en rätt märklig grej att skriva.
Därför:

Caisa röstar på Koppen
 
Aaaah gud vad klockan går snabbt när man sitter och läser igenom leken :eek:

När rösterna har trillat in nu så har jag kollat på de deltagare som fått röster. Och jag ser mer och mer skumma saker av Koppen ju mer jag läser, både det om två avhopp men nästan mer om den där känslan av att Habina skulle vara god och att de som röstar på Habina eller Koppen är onda?! Väldigt märkligt i mitt tycke.

zassoo röstar på Koppen
 
Det konstiga var ju att du inte ens kommenterade att Hedinn röstade på GA och inte MM med den motiveringen, det kändes som att du ville "släta över" Hedinns röst lite.

...och precis som jag skrev i det inlägget förstod jag själv knappt gas inlägg då jag fann det smått rörigt, och hade därför inte kopplat ihop det med MMs inlägg. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp