VM i fälttävlan (Ulvspel)

Vad ni skriver! Jag har varit på föreläsning fram till nu och är på väg hem. Sedan blir det plugg varvat med ulvlek resten av eftermiddagen @Mammas ;)
 
Jag förstår inte, synsk för att hon undrade om vi skulle få reda på de avhoppandes roller? Kan du utveckla? :)

Vad jag menar är att koppen pratar om två roller som skall avslöjas/ersättas. I det läget i leken var det bara _CorpseBride_ som det hade pratats om inte hade tid. Sedan, efter koppens inlägg, fick vi även veta att matmissbrukaren hade ont om tid och ville bli utbytt.

Dessutom fick bumpo också kicken, men (av förklarliga skäl) är jag mer skeptisk till att bumpo skulle varit ond och låtsas att hon var tillbaka i leken och helt enkelt inte sett att hon blivit ersatt.

Tydligare så? :)
 
Ok, mina tankar so far...

Niyama. Kommer med bra insikter, fast det kan hon göra som ond också. Tycker det är intressant när hon i #232 sätter fingret på vad som är knepigt med Hedinn. Jag känner också igen beteendet från när Hedinn var ond. Det måste förstås inte betyda något, men är något att ha kvar i bakhuvudet.

Koppen. Se teori om koppen i inlägg #283. Har lite funderingar kring både lobelia och niyama, men inget som hjälper mig att få grepp om henne. Blir misstänksam när hon så snabbt förklarar att någon som röstat på Habina1 eller på henne är ulv. Så behöver det självklart inte vara. Det kan också vara tre goda som röstade på mig, i tron att jag var ond. Likaså kan glömmerallt (som röstade på koppen) vara god, jag blir inte riktigt klok på hur koppen menar.

glömmerallt. Vill gärna förklara och ifrågasätta, känns för stunden som att hon är åt det godare hållet.

Lobelia. Hämndröstar på Habina1 med en klen teori, hon hävdar att Habina1 lovat att inte rösta ut någon ny. Något sådant löfte hade inte Habina1 avgett, jag bara tyckte att det var tråkigt om en ny ryker redan i första lynchen. Jag ogillar att Lobelia skriver om saker så de får en annan betydelse, men jag är osäker på om det gör henne ond för det. Kan lika gärna vara en god som inte riktigt lärt sig hur man formulerar sig.

Mammas. :nailbiting:

zassoo. Skriver väldigt vagt i sitt inlägg där hon sedan röstar på lobelia. Försöker hon dölja att hon egentligen vet mer? Svår att få grepp om.

Jeffery. Förstår jag mig inte alls på. Vill, som jag tror det var mammas påpekade, skänka bort en dags teorier och låta ulvarna mumsa ohämmat. Åt det ondare hållet i min bok just nu.

_CorpseBride_/Snurrfian. :confused:

Hedinn. Röstar på glömmerallt pga ett missförstånd om antal ulvar, men när de rett ut det ändrar hon sig till caisa då hon tycker att Niyama hade en bra teori kring henne. Oklar...

matmissbrukaren/cirkus2. Se teori om cirkus2 i inlägg #283. Matmissbrukaren verkar ha röstat på Habina1 för att jag hade ett ”spår” mot henne. Förstår inte riktigt hur hon menade, men jag har svårt att se att cirkus2 kan förklara heller.

caisalundblad. Caisas röst på Habina1 förstår jag inte riktigt, jag röstade på den jag tyckte var mest misstänksam, men bad om ursäkt eftersom jag egentligen inte vill ha ut nya i första lynchen. Niyama påpekar att hon ”backar upp” Hedinn lite. Värt att notera.
 
Vad jag menar är att koppen pratar om två roller som skall avslöjas/ersättas. I det läget i leken var det bara _CorpseBride_ som det hade pratats om inte hade tid. Sedan, efter koppens inlägg, fick vi även veta att matmissbrukaren hade ont om tid och ville bli utbytt.

Dessutom fick bumpo också kicken, men (av förklarliga skäl) är jag mer skeptisk till att bumpo skulle varit ond och låtsas att hon var tillbaka i leken och helt enkelt inte sett att hon blivit ersatt.

Tydligare så? :)

Jag noterade också det där. Vad jag hittat så hade LL bara skrivit om en roll och inget som kan tolkas annorlunda, så det känns klart skumt. Kan ju i och för sig vara nån felläsning från Koppens sida.
 
Lobelia. Hämndröstar på Habina1 med en klen teori, hon hävdar att Habina1 lovat att inte rösta ut någon ny. Något sådant löfte hade inte Habina1 avgett, jag bara tyckte att det var tråkigt om en ny ryker redan i första lynchen. Jag ogillar att Lobelia skriver om saker så de får en annan betydelse, men jag är osäker på om det gör henne ond för det. Kan lika gärna vara en god som inte riktigt lärt sig hur man formulerar sig.

Det var ju du själv som skrev:
Känner mig samtidigt hemsk, för jag lovade att inte rösta på en ny i första röstningen. Förlåt mig Lobelia, det är inget personligt.
:confused:
 
@Niyama Haha, snurrig jag är. :p Trodde jag bara tänkte det och inte skrev det. Men vad jag menade var ju att jag inte tänkt rösta på någon som var helt ny, men ändå gjorde det. :o
 
Fast alltså... jag röstade inte på Hedinn. Jag kommenterade det. Jag kände igen det och kom ihåg en lek när hon var ond.

Jaha, jag kanske misstolkade, förstod det som att det var en teori/misstanke, inte bara en fundering/tanke. Men det var hyfsat svagt då gissar jag, på detta uttalande?

Jag skrev också ut vad jag tänkte :angel: Igår innan leken kom igång på riktigt tyckte jag att du kändes "som vanligt", inte lika ond som i förra leken (tvärtom). Sen efter DL skrev du nåt jag reagerade på och jag kommenterade det.

Att du skulle kunna försöka ställa dig in genom att haka på teorier betvivlar jag inte för "varför skulle du göra så som ulv?".

Haha! Ok, jag förstår.

Ja, iof. Det jag menar är att jag inte tror att du skulle "gå på" ett sådant inställningsförsök, dvs hålla mig åt det godare pga att jag håller med dig. Den taktiken går ju ut på att den som blir medhållen ska bli mer välvilligt inställd till den som gör det, och det tror jag inte om dig. Sedan skulle jag definitivt kunna köra den taktiken, men jag ser inte vilken nytta det skulle göra för en ond jag sas.
 
@Habina Du har alltså ingenting att säga om mig? Tycker inte att jag varit så osynlig/blek?
Jag skulle gissa alldeles för många olika teorier... ;) Det har jag men jag får ingen rätt sida på dem så därför har jag inte vågat skriva så mycket om det än... Å ena sidan och så å andra sidan... Mycket märkligt! :D
Du är lite som @Jeffery många teorier om alla men det säger väldigt lite om vad ni egentligen tycker... :cautious:
 
@Mammas Ja, det är därför det är en rädd smiley där. När jag summerat klart fanns det verkligen ingenting på din rad. Det skrämmer mig... Men jag kanske blir klokare lite längre fram. Hoppas jag. :crazy:
 
Angående min sk hämnd röst, jag lade den på @Habina så var det primärt för löftesbrottet, tycker det är en ganska ond handling att lova och sedan bryta det. Jag hade förmodligen röstat på samma vis oavsett vem hon brutit löftet mot. Jag hade liksom väldigt lite att gå på.
 
@Snurrfian När jag tänker så om någon brukar jag skriva ut det i tråden. Och använda just frasen "å andra sidan så..." :p
Men du gör det ju så svårt :arghh: Å ena sidan så verkar du vilja ge dig på alla som någon annan har yppat minsta lilla misstanke om, å andra sidan så försvarar du alla vart eftersom, så med det så verkar den enda som har onda avsikter vara du eftersom du har försvarat alla andra. Men å ena sidan verkar det typ jättedumt, men å andra sidan så kanske det är ett grymt smart drag av dig?

@Jeffery är lite på samma sätt men verkar lysa med sin frånvaro idag? Kan det vara något annat än buke som hägrar eller vill hen inte avslöja sig bara?
 
Angående min sk hämnd röst, jag lade den på @Habina så var det primärt för löftesbrottet, tycker det är en ganska ond handling att lova och sedan bryta det. Jag hade förmodligen röstat på samma vis oavsett vem hon brutit löftet mot. Jag hade liksom väldigt lite att gå på.

Fast jag förstår inte. Om jag lovat mig själv att inte rösta på en ny, men ändå gör det därför att det inte finns någon annan som känns ond, på vilket vis gör det mig ond?
 
Men du gör det ju så svårt :arghh: Å ena sidan så verkar du vilja ge dig på alla som någon annan har yppat minsta lilla misstanke om, å andra sidan så försvarar du alla vart eftersom, så med det så verkar den enda som har onda avsikter vara du eftersom du har försvarat alla andra. Men å ena sidan verkar det typ jättedumt, men å andra sidan så kanske det är ett grymt smart drag av dig?

@Jeffery är lite på samma sätt men verkar lysa med sin frånvaro idag? Kan det vara något annat än buke som hägrar eller vill hen inte avslöja sig bara?

Tja, jag skriver ju om det jag reagerar på, oavsett om det är någon som skrivit något skumt eller om det är någon som har en teori som inte håller. Observera dock att teori som inte håller inte är samma sak som att den teorin är emot inte behöver vara god. Så jag håller inte med om att inte köpa en teori är samma sak som att försvara den som fått teorin emot sig. Och sedan ser jag på de flesta misstankar rätt osäkert, dvs å ena sidan å andra sidan, och inte köper det rakt av.
 
Till slut har jag läst igenom leken igen när jag nu sitter vid en dator, det är omöjligt att försöka luska ut någonting via mobilen!

Spontana tankar utan någon som helst ordning:

  • Habina2 (fd bumpo) skriver ett långt sammanfattande inlägg om alla deltagare men har inte ett enda ord att skriva om Mammas, bortsett från en rädd smiley. Jag har sett Habina2:s förklaring men det stämmer inte för mig. Oavsett om slutsumman s.a.s. är förvirrande så finns det ju alltid tankar att sätta i skrift. Speciellt då Mammas har varit ganska aktiv under dagen idag, tacksamt då hon var rätt anonym igår.
  • Apropå Mammas då, hon var som sagt lite lätt osynlig igår men det, liksom den missade rösten, har vi ju fått förklarat (och jag godtar alltid spelares förklaringar i såna här fall, jag ser det som en diskussion utanför det egentliga spelet). Niyama mfl hugger direkt på att Mammas inte har någon motivering till känslan av att Hedinn och Caisa är skumma. Där vet jag inte riktigt vad jag ska tro, att folk går på känsla är alltid knepigt men å andra sidan är all information om spelares åsikter välkommet. Gärna så tidigt som möjligt och inte 5 min innan DL :p
  • Jeffery röstar på Mammas med en minst sagt svag teori, som jag dessutom inte tycker är riktigt schysst då den bygger på en annan tråd. Jag tror alla är överens om att det inte är riktigt okej att göra så, men oavsett så kan man ju fundera över anledningen till att gripa efter sådana halmstrån. Har Jeffery svårt att hitta på teorier eftersom han egentligen sitter på facit? Dåligt med tid? Har inte synts till sedan igår kväll, jag skulle gärna se lite mer aktivitet.
  • Koppen är alltid mer eller mindre skum tycker jag, vet inte om det beror på hur hon uttrycker sig? Men oavsett så reagerar jag på en del saker hon skrivit, bland annat det om de två avhoppade som egentligen bara var en vid det tillfället. Det kan givetvis bara vara läsfel men jag blir ändå misstänksam.
  • Niyama är snabb på att försvara de som var på väg att åka ut i första lynchen, dvs Lobelia och Habina1 (dvs innan röständringar). Genuin omtanke eller vill hon framstå i bättre dager ifall den utröstade skulle visa sig vara god (som ju var fallet med Habina1)? Jag håller med den som sa att Niyama har stenkoll på teorier, röstningar osv men det är väl inte helt ovanligt, det är ju på det sättet hon blir "jobbig" i ulvlekar (no offense niyama ;)).
Det var väl som sagt mina spontana tankar, har även funderat lite på förhållandet mellan Niyama och Hedinn, men inte blivit mycket klokare. Övrigt ordentligt teoriande får jag återkomma till, jag måste nog faktiskt plugga lite också :confused:
 
Fast jag förstår inte. Om jag lovat mig själv att inte rösta på en ny, men ändå gör det därför att det inte finns någon annan som känns ond, på vilket vis gör det mig ond?

Jag kan väl inte hjälpa att du uttryckte det så att jag med flera uppfattade som du lovat det i största allmänhet. Någon skrev i den stilen i anmälningstråden, kollade inte upp vem eller exakt vad utan utgick från att det var du eftersom du skrev det här.
 
Jag kan väl inte hjälpa att du uttryckte det så att jag med flera uppfattade som du lovat det i största allmänhet. Någon skrev i den stilen i anmälningstråden, kollade inte upp vem eller exakt vad utan utgick från att det var du eftersom du skrev det här.

Men på vilket sätt gör det mig ond?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp