VM i fälttävlan (Ulvspel)

Att inte hålla löften är för mig en ond egenskap, i synnerhet om det är väldigt enkelt att göra det.

Men om jag fattat saken rätt så var det något Habina lovat för sig själv och då skrev att hon hade gjort det när hon röstade? Saker kan ju förändras efter att man tänkt att man ska göra på ett visst sätt.
 
Jaha, jag kanske misstolkade, förstod det som att det var en teori/misstanke, inte bara en fundering/tanke. Men det var hyfsat svagt då gissar jag, på detta uttalande?



Haha! Ok, jag förstår.

Ja, iof. Det jag menar är att jag inte tror att du skulle "gå på" ett sådant inställningsförsök, dvs hålla mig åt det godare pga att jag håller med dig. Den taktiken går ju ut på att den som blir medhållen ska bli mer välvilligt inställd till den som gör det, och det tror jag inte om dig. Sedan skulle jag definitivt kunna köra den taktiken, men jag ser inte vilken nytta det skulle göra för en ond jag sas.

Ja, alltså jag har inte någon stark misstanke mot någon. Flera som jag reagerat lite på och det har jag skrivit ut.
 
Att inte hålla löften är för mig en ond egenskap, i synnerhet om det är väldigt enkelt att göra det.

Men var det verkligen i denna lek som Habina lovat detta? Jag vet att jag har läst något liknande men jag såg det mer som att hon ville försöka undvika att rösta ut en ny spelare, inte att det var något hon lovade att göra till varje pris. Oavsett så känns det lite märkligt att du hakar upp dig så väldigt på det.
 
Jag måste hjälpa min kollega att flytta möbler nu, så jag kommer inte ha något internet på ett bra tag.

Habina röstar på koppen

som jag tror är ond, baserat på tidigare teori kring felsägningen av antalet som hoppat av leken. Kommer tyvärr inte kunna komma in i leken före DL något mer, då jag har dressyrträning ikväll.
 
Men var det verkligen i denna lek som Habina lovat detta? Jag vet att jag har läst något liknande men jag såg det mer som att hon ville försöka undvika att rösta ut en ny spelare, inte att det var något hon lovade att göra till varje pris. Oavsett så känns det lite märkligt att du hakar upp dig så väldigt på det.

Förlåt så mycket att jag uppfattade det så. Nu är jag förbaskat trött på det här, jag trodde det skulle vara roligt att spela, detta är mest urtrist. Förlåt om jag inte kan alla spelats finesser tydligen är det ett allvarligt brott mot reglerna att ta fasta på vad folk skriver här.

Det verkar mest som ni inte vill ha nya utan köra på det gamla gänget som vet hur ni brukar göra.
 
Men hallå, det är en lek! Löftet handlade om en röstning och så vitt jag förstått vad hon lovat sig själv.
Se min tidigare förklaring.

Och som sagt, det här tog jag som ett tridsfördriv. Nu är det bara trist. Ni får hitta någon annan att hacka på. Sista inlägget för mig.
 
@Lobelia - det är ett spel. Det går ut på att - om man är god - försöka lista ut folks roller och om man är ond försöka dölja sin egen. Det är ingen som hackar på dig. Andra spelare vill veta hur du resonerar för att försöka klura ut din roll.

Det är också helt legitimt att ställa frågor om spelet i leken. Frågor om den egna rollen ställs till LL. Att många spelat tillsammans länge betyder inte att man inte vill ha med andra. Men det är omöjligt att i sitt teoriande inte ta hänsyn till att man känner till en del om andra spelares spelstil. Därför kommer det en del teorier baserat på de och de kan kanske kännas exkluderande men är det inte. Det är inte heller så att alla känner varandras spelstil lika väl.
 
@Lobelia Fast att inte hålla med i det du skriver är väl inte att hacka på dig. Jag tror att du fick frågan för att folk inte förstod hur det hängde ihop bryta löfte = ond roll i leken. Alltså oavsett om jag är en genomond människa kan jag ha fått en god roll i leken, och det är rollen i leken som folk försöker lista ut. Och det är inte kritik mot dig när folk inte förstår din teori, så ta det inte så.

Men om du inte vill så vill du såklart inte, men det är dumt om du dissar när det handlar om ett missförstånd.

(PS Jag har koll på de jag spelat mycket med, absolut inte allas. Har inte plats i min hjärna att memorera allas lekstil :p Men det gör också att saker måste ifrågasättas så att man förstår hur någon menar.)
 
Förlåt så mycket att jag uppfattade det så. Nu är jag förbaskat trött på det här, jag trodde det skulle vara roligt att spela, detta är mest urtrist. Förlåt om jag inte kan alla spelats finesser tydligen är det ett allvarligt brott mot reglerna att ta fasta på vad folk skriver här.

Det verkar mest som ni inte vill ha nya utan köra på det gamla gänget som vet hur ni brukar göra.

Tråkigt att du känner så, jag är ganska säker på att ingen menar att vara dum på något vis utan det är en del av spelet. Man får försöka att inte ta någonting personligt, men jag förstår att det kan vara svårt i början. I en ulvlek så får du vara beredd på att ALLT du skriver kan användas emot dig. Texterna folk skriver är liksom det enda man har att gå på, därför är det generellt så att man försöker bygga teorier utifrån det lilla man har.

Jag har spelat länge (sen 2009 om jag inte minns fel) - jag är ändå urusel. Dålig på att teoria, hänger ofta i bakgrunden och läser men blir då anklagad för att smyga runt. De flesta i den här leken har jag aldrig spelat med då jag haft ett uppehåll. Många skriver om hur vissa spelare brukar bete sig som ond/god men jag lägger sällan sånt på minnet om det inte är väldigt uppenbart.
 
Förlåt så mycket att jag uppfattade det så. Nu är jag förbaskat trött på det här, jag trodde det skulle vara roligt att spela, detta är mest urtrist. Förlåt om jag inte kan alla spelats finesser tydligen är det ett allvarligt brott mot reglerna att ta fasta på vad folk skriver här.

Det verkar mest som ni inte vill ha nya utan köra på det gamla gänget som vet hur ni brukar göra.
Alltså det här är det första ulvspelet jag har försökt mig på... ;) Så jag har absolut noll koll på hur andra brukar göra eller vara, däremot så märkte jag rätt tidigt att det var mycket ifrågasättande och jag frågade faktiskt hur det brukar vara innan jag gav mig in i leken och jag blev försäkrad att ifrågasättandet gjordes med glimten i ögat även om det inte alltid lyste igenom.
Är det något jag inte fattar så ställer jag frågan här i leken eller skickar pm till Myrten, så jag hoppas att du vill hänga kvar ett dag till.
 
Angående min sk hämnd röst, jag lade den på @Habina så var det primärt för löftesbrottet, tycker det är en ganska ond handling att lova och sedan bryta det. Jag hade förmodligen röstat på samma vis oavsett vem hon brutit löftet mot. Jag hade liksom väldigt lite att gå på.

Å ena sidan så förstår jag hur du tänker, men jag skulle ng inte lägga så stor vikt vid det. Man röstar på ju den som är mest misstänkt och för Habina1 så var det du när hon röstade.

Sen tycker jag att man verkligen måste skilja på Habina1 och Habina2 i denna lek. Habina1 VET vi ju var god, nu tänker jag lite på vad jag läser i #339 och #340
 
Alltså det här är det första ulvspelet jag har försökt mig på... ;) Så jag har absolut noll koll på hur andra brukar göra eller vara, däremot så märkte jag rätt tidigt att det var mycket ifrågasättande och jag frågade faktiskt hur det brukar vara innan jag gav mig in i leken och jag blev försäkrad att ifrågasättandet gjordes med glimten i ögat även om det inte alltid lyste igenom.
Är det något jag inte fattar så ställer jag frågan här i leken eller skickar pm till Myrten, så jag hoppas att du vill hänga kvar ett dag till.
Jag lackade ur vid så där en 15 ifrågasättandet, det var roande i början men efter så där en 8- 10 förklaringar blir det trist. Det är liksom inget annat som har ältats till den grad här.

Jag vill inte förstöra för någon så jag fortsätter....
 
Bra att du fortsätter @Lobelia!

Själv ber jag om ursäkt eftrsom jag inte hunnit läsa hela förra sidan om jag kom med ett ytterligare ifrågasättande (eller vad jag ska kalla det)Man BLIR frustrerad av att behöva förklara något som man själv tycker var ganska självklart. Jag tror att de flesta förstår din förklaring, men det är inte säkert att man håller med för det.
 
Sen tycker jag att man verkligen måste skilja på Habina1 och Habina2 i denna lek. Habina1 VET vi ju var god, nu tänker jag lite på vad jag läser i #339 och #340

Håller med! Habina2 har ju en annan roll, även om det är samma person vid tangentbordet. Om det är en ond eller god roll vet vi inte i nuläget men det kan vara bra att tänka på :)
 
Bra att du fortsätter @Lobelia!

Själv ber jag om ursäkt eftrsom jag inte hunnit läsa hela förra sidan om jag kom med ett ytterligare ifrågasättande (eller vad jag ska kalla det)Man BLIR frustrerad av att behöva förklara något som man själv tycker var ganska självklart. Jag tror att de flesta förstår din förklaring, men det är inte säkert att man håller med för det.
Nu förstörde du allt jag tyckte du var misstänksamt frånvarande.
 
Slänger in en röstlista från igår för att ha den lite aktuell:
Habina röstar på Lobelia
Lobelia röstar på Habina
Hedinn röstar på glömmerallt
Caisa röstar på Habina
Zassoo röstar på Lobelia
Niyama röstar på Caisa
Hedinn ändrar till Caisa
Koppen röstar på Lobelia
Glömmerallt röstar på Koppen
Matmissbrukaren röstar på Habina
Habina ändrar till Caisa
Jeffery röstar på Mammas

Habina1 var bybo
cirkus1 var spion

Det är alltid lite förbryllande med röständringar tycker jag. Habina1 gjorde nog ett försök att rädda sig själv kan jag tänka.

Hedinn röstar först tidigt på glömmerallt, som ingen annan röstar på och vid tillfället för sin röständring så är det en betydelselös röst som ändras, Jag undrar vad var meningen med den röständringen egentligen? Jag kan iofs fatta att man vartefter teorier och röster trillar in tycker att ngon blir skummare.

Sen så har det då antingen skett en lottning så att Habina1 rök eller så har någon använt sin specialförmåga så att Habina1 fick flera röster än Caisa.

Nu förstörde du allt jag tyckte du var misstänksamt frånvarande.
:D :D visst är det jobbigt. Ännu värre är det när man gjort ett långt och genomtänkt inlägg och sen kommer nån jobbig jävel och postar antingen precis samma tankar eller helt motsatta tankar så man själv börjar tvivla och för börja om
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp