VM i fälttävlan (Ulvspel)

En grej som jag tycker att Habina2 gör - det är att godförklara sig själv visserligen genom en metafor - men att hon fortsätter på samma häst, jag tolkar det som att hon säger att hon är fortsatt god.

Eh... Jag har bara fjordhästar, så det är klart jag fortsätter med mitt OT-snack om samma hästar. :confused:
 
Bara för att folk ifrågasätter dig behöver inte betyda att de är Onda.
Inte heller att du är God.

Nej. Det brukar det aldrig vara...

@Koppen Har du lust att utveckla det här? :) Jag förstår inte riktigt vad du håller med om, att de som misstänker dig inte brukar vara onda eller att du inte är god? Och om det är det första - varför ska du kolla närmare på dem om det inte innebär att de bör vara onda?
 
Det var inte röständringen i sig utan att du inte hade koll på vad MM skrivit, jag har i bakhuvudet nånstans att du gjort en liknande grej och sen backat på samma sätt. Att det liksom inte är så noga när du är ond. Förstår dock att du kan göra missar även som god.

Det här tycker jag är lite... nitiskt. Alltså, alla kan inte ha koll på precis alla inlägg, speciellt som MMs inlägg om fördelningen var precis i anslutning till att OTandet upphörde. Så jag vet inte om jag tycker att det är så hipp-som-happ av @Hedinn här.
 
Det här tycker jag är lite... nitiskt. Alltså, alla kan inte ha koll på precis alla inlägg, speciellt som MMs inlägg om fördelningen var precis i anslutning till att OTandet upphörde. Så jag vet inte om jag tycker att det är så hipp-som-happ av @Hedinn här.
Det är ju det jag säger @Niyama verkar ha väldigt bra koll på precis allt och blir lite nitisk om någon har missat något. Det verkar en aning misstänkt eller är hon bara nitisk?
 
Det är ju det jag säger @Niyama verkar ha väldigt bra koll på precis allt och blir lite nitisk om någon har missat något. Det verkar en aning misstänkt eller är hon bara nitisk?

Bra koll brukar hon nog ha, så det är jag inte fundersam över så, mest att hon reagerade lite väl "stort" i mitt tycke angående detta.
 
Bra koll brukar hon nog ha, så det är jag inte fundersam över så, mest att hon reagerade lite väl "stort" i mitt tycke angående detta.
Bra att veta!
Men själv då? Jag tror du har haft teorier om precis alla, det mesta på känsla, du försvann igår kväll innan DL, tyckte du att Natt-DL var viktigare och la den tiden på minnet? För du dök upp lagom till den sen...
 
Det undrar jag också. Alltså jag tycker ju det och har förklarat varför, men att bara hoppa in lite snabbt och säga att du och Caisa känns märkliga känns skumt (och som att hon hoppade på min teori lite lätt, kanske för att jag var en aning jobbig i förra leken)? Okej om man vill hinna skriva nåt kort innan man eventuellt dör men nu är det ju lång tid till DL.

Nu när jag gått igenom allt igen så reagerade jag på detta när jag läste om leken. Jo visst var du jobbig i förra leken, men du är ju alltid "jobbig" om du är på fel sida. Det är alltid positivt för det mesta. :D Men också därför känns det rätt korkat att försöka ställa sig in genom att haka på dina teorier?

Och jag vidhåller nog att jag hellre skriver ut vad jag tänker i leken än att inte göra det.
 
Bra att veta!
Men själv då? Jag tror du har haft teorier om precis alla, det mesta på känsla, du försvann igår kväll innan DL, tyckte du att Natt-DL var viktigare och la den tiden på minnet? För du dök upp lagom till den sen...

Haha, nej, jag kom på dag-DL precis efter att den varit (när jag var ute i spåret). Hade nattDL legat före dagDL hade jag kommit in till den, hade dagDL legat 22 hade jag hunnit kasta in en röst, hade nattDL legat kl 21 hade jag missat den. Helt enkelt, jag glömde bort leken och stressade för att hinna med allt, och ute i spåret rensade jag hjärnan från stress och då kom jag på leken.

Faktum är att min son hade samlat ihop 25 (!) stjärnor på sitt belöningssystem för maten och vi åkte för att köpa en leksak till honom, när jag trott att vi bara skulle vara hemma hela kvällen. Därför blev det lite bråttom att kasta i säng när vi kom hem 5 min efter läggdags och jag ville hinna ut i spåret också, så tid för buke tog jag mig inte däremellan.
 
Men skit :(
Kan inte citera från mobilen utan att det fuckar upp inlägget, så ha lite överseenee om jag kanske verkar förvirrad (kan inte gå tillbaka och kolla heller).

Hur fuckar den upp? Om jag inte lägger in ett extra radbryt innan jag börjar skriva hoppar min text upp i citatet om jag väljer ett föreslaget ord. Så mitt tips är att slänga in en extra radbrytning och se om det går bättre. :)
 
Haha, nej, jag kom på dag-DL precis efter att den varit (när jag var ute i spåret). Hade nattDL legat före dagDL hade jag kommit in till den, hade dagDL legat 22 hade jag hunnit kasta in en röst, hade nattDL legat kl 21 hade jag missat den. Helt enkelt, jag glömde bort leken och stressade för att hinna med allt, och ute i spåret rensade jag hjärnan från stress och då kom jag på leken.

Faktum är att min son hade samlat ihop 25 (!) stjärnor på sitt belöningssystem för maten och vi åkte för att köpa en leksak till honom, när jag trott att vi bara skulle vara hemma hela kvällen. Därför blev det lite bråttom att kasta i säng när vi kom hem 5 min efter läggdags och jag ville hinna ut i spåret också, så tid för buke tog jag mig inte däremellan.

Jodå skyll på BARNET du... ;)
 
Jag kan ärligt erkänna att jag blir lite förvirrad av avhopp och nyinsatta och då är jag ändå en av dem! ;) Men visst fattas det flera som inte har skrivit alls? Och hur ska man kunna skapa sig en uppfattning om dem?
 
Niyama
Koppen
glömmerallt
Lobelia
Mammas
zassoo
Jeffery
Snurrfian (fd _CorpseBride_)
Hedinn
habina2 (fd bumpo)
cirkus2 (fd matmissbrukaren)
caisalundblad

cirkus1, spion, käkad natt 1
Habina1, bybo, utröstad dag ett

Det här är väl en korrekt deltagarllista, hojta gärna till om jag har fel någonstans.

Röstlista:
Dag 1
(Habina röstar på Lobelia)
Lobelia röstar på Habina
(Hedinn röstar på glömmerallt)
Caisa röstar på Habina
Zassoo röstar på Lobelia
Niyama röstar på Caisa
Hedinn ändrar till Caisa
Koppen röstar på Lobelia
Glömmerallt röstar på Koppen
Matmissbrukaren röstar på Habina
Habina ändrar till Caisa
Jeffery röstar på Mammas

Missade att rösta: Mammas, cirkus1, snurrfian (dispans) och cirkus2 (fd bumpo)
 
Det känns som jag vet betydligt mindre än innan vi började spela. Nåja, nu har jag (nog) fattat att två åker ut per dag. Folk i gemen verkar inte veta något mer och bygger någon slags luftslotts teorier.

Jag hade en teori om Niyama då hon verkar ifrågasätta allt och dessutom har osedvanligt god koll på allt, men brukar hon ha det så faller teorin platt så jag får spåna vidare för mig självtills jag har någon slags teori (som jag förmodligen behöver leverera allt för tidigt).
 
Det här tycker jag är lite... nitiskt. Alltså, alla kan inte ha koll på precis alla inlägg, speciellt som MMs inlägg om fördelningen var precis i anslutning till att OTandet upphörde. Så jag vet inte om jag tycker att det är så hipp-som-happ av @Hedinn här.

Fast alltså... jag röstade inte på Hedinn. Jag kommenterade det. Jag kände igen det och kom ihåg en lek när hon var ond.
 
Det känns som jag vet betydligt mindre än innan vi började spela. Nåja, nu har jag (nog) fattat att två åker ut per dag. Folk i gemen verkar inte veta något mer och bygger någon slags luftslotts teorier.

Jag hade en teori om Niyama då hon verkar ifrågasätta allt och dessutom har osedvanligt god koll på allt, men brukar hon ha det så faller teorin platt så jag får spåna vidare för mig självtills jag har någon slags teori (som jag förmodligen behöver leverera allt för tidigt).

Koll på allt? Klart jag ifrågasätter det jag undrar över men jag tycker verkligen inte att jag har koll?
 
Nu när jag gått igenom allt igen så reagerade jag på detta när jag läste om leken. Jo visst var du jobbig i förra leken, men du är ju alltid "jobbig" om du är på fel sida. Det är alltid positivt för det mesta. :D Men också därför känns det rätt korkat att försöka ställa sig in genom att haka på dina teorier?

Och jag vidhåller nog att jag hellre skriver ut vad jag tänker i leken än att inte göra det.

Jag skrev också ut vad jag tänkte :angel: Igår innan leken kom igång på riktigt tyckte jag att du kändes "som vanligt", inte lika ond som i förra leken (tvärtom). Sen efter DL skrev du nåt jag reagerade på och jag kommenterade det.

Att du skulle kunna försöka ställa dig in genom att haka på teorier betvivlar jag inte för "varför skulle du göra så som ulv?".
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp