VM i fälttävlan (Ulvspel)

Vad är det som gör att jag känns märklig?

Det undrar jag också. Alltså jag tycker ju det och har förklarat varför, men att bara hoppa in lite snabbt och säga att du och Caisa känns märkliga känns skumt (och som att hon hoppade på min teori lite lätt, kanske för att jag var en aning jobbig i förra leken)? Okej om man vill hinna skriva nåt kort innan man eventuellt dör men nu är det ju lång tid till DL.
 
Det undrar jag också. Alltså jag tycker ju det och har förklarat varför, men att bara hoppa in lite snabbt och säga att du och Caisa känns märkliga känns skumt (och som att hon hoppade på min teori lite lätt, kanske för att jag var en aning jobbig i förra leken)? Okej om man vill hinna skriva nåt kort innan man eventuellt dör men nu är det ju lång tid till DL.
Exakt min tanke. Nu ska väl inte jag svära på att jag inte missat nåt mer (är inte riktigt i skick för att gå igenom allt för tillfället) men tror väl inte hon skrivit några misstankar mot mig eller Caisa tidigare?
 
Men skit :(
Kan inte citera från mobilen utan att det fuckar upp inlägget, så ha lite överseenee om jag kanske verkar förvirrad (kan inte gå tillbaka och kolla heller). Men tänkte besvara misstankarna mot mig lite innan jag somnar. :)


Jag röstade i ett läge där jag hade svårt att hitta något skumt ontopic. Jag var dessutom stressad till tusen. Habina och lobelia var de enda jag kände skumma vibbar från då och den sistnämnda ville jag inte rösta på i första laget då hon är ny. Ja, jag är fullt medveten om att habina brukar vara skum, men tyckte hon kändes lite halare än vanligt och ingen annan hade gjort något jag reagerat på. Hon var den jag misstänkte mest och därför fick hon min röst. Inte med någon vidare motivering nej, men det var vad jag hade att gå på just då.

Reagerat på en del saker sen dess, men min mobil hatar buke så det får jag ta imorgon. :D
 
Det undrar jag också. Alltså jag tycker ju det och har förklarat varför, men att bara hoppa in lite snabbt och säga att du och Caisa känns märkliga känns skumt (och som att hon hoppade på min teori lite lätt, kanske för att jag var en aning jobbig i förra leken)? Okej om man vill hinna skriva nåt kort innan man eventuellt dör men nu är det ju lång tid till DL.

Det här håller jag inte alls med om. Varför skulle det vara skumt att nämna vilka man misstänker bara för att det inte finns tid eller ork att utveckla just för tillfället? Jag tycker tvärtom att det är bra att dela med sig av sina tankar även om motiveringen till varför dröjer.

Jag tycker för övrigt matmissbrukarens röst känns konstig så här med lite distans men jag orkar faktiskt inte utveckla just nu men det är hennes röstmotivering jag reagerar på.
 
Det här håller jag inte alls med om. Varför skulle det vara skumt att nämna vilka man misstänker bara för att det inte finns tid eller ork att utveckla just för tillfället? Jag tycker tvärtom att det är bra att dela med sig av sina tankar även om motiveringen till varför dröjer.

Jag tycker för övrigt matmissbrukarens röst känns konstig så här med lite distans men jag orkar faktiskt inte utveckla just nu men det är hennes röstmotivering jag reagerar på.

Det behöver det ju inte alltid vara, men Mammas snabba inhopp där hon bara upplyste om att två spelare kändes märkliga tyckte jag kändes skumt. Och att de var just de två spelare som jag reagerat på, men det nämner hon inte.
 
En annan sak som känns skum är att hedinn verkar haka på niyamas ideer en hel del.
Hakar på en hel del är väl ändå att ta i lite? Jag hakade på den om Caisa, ja, helt enkelt för att jag höll med och tyckte det var vettigare än teorin och misstankarna jag hade mot dig. Gällande Mammas så ifrågasatte jag henne först, även om Niyama utvecklade det hela mer sen, men frågan jag ställde till Mammas borde väl ändå tyda på att jag hade lite såna tankar innan Niyama skrev det?

I så fall borde du väl se Mammas lika skum, som misstänker samma spelare som Niyama, men helt utan teorier? Vad är skillnaden?
 
Det behöver det ju inte alltid vara, men Mammas snabba inhopp där hon bara upplyste om att två spelare kändes märkliga tyckte jag kändes skumt. Och att de var just de två spelare som jag reagerat på, men det nämner hon inte.

Ja det håller jag med om.

Ja resonerade mest gennerellt inte utifrån just mammas.
 
Hakar på en hel del är väl ändå att ta i lite? Jag hakade på den om Caisa, ja, helt enkelt för att jag höll med och tyckte det var vettigare än teorin och misstankarna jag hade mot dig. Gällande Mammas så ifrågasatte jag henne först, även om Niyama utvecklade det hela mer sen, men frågan jag ställde till Mammas borde väl ändå tyda på att jag hade lite såna tankar innan Niyama skrev det?

I så fall borde du väl se Mammas lika skum, som misstänker samma spelare som Niyama, men helt utan teorier? Vad är skillnaden?

Nja som jag ser det frågade du varför hon misstänkte dig och de var ju inte riktigt det som var poängen i Niyamas inlägg.(som jag tolkade det)

Jag har inte analyserat så mycket en utan det jag skriver är spontana reflektioner så hur skum någon är jämfört med någon annan har jag inte tänkt på en det får vänta till jag röstar i morgon. Nu funderar jag mest lite fritt.

Sedan tycker jag ditt och och Mammas beteenden är helt olika ni kanske båda två tycker som niyama men på helt olika vis. Mammas nämner inte överhuvudtaget att hon tycker som niyama medan du å andra sidan känns extra noga med att påpeka det. Båda sakerna är lite(dock inte mycket, du verkar övertolka det jag skrev om dig) skumma men olika. Båda värda att notera men säger inte så mycket innan det finns mer att gå på.
 
Rent spontant känns det lite som om Niyama och Hedinn försöker hålla varandra om ryggen? De backar upp varandras historier hela tiden.
 
Vad är det som gör att jag känns märklig?

Jag kanske skulle ha varit lite tydligare: Det är inte det att jag har en konkret misstanke, utan snarare att det är den känsla jag har efter att, snortrött, ha läst igenom leken en gång. Rent krasst kanske det vore klokare för egen del att knipa käft innan jag har väl underbyggda teorier, men jag funkar inte så tyvärr. Återkommer när jag läst igenom leken och kan bygga min känsla på mer konkreta saker.

Det undrar jag också. Alltså jag tycker ju det och har förklarat varför, men att bara hoppa in lite snabbt och säga att du och Caisa känns märkliga känns skumt (och som att hon hoppade på min teori lite lätt, kanske för att jag var en aning jobbig i förra leken)? Okej om man vill hinna skriva nåt kort innan man eventuellt dör men nu är det ju lång tid till DL.

Jag hade inte ens koll på att du misstänkt just de två, eftersom jag bara läst igenom leken en gång och gick på den känsla det gav mig, varför jag skrev att jag skulle hålla mer koll på dem. Och jo, jag tycker nog att det är bra att skriva ut saker även om jag inte har en helt genomarbetad teori.
 
Intressant tankegång. Hur resonerar du om att det inte började så, utan att @Niyama börjar med att hålla med @glömmerallt om att resonemanget för @Hedinn inte höll? :)
Ja Niyama verkar vilja backa upp fler men Hedinn och Niyama började först mot varandra för att efter en förklaring från Hedinn backa upp varandra i nästan allt. Att de sa emot varandra i början kan ju vara för att det fanns för lite att gå på och de ville få igång diskussionen!

OT eller kanske fråga om spelet snare ;) Ska man tagga den man pratar om? Jag blev lite osäker! :D
 
Ursäkta att jag försvann igår. Men telefonen var helt urladdad och jag leker enbart från mobilen. Hade en röst på väg att skickas när batteriet dog.
 
Ja Niyama verkar vilja backa upp fler men Hedinn och Niyama började först mot varandra för att efter en förklaring från Hedinn backa upp varandra i nästan allt. Att de sa emot varandra i början kan ju vara för att det fanns för lite att gå på och de ville få igång diskussionen!

OT eller kanske fråga om spelet snare ;) Ska man tagga den man pratar om? Jag blev lite osäker! :D

Jag brukar tagga någon för att visa att de är den jag pratar om, tänker att annars kanske de missar att de omnämns. Taggar speciellt om det är svar till någon eller om jag vill ha ett svar av någon, men även när jag diskuterar om någon. Om det är typ "Jag tycker att X resonerade konstigt om Y" taggar jag X men inte Y, för då handlar det inte om Y, misstäänker jag däremot att de är ulvar ihop typ taggar jag båda. :)
 
Ja Niyama verkar vilja backa upp fler men Hedinn och Niyama började först mot varandra för att efter en förklaring från Hedinn backa upp varandra i nästan allt. Att de sa emot varandra i början kan ju vara för att det fanns för lite att gå på och de ville få igång diskussionen!
Bara så jag hänger med i resonemanget, tänker du då att jag och Niyama skulle vara ulvar tillsammans? I så fall, hur tänker du att vi skulle tjäna på att "backa upp" varandra?

Vissa teorier och tankegångar håller man med om, andra inte, det betyder inte nödvändigtvis att man vet var man har personen eller godförklarar den, för min del handlar det om teorierna i första hand.
 
I'm back!

Nu måste jag läsa igenom allt igen. Jag typ rensade hjärnan från lek när jag blev avblåst från lekandet igår.

Idag har jag mer tid. Jag har dessutom sagt till kollegan jag skulle träffa på kontoret att jag nog blir hemma - jag sa inte att jag skulle på VM (numera i två bemärkelser) men det är sanningen, jag tänker varva jobb med TV-soffa och ulvspel
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp