VM i fälttävlan (Ulvspel)

Känner spontant att jag får kika mer på Caisa. Det är säkert en ulv bland oss som röstade på Habina, och jag vet min roll, och Lobelias röst känns som en hämndröst.

Men det lär inte hända ikväll. Ska strax krypa ner i sängen.
 
Tycker nog Caisas röst är den som skaver mest. Sen Hedinn känner jag mig väldigt skeptisk till. Har för mig att hon gjort sådär förut som ond, slängt iväg en röst och sen ba "oj hoppsan var det inte så som jag trodde".
Att du skulle bli skeptisk av det där räknade jag med. :D Men jag kan faktiskt ändra röster som god också, om nån dyker upp med nåt (enligt mig) vettigt som jag själv inte tänkt på innan. :)

Sen vet jag givetvis inte om det gör dig god, du kan vara ond och ville bli "godförklarad" genom att inte misstänka någon av dem som låg mest i riskzonen för att åka (med reservation för att jag inte har koll på hur ställningen såg ut då), eller skydda en ulvkollega eller vad som helst.

Men jag tyckte det du skrev var vettigt och det var ju inte direkt så att jag hade några kraftiga misstankar mot glömmerallt, plus att jag tyckte att rösterna kom lite väl lätt på Habina och Lobelia.
 
Att du skulle bli skeptisk av det där räknade jag med. :D Men jag kan faktiskt ändra röster som god också, om nån dyker upp med nåt (enligt mig) vettigt som jag själv inte tänkt på innan. :)

Sen vet jag givetvis inte om det gör dig god, du kan vara ond och ville bli "godförklarad" genom att inte misstänka någon av dem som låg mest i riskzonen för att åka (med reservation för att jag inte har koll på hur ställningen såg ut då), eller skydda en ulvkollega eller vad som helst.

Men jag tyckte det du skrev var vettigt och det var ju inte direkt så att jag hade några kraftiga misstankar mot glömmerallt, plus att jag tyckte att rösterna kom lite väl lätt på Habina och Lobelia.

Det var inte röständringen i sig utan att du inte hade koll på vad MM skrivit, jag har i bakhuvudet nånstans att du gjort en liknande grej och sen backat på samma sätt. Att det liksom inte är så noga när du är ond. Förstår dock att du kan göra missar även som god.
 
Ja..? Hon talade allmänt, och lobbade därvid för ett speciellt utfall just i denna lek. Som jag tyckte var det mest ögonbrynhöjande hittills på tolv sidor lek.

Bara för att folk ifrågasätter dig behöver inte betyda att de är Onda.
Inte heller att du är God.
Ur en nybörjares ögon så verkar Jeffery väldigt insatt i vem som är vem... Men det kanske kommer av att ha varit med flera gånger?
Niyama verkar också veta väldigt mycket?
 
Det var inte röständringen i sig utan att du inte hade koll på vad MM skrivit, jag har i bakhuvudet nånstans att du gjort en liknande grej och sen backat på samma sätt. Att det liksom inte är så noga när du är ond. Förstår dock att du kan göra missar även som god.
Okej, då förstår jag. I det här fallet kan jag nog dock skylla på febern, orkade inte läsa igenom allt så noga och trodde att DL var vid åtta, så jag hade lite bråttom att rösta.
 
Jag vill bara säga att Buke trasslar som :devil: för mig, vilket är minst sagt stressande i denna situation. Jag tror tyvärr att det beror på den här datorn (eg surfplatta med tangentbord) som möjligen sett bättre dagar. Samtidigt orkar jag inte åka och hämta min jobbdator.

Om uppdateringarna dröjer beror det på att programhelvetet (jag menar Internet Explorer) stängs av och måste startas om och...:arghh::arghh::crazy: Ber om ursäkt!

Jag är av samma anledning inte så snabb att svara på PM. Tar tid att få upp dem.

@Mammas har gjort avbön, men var är @cirkus och @bumpo?


Jag är hemskt ledsen att jag har missat att rösta. Jag tror det är allra första gången jag inte lycktas smita iväg alls idag och få till en röst. ibland så är det inte möjligt att i förvg varna för att man kanske måste ha låg aktivitet och idag var en sån dag. Jag hoppas verkligen att det inte upprepas
 
Jag är hemskt ledsen att jag har missat att rösta. Jag tror det är allra första gången jag inte lycktas smita iväg alls idag och få till en röst. ibland så är det inte möjligt att i förvg varna för att man kanske måste ha låg aktivitet och idag var en sån dag. Jag hoppas verkligen att det inte upprepas

Inte ens på muggen? :p
 
Från "Varulvslekarnas anmälningstråd":



Eftersom detta är relevant för speltråden, och hur jag tänker rösta tas detta här.
Utan att veta CB's roll anser jag att ändå att detta skulle vara det vettigaste tillvägagångssättet för leken, om vi nu inte hade någon nytillkommen att axla rollen. Att låta någon som redan deltagit, så att dennes inlägg blandas på två skilda roller tycker inte jag är så jättebra. Inte heller som förra leken, då Outofservice försvann som God vid första lynch pga w.o, samtidigt som vi lynchade en annan stackare. Jag anser att Goda sidan arldrig hämtade sig från den dubbelchocken.

Så jag tror helt enkelt att Mammas vet betydligt mer om CB's roll (numera Snurrfians) än vad som är nyttigt om man finns på den Goda sidan. Jag tror att Mammas av rent egoistiska skäl tycker att det vore dumt om CB försvann ut till höger via walk over, och det beroende på att båda är ulvalika Fuskare.

Jeffery röstar därför Mammas.

Teorin håller helt enkelt inte. Varför? Jo för att vi, om vi gemensamt gått ihop för att rösta ut cb hade förlorat en viktig grej, dvs informationen vi får av första lynch. Om du kollar på följande lekdygn lovar jag dig att minst 95 % av teorierna kommer att handla om vad som hände i första lynch. Kolla på typ alla lekar som varit. Alla teorier dag två bygger på saker som hänt dag ett. Om man inte har den första röstningen har man inget att bygga vidare teorier på. Och om alla bestämmer sig för att rösta ut samma person, vad ska man då bygga på? Jo, man är i samma utgångsläge som alltid dag ett, med en väsentlig skillnad, att ulvarna fått en till chans att äta. Då därför anser jag snarare att ditt synsätt är sämre för den goda sidan. Du ger bara bort en extra käkning till ulvarna liksom, varför vill du göra det?
 
Inte ens på muggen? :p

Näe, inte ens på muggen. O_o

Jag läser igenom leken och försöker koncentrera mig på röstningen och teorier runt den. Det r ganska många sidor med snack runtom som jag nog inte kommer att gå igenom supernoga. Röstningen och teorierna kommer att ta mig en stund att kolla igenom precis Mammas påpekar i inlgg #250 - nu kommer teorierna bygga på det som hände i första lynch och eventuellt käk.
 
UPPDATERING!

Cirkus stötte på patrull direkt när hon förde fram sin häst, som för övrigt var en vit, spansk hingst, till veterinärbesiktningen. Chefsveterinären stirrade på henne.
-Människa! Du kan väl inte stå på ett ben på hästryggen vid veterinärbesiktningen!
Som all stjärnor var Cirkus lite excentrisk och hon gjorde alltid på detta viset. Med plymer och grejor på hästen och själv iförd glittrig, supertight, superkort... baddräkt (med en BH som Madonnas i videon till ”Vogue”). Hon, cirkus alltså inte Madonna (hon gör som hon vill!) hade faktiskt dispens också, men vad hjälpte det? ”Någon” tycktes ha nappat åt sig mappen med hästens pass och dispensen. Så där tog VM slut för hennes del!

Fast hade hon egentligen någon chans? Cirkus var autografjägare (spion) och syns nu rusa runt i stallarna med block och penna i högsta hugg.

Alla de övriga deltagarna har dock klarat av veterinärbesiktningen med undantag av @bumpo, som nu (p g a utebliven röstning) ersätts av @Habina.

Imorgon väntar dressyrtävling. Ni är väl laddade? Eller... inte för laddade då.

DL kl 21.00, natt-DL kl 22.30

Over and out från LL! Ok då, jag ska skicka lite PM också...
 
*spök*

Då fick jag sudda ut hela mitt långa inlägg.

Vad tråkigt att jag blev så kortvarig, jag hade min favvoroll och så blev det så dåligt idag. Scheisse
DUMMA jäkla ulvar - en klassiker käka en som var inaktiv - fegisar BLÄHH

jag hoppar upp på läktaren och hejjar på GODA!
 
Bara för att folk ifrågasätter dig behöver inte betyda att de är Onda.
Inte heller att du är God.

Så är det ju. Men oavsett om koppen är god eller ond måste hon ju i sina teorier i tråden utgå från att hon är god? Det gäller ju att hitta de man tror inte är uppriktiga i sina försök. För det enda du kan vara säker på är ju att både goda och onda kommer att utgå från att de är goda i sina teorier.
 
Rent kort om kvällen: heddan och caisa känns spontant mest märkliga. Vet ännu inte om det innebär att de är onda, men de två kommer jag att hålla mer koll på. Annars vet jag inte om jag kan säga så mycket av min genomläsning nu, äf rätt trött. Återkommer imorgon! :)
 
:p@cirkus - men du fick en bh av Jean Paul Gaultier. Sååååå praktisk att ha i stallet.

En tackar, en tackar - jag kanske tar en selfie med endast mig, BHn och resten av publikum

Hejja Goda (fan vad jag sörjer att jag inte får några spionrader Buhu! jag snyter mig i BHn och bryter ihop och kommer igen)
 
Sen är det erfarenheten i mig som säger som jag sa.
Det är till 80% någon ond inblandad när någon röstas ut eller någon (jag i detta fallet) lägger sig i/ifrågasätter varför
 
Rent kort om kvällen: heddan och caisa känns spontant mest märkliga. Vet ännu inte om det innebär att de är onda, men de två kommer jag att hålla mer koll på. Annars vet jag inte om jag kan säga så mycket av min genomläsning nu, äf rätt trött. Återkommer imorgon! :)
Vad är det som gör att jag känns märklig?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 410
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp