VM i fälttävlan (Ulvspel)

Jag tycker fortfarande att @Jeffery är väldigt frånvarande idag, det kan ju vara sånt som händer eller är det något annat som ligger bakom? Nu försvinner jag iväg en stund för plugg och sen matlagning men jag är tillbaka efter 20! :D Jag hoppas att nästa DL inte är förrns 21 som igår? Eller kan den ändras? :nailbiting:
 
Jag tycker fortfarande att @Jeffery är väldigt frånvarande idag, det kan ju vara sånt som händer eller är det något annat som ligger bakom? Nu försvinner jag iväg en stund för plugg och sen matlagning men jag är tillbaka efter 20! :D Jag hoppas att nästa DL inte är förrns 21 som igår? Eller kan den ändras? :nailbiting:
Ibland arbetar Jeffery IRL. Då blir det inte så mycket forumorerande.
Nu ska Jeffery rensa lite IRL-kantareller. Men det är inte lika mycket svamp som gårdagens svarta trumpetsvamp, som slutade i 650 gram färdigförvällt.

Sedan ska han lägga pannan i djupa ulvleksveck.
 
Ibland arbetar Jeffery IRL. Då blir det inte så mycket forumorerande.
Nu ska Jeffery rensa lite kantareller IRL. Men det är inte lika mycket svamp som gårdagens svarta trumpetsvamp. Sedan ska han lägga pannan i djupa ulvleksveck.
:nailbiting: du menar att det finns ett IRL som måste få gå före? Hur ska det då gå med mina teorier? :meh:
 
Tyvärr måste jag rösta lite tidigt idag för jag behöver hinna rida innan det blir mörkt.

Om jag är lite strikt på gårdagens röstning och filtrerar ner till de som röstade på Habina1 så tycker jag att Caisas röst är den som skaver mest,. Lobelia förstår jag tanken bakom hennes röst. Och MM's roll har jag ju tagit över.

Sen kan jag inte låta bli att tycka att Koppen beter sig märkligt Det har jag förklarat i ett inlägg tidigare idag. Hennes röst på Lobelia igår hade kunnat vara en avgörande röst om inte den goda Habina1 ändrat sin röst. Nu är jag långt ifrån säker på om Lobelia är god eller ond, men iom att jag lutar åt att Koppen är skum så tror jag faktiskt inte hon är så taskig att hon lägger upp en kollega till lottning redan första DL. Särskilt inte en spelare som spelar sin första lek.

Sen har vi då några som är extremt svåplacerade även om de teoriat mycket.

Sen finns det några som teoriat lite; Jeffery till exempel håller sig i bakgrunden, men det kan ju bero på IRL saker som jobb. Han kanske kommer in med feta teorier senare.

Så just i denna stund velar jag mellan att rösta på Caisa och Koppen.

Med avseende på gårdagens röstning och att jagfinner det sannolikt någon ulv har lagt sin röst på Habina1. Jag tycker dessutom att Koppen skum och då tror jag att Lobelia inte är ulv (desssutom så tror jag på hennes förklaring till varför hon lag sin röst på Habina + att jag vet hur jävligt det känns som nybörjare att det första man gör är rösta ut en god lagkamrat - jag tänker på frustrationen några inlägg upp) så genom uteslutningsmetod blir det Caisa kvar

cirkus röstar på Caisa
 
Ni får gärna uppdatera röstlistan allt eftersom ni röstar.

Jag är fortfarande i Stockholm och kommer inte hem förrän runt 20.30.
 
Slänger in en röstlista från igår för att ha den lite aktuell:
Habina röstar på Lobelia
Lobelia röstar på Habina
Hedinn röstar på glömmerallt
Caisa röstar på Habina
Zassoo röstar på Lobelia
Niyama röstar på Caisa
Hedinn ändrar till Caisa
Koppen röstar på Lobelia
Glömmerallt röstar på Koppen
Matmissbrukaren röstar på Habina
Habina ändrar till Caisa
Jeffery röstar på Mammas

Habina1 var bybo
cirkus1 var spion

Det är alltid lite förbryllande med röständringar tycker jag. Habina1 gjorde nog ett försök att rädda sig själv kan jag tänka.

Hedinn röstar först tidigt på glömmerallt, som ingen annan röstar på och vid tillfället för sin röständring så är det en betydelselös röst som ändras, Jag undrar vad var meningen med den röständringen egentligen? Jag kan iofs fatta att man vartefter teorier och röster trillar in tycker att ngon blir skummare.

Tidigt och tidigt, jag röstade en timme innan DL, och trodde jag hade några minuter på mig. Sen undrar jag hur du menar med att min röständring var betydelselös? Med facit i hand, ja, men när jag ändrade hade Habina två röster och Lobelia två och i och med min röständring fick även Caisa två. Det var då åtta(?) kvar att rösta...
 
Så, nu ska vi se. Först och främst:

Hedinns röst kändes lite hastig, men samtidigt, igen - det finns så lite att gå på att jag mest imponeras över att hon hittade nåt alls som inte är ot-relaterat. :p Dock verkar hon missförstått gas inlägg? (själv tyckte jag det var lite rörigt så jag är inte riktigt säker på vad hon menade. :p)


Detta var vad jag skrivit om Hedinn i mitt röstinlägg. Jag har delvis bemött min röst redan, men tänkte ta det lite mer grundligt.

Håller med. Tycker också det är lite skumt att Caisa kommer in och "backar upp" Hedinn lite med att det är imponerande att hitta nånting, utan att kommentera att Hedinn väljer att rösta på dig hellre än MM med den motiveringen.

Att Caisa sen röstar på Habina som fått den otacksamma uppgiften att lägga en förstaröst när inget finns att gå på och Habina dessutom brukar rösta lite konstigt som god. Det känns skumt.

Hur "backar jag upp" Hedinn? Jag tycker inte att det är en teori jag kan säga något om, dock att den kändes "hastig" (som i att hon tog lite "första bästa" skumma hon kunde hitta, oavsett kvalitet på skumhet. :D ), men menade på att det var imponerande att hitta något ontopic att teorier om i det läget eftersom jag själv tyckte just det var skitsvårt. Jag ser inte uppbackningen, alls.
Och om du noterar sista delen så tyckte jag att gas inlägg var rörigt och hade själv inte riktigt kopplat vad hon menade med det, varför skulle jag ha dragit paralleller till MM då?
Och jag var som sagt tvungen att rösta i förtid, och då röstar jag på den jag finner mest misstänkt. Igår var det Habina.

Det känns lite som att du helt missförstått mig, alternativt medvetet förvränger vad jag skrivit. För jag kan väl OMÖJLIGT ha uttryckt mig så klumpigt i mitt stressade tillstånd? :eek: :p

Kan erkänna att jag har missat att MM skrev så. Som sagt är jag inte i skarpaste läget idag och fick för mig att DL var vid åtta. Ska göra ett försök att gå igenom lite till, men måste ut och longera en häst nu.

Niyamas inlägg tycker jag var tänkvärt, tycker själv inte att min teori var direkt imponerande och Caisa borde väl vara medveten om att Habina ofta kan bli lynchad ganska tidigt, vilket är anledningen till att jag helst undviker att lägga en röst där nu, tycker inte hon kommit med något direkt avvikande från normalt.

Och Hedinn undrar jag om hon ens läste mitt inlägg, tycker som sagt inte teorin var imponerande, utan att hon hittat nåt ontopic att bygga en motivering kring.
Jag undviker också gärna att rösta på Habina i början, om jag kan. Mitt alternativ var att bop:a med motivering i stil med "Röstar på (t.ex) "Cirkus1" för att hon... varit inaktiv (t.ex). Habina och Lobelia är mina högst misstänkta, men Habina vill jag inte rösta på för hon brukar vara skum och Lobelia vill jag inte rösta på för hon är ny."

... nåt säger mig att ni tyckt det varit betydligt skummare än rösten på Habina. :D :p

För mer förklarande av min röst se inlägg #263

Jag är faktiskt fullt öppen för möjligheten att jag helt enkelt uttryckt mig jäkligt klumpigt, var som sagt stressad och han inte dubbelläsa mitt inlägg som jag brukar för att se till att "allt är glasklart" hur jag menar, och inte ens då brukar det alls vara så glasklart för många. :p

Min spontana reaktion är att någon som röstat på Habina, mig eller ifrågasatt mig är ulv.
Nån måste ju vara ond bland dom.

Synd Habina att du åkte direkt. Igen :(

Vet att detta redan uppmärksammats, men jag höjde på ögonbrynen åt det. Som Niyama säger är det inte ovanligt att goda röstar på goda, eller att goda ifrågasätter goda för den delen. ;) Så det känns lite osäkert att utgå från att en av 4 bland 14 är ond, även om det är skitlätt att man gör det ändå. Får alltid ta ett djupt andetag när folk röstat på mig och försöka tänka på hur många gånger jag själv råkat rösta på en god jag trodde var ond. :p

@Snurrfian Angående det du skrev om att Niyama och Hedinn verkar "backa upp" varandra, jag tror inte de skulle göra det om de satt i lyan tillsammans. De är lite för erfarna för att vilja kopplas ihop på det sättet, däremot tror jag absolut det finns en möjlighet att en av dem är ond, möjligen att ingen av dem är det. Spontan tanke som kom när jag läste igenom leken iaf, jag kan ha fel också. :D

Känner spontant att jag får kika mer på Caisa. Det är säkert en ulv bland oss som röstade på Habina, och jag vet min roll, och Lobelias röst känns som en hämndröst.

Men det lär inte hända ikväll. Ska strax krypa ner i sängen.

Ännu en som verkar lite väl inställd på att det "borde" finnas en ulv bland de 3 som röstade på en god. Vet inte om det säger något om MMs/Cirkus2 (det blev rätt va? :p) roll dock, noterar det bara tills vidare. Eftersom att nu även Cirkus 2 tar upp samma spår "...finner det sannolikt någon ulv lagt sin röst på Habina1..." Jag säger inte att det är fel, det kan absolut vara så. Men som sagt - det händer ofta att goda röstar på goda, och det känns riskabelt av en god att stirra sig blind på 3 av 14 spelare. ;)
@cirkus Har du teoriat om mig tidigare? Eller är jag helt blind? :p Finner det rätt skumt att du tycker min röst skaver utan att förklara varför/hur, sen inte nämner mig mer i din motivering förutom på slutet med "så genom uteslutningsmetoden blir det Caisa kvar"...
Du har ändå skrivit ett par inlägg under dagen så varför inte konfrontera mig/fråga mig om det istället för att vänta tills du röstar? Känns väldigt out of the blue, eftersom du öht inte nämnt mig alls under dagen mer än konstaterat att det antingen blev lottningen eller att någon lade en extraröst på Habina vid lynchen igår (rätta mig om jag har fel, letade men hittade inget. :p ). :cautious:
 
Slänger in en röstlista från igår för att ha den lite aktuell:
Habina röstar på Lobelia
Lobelia röstar på Habina
Hedinn röstar på glömmerallt
Caisa röstar på Habina
Zassoo röstar på Lobelia
Niyama röstar på Caisa
Hedinn ändrar till Caisa
Koppen röstar på Lobelia
Glömmerallt röstar på Koppen
Matmissbrukaren röstar på Habina
Habina ändrar till Caisa
Jeffery röstar på Mammas

Habina1 var bybo
cirkus1 var spion

Det är alltid lite förbryllande med röständringar tycker jag. Habina1 gjorde nog ett försök att rädda sig själv kan jag tänka.

Hedinn röstar först tidigt på glömmerallt, som ingen annan röstar på och vid tillfället för sin röständring så är det en betydelselös röst som ändras, Jag undrar vad var meningen med den röständringen egentligen? Jag kan iofs fatta att man vartefter teorier och röster trillar in tycker att ngon blir skummare.

Sen så har det då antingen skett en lottning så att Habina1 rök eller så har någon använt sin specialförmåga så att Habina1 fick flera röster än Caisa.

:D :D visst är det jobbigt. Ännu värre är det när man gjort ett långt och genomtänkt inlägg och sen kommer nån jobbig jävel och postar antingen precis samma tankar eller helt motsatta tankar så man själv börjar tvivla och för börja om

Fetat: Fast rösten från @Hedinn var väl inte betydelselös? Den utjämnade ju mellan Lobelia, Habina1 och Caisa? Så rösten gjorde ju skillnad efter ändringen? Eller hur tänkte du? :)
 
Frågan är bara viljen roll de två avhoppade hade.
Får vi reda på det @Myrten ?
Här hajade jag till igår när jag skumläste. Kan det vara så att Koppen och Matmissbrukaren var tillsammans i lyan, matmissbrukaren hade förvarnat om att hon inte hann med att leka och Koppen sedan försäger sig i leken? För synsk tror jag inte att hon är...

I sådana fall skulle Koppen och Cirkus2 vara ulvar tillsammans.

Jag tycker att Habina definitivt har en poäng här, detta är det mest graverande hittills - en fullt möjligt ulvablooper.
Så - Jeffery röstar Koppen.
Och lovar att vara aktivare denna kväll, jämfört med gårdagstrumpetsvampsrensningskvällen.
 
Bara checkar,
visst är dessa röster de som ligger just nu?

15:46 Habina röstar på koppen
17:56 cirkus röstar på Caisa
18:22 Jeffery röstar på Koppen
 
@Snurrfian Angående det du skrev om att Niyama och Hedinn verkar "backa upp" varandra, jag tror inte de skulle göra det om de satt i lyan tillsammans. De är lite för erfarna för att vilja kopplas ihop på det sättet, däremot tror jag absolut det finns en möjlighet att en av dem är ond, möjligen att ingen av dem är det. Spontan tanke som kom när jag läste igenom leken iaf, jag kan ha fel också. :D
Eller också är de så pass erfarna att de kan lyckas med en sån rövare för att folk tror att de inte borde göra en sån miss? Men det kan ha med att göra att jag är ny på det här och inte riktigt har förstått hur man "ska" göra... ;)
Gah vad det här var svårt! Jag hoppades att någon skulle komma med några teorier som jag kunde köpa rakt av, men icke... :meh:
Tillbaka till pluggandet... ;)
 
Eller också är de så pass erfarna att de kan lyckas med en sån rövare för att folk tror att de inte borde göra en sån miss? Men det kan ha med att göra att jag är ny på det här och inte riktigt har förstått hur man "ska" göra... ;)
Gah vad det här var svårt! Jag hoppades att någon skulle komma med några teorier som jag kunde köpa rakt av, men icke... :meh:
Tillbaka till pluggandet... ;)

Äh, kommer någon med en tokbra teori som du vill följa rätt av kommer du ändå bara sitta och nojja över att hen toklurar dig.

Med vänlig hälsning cynisk ;)
 
@Mammas Jag har noterat dina funderingar kring min röst igår, men är det något mer konkret du funderar på som jag kan bemöta/förklara mer än jag redan försökt göra? :)
Och nej, jag har inte menat det som att cirkus ska stå till svars för MM, det var mer en notering för mig själv att titta noggrannare på inlägg kring/av MM och nu även av Cirkus.

Tyckte @Habina s notering om Koppens eventuella felsägning var väldigt intressant (efter att jag fått förklarat hur hon menade :p). Efter att jag även nu tycker MM/Cirkus2 sköt upp på min misstankelista tror jag det är möjligt att Koppen "försa" sig efter att MM sagt nåt om att hon inte hade tid i lyan, möjligen?

Att @Hedinn inte verkar läsa så noggrant (först gas inlägg sen mitt, men är öppen för ett bemötande där) får en varningsklocka att ringa hos mig. Kan visserligen bero på att hon har feber...

Tycker även jag att Jefferys röst på Mammas igår var lite uppseendeväckande, men jag tror inte det faktum att han hämtade motiveringen i en annan tråd säger något om hans roll, det var mest konstigt. :p
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp